Αδύναμος κρίκος η εφοδιαστική αλυσίδα στο omni-channel

0

Η ΕΥ και το Consumer Goods Forum διεξήγαγαν έρευνα για το omni-channel, δηλαδή τη διάθεση και πώληση προϊόντων μέσω πολλαπλών και διαφορετικών καναλιών. Ένα από τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας, η οποία έχει τίτλο “Re-engineering the supply chain for the omni-channel of tomorrow” είναι πως το omni-channel εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς σε κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη των τομέων των καταναλωτικών προϊόντων και του λιανικού εμπορίου, ωστόσο δεν θα εξασφαλίσει την κερδοφορία για όλους λόγω της δομής της υφιστάμενης εφοδιαστικής αλυσίδας. Στην εν λόγω έρευνα συμμετείχαν 42 ανώτερα στελέχη από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις καταναλωτικών προϊόντων και λιανικής στον κόσμο.

…μόνο το 38% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι το omni-channel έχει θετικό αντίκτυπο στα περιθώρια κέρδους…
Στην προσπάθεια παροχής απρόσκοπτης αγοραστικής εμπειρίας στον πελάτη, οι λιανέμποροι προσπαθούν να συνδυάσουν μέσα από διαφορετικά κανάλια όπως ο συνδυασμός του φυσικού, του online και του mobile να προσελκύσουν όσους περισσότερους πελάτες μπορούν από τον ανταγωνισμό. Οι online πωλήσεις κατά την εορταστική περίοδο του 2014 έσπασαν κάθε προηγούμενο ρεκόρ, ενώ οι καταναλωτές έχουν σήμερα υψηλότερες προσδοκίες από ποτέ για τις δυνατότητες αγορών αλλά και επιστροφών προϊόντων διαμέσου αυτών των καναλιών.

Ωστόσο, ενώ οι αποτελεσματικές omni στρατηγικές προσφέρουν σαφή ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα για τις επιχειρήσεις, μόνο το 38% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι οι πρωτοβουλίες αυτές έχουν θετικό αντίκτυπο στα περιθώρια κέρδους.

Αδύναμος κρίκος η εφοδιαστική αλυσίδα

Η εφοδιαστική αλυσίδα είναι από τους πλέον σημαντικούς κρίκους ώστε να δημιουργηθεί αυτή η εμπειρία πελάτη. Ωστόσο, σύμφωνα με το 81% των ερωτηθέντων, η υφιστάμενη δομή της εφοδιαστικής αλυσίδας τους δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του omni-channel.

Η ετήσια ανάπτυξη των online πωλήσεων διεθνώς αναμένεται να φθάσει το 15% μεταξύ 2014 και 2019, ενώ οι πωλήσεις εντός των καταστημάτων θα αντιπροσωπεύουν μόλις το 5% της αύξησης. Στην προσπάθειά τους να ανταποκριθούν σε αυτή τη νέα ζήτηση, πολλές επιχειρήσεις έχουν απλώς προσαρτήσει στα υπάρχοντα συστήματα, τα συστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου, αντί να αναπτύξουν ολοκληρωμένες διαδικασίες. Για να επιτύχουν, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επανασχεδιάσουν την εφοδιαστική αλυσίδα τους ώστε να ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη πολυπλοκότητα.

Ο Θάνος Μαύρος, επικεφαλής του τομέα Supply Chain and Operations της EY, συμπληρώνει:

«Η διείσδυση του omni-channel αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς, και οι ελληνικές επιχειρήσεις καλούνται να λάβουν στρατηγικές αποφάσεις σχετικά με την εφοδιαστική αλυσίδα τους, προκειμένου να αποκτήσουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Οι πολλές μικρές παραγγελίες και η απαίτηση άμεσης εξυπηρέτησης, που χαρακτηρίζουν το νέο περιβάλλον, καθιστούν πλέον τα συστήματα logistics, την αυτοματοποίηση, τις έξυπνες λύσεις picking (VP, P2C, P2L, κλπ) και τις νέες μεθόδους διανομής (π.χ. city Logistics) απαραίτητα»

Μια πελατοκεντρική προσέγγιση

Η έκθεση συνιστά στις εταιρείες να τοποθετήσουν το omni-channel στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων τους για να κατανοήσουν πώς θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες και προσδοκίες των καταναλωτών. Αυτό απαιτεί πλήρη ορατότητα κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας με την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και την ανάλυση των δυνατοτήτων αύξησης της προστιθέμενης αξίας σε όλα τα στάδια.

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εξασφαλίσουν μια λεπτή ισορροπία μεταξύ αποτελεσματικότητας και ευελιξίας και η ενσωμάτωση ευέλικτων συστημάτων που θα ανταποκρίνονται στις προτεραιότητες των πελατών αποτελεί αναγκαιότητα. Είναι αξιοσημείωτο ότι μόνο το 24% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι διαθέτουν μια στρατηγική για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Το eCommerce News αναζητεί καθημερινά μικρές και μεγάλες ειδήσεις που σχετίζονται με το χώρο του eCommerce.

Leave A Reply