Είναι τα Social Media αποδοτικά για το e-Commerce;

0

Είμαι σίγουρος πως τα επόμενα χρόνια (όταν θα κοιτάμε αποστασιοποιημένα την ιστορία του ηλεκτρονικού εμπορίου) το Top5 των πιο συχνών ερωτήσεων τουλάχιστον για τα τμήματα marketing θα βρεθεί η απόδοση των Social Media σε σχέση με τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Δικαιολογημένα; Φυσικά. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι υπάρχει και μία εύκολη απάντηση

Αν εξετάσουμε τη μία όψη των πραγμάτων, θα εισπράξουμε ένα μεγαλοπρεπέστατο «Όχι». Αυτή η όψη, όπως εκφράζεται από τις διεθνής μελέτες και τα στελέχη (και στην Ελλάδα) που δεν βλέπουν με καλό μάτι τα Social Media και ειδικά το Facebook λέει πως το traffic μέσω των SNSs δεν αντιπροσωπεύει παρά μόλις το 1,15 έως 1,5% για τα e-shops. Αν προχωρήσουμε δε λίγο παραπάνω τη σκέψη μας, ένα τέτοιο ποσοστό όσο μεγάλο Conversion Rate κι αν έχει δεν παύει να είναι μικρό – για να μη μιλήσομε καθόλο για last-touch attribution… Συνυπολογίζοντας δε και το ακριβό κόστος (πλέον) που απαιτείται για να υπάρξει το πολυπόθητο Reach και εν συνεχεία το traffic τα νούμερα θα είναι μάλλον δυσάρεστα. Εύλογα λοιπόν αναρωτιεται κανείς: τι να τους κάνω τους 200.000 και τους 300.000 χρήστες που έχουν δηλώσει «Like» στο E-Shop μας; Αν επενδύσω τα χρήματα αυτά σε PPC θα δω τζίρους που στο FB ούτε που τους ονειρεύομαι.

Η άλλη πλευρά «απαντάει» – και επενδύει αντίστοιχα. «Ίσως να μη βλέπω άμεσα τα επιθυμητά νούμερα, αλλά το Word of Mouth; Το After Sales Support; Και τελικά το συνολικό experience του πελάτη μου που αρέσκεται (όπως όλοι μας) να ψωνίζει αντικείμενα πόθου»; Μα ναι. Τα Social Media (λένε οι marketers και έχουν δίκιο) είναι κουβέντα, είναι διάλογος είναι εμπλοκή με το brand. Και αυτή την εμπλοκή τη θέλουμε γιατί είναι η έμεσση πώληση – και όλοι μας ξέρουμε πόσο κόπο και επένδυση χρειάζεται για να φτάσουμε σ αυτή. Γιατί είναι το μέσο για να μας προτιμήσει ο πελάτης και να διαδώσει τη σωστή εξυπηρέτησή μας σε όλα τα επίπεδα. Γιατί ειδικά για ορισμένα target groups είναι το σημείο που πρέπει να είμαστε.

Μόνο αυτά; Όχι. Μία πιο προσεκτική ματιά στα κόστη και στην απόδοση που μπορεί να έχουνε τα social ads και στο Conversion Rate που μπορούν να φέρουν μπορεί να αλλάξει εντελώς τη συζήτηση. Για την ακρίβεια μπορεί να σας εντυπωσιάσει.

Το eCommerce News αναζητεί καθημερινά μικρές και μεγάλες ειδήσεις που σχετίζονται με το χώρο του eCommerce.

Leave A Reply