Ε.Ε. κατά των courier για τα υψηλά κόστη αποστολής

0

Καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο βρίσκεται σε άνοδο και αυξάνονται οι αγορές μέσω Διαδικτύου ενόψει Χριστουγέννων, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές βρίσκονται συχνά ενώπιον δυσάρεστων εκπλήξεων όταν ανακαλύπτουν το αδικαιολόγητα υψηλό κόστος που έχει η ταχυδρομική αποστολή της παραγγελίας τους όταν προέρχεται από άλλη χώρα.

Οι τιμές που χρεώνουν οι εταιρείες ταχυμεταφορών για διασυνοριακές μεταφορές, συνήθως πενταπλάσιες των αντίστοιχων για την ίδια μεταφορά στο εσωτερικό μιας χώρας, έχουν βρεθεί στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία εκτιμά ότι οι αδικαιολόγητα υψηλές χρεώσεις αποτρέπουν τους καταναλωτές από τις online αγορές και ανακόπτουν την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ανάμεσα στα παράδοξα των διασυνοριακών μεταφορών συγκαταλέγεται και το γεγονός ότι συχνά καταγράφονται μεγάλες διαφορές ανάμεσα στη χρέωση για τη μεταφορά ενός πακέτου από μια χώρα σε μιαν άλλη και στη χρέωση για την ίδια διαδρομή αλλά με την αντίστροφη κατεύθυνση.

Η τιμή που χρεώνει, για παράδειγμα, η εταιρεία μεταφορών των κρατικών ταχυδρομείων της Αυστρίας για τη μεταφορά ενός πακέτου βάρους δύο κιλών στο εσωτερικό της χώρας είναι 4,44 ευρώ, αλλά για να παραδώσει το ίδιο πακέτο στη γειτονική Ιταλία η χρέωση φτάνει στα 14 ευρώ. Το παράδοξο είναι πως, για να επιστραφεί το ίδιο πακέτο από την Ιταλία στην Αυστρία, να καλύψει δηλαδή την ίδια απόσταση, η χρέωση εκτινάσσεται στα 25 ευρώ. Ανάλογη είναι η κατάσταση και σε όλη την Ευρώπη. Η αποστολή ενός πακέτου από την Ολλανδία στην Ισπανία κοστίζει 13 ευρώ, αλλά η αντίστροφη διαδρομή κοστίζει 32,74 ευρώ.

Έπειτα από έρευνες και διαβουλεύσεις με τις ενδιαφερόμενες πλευρές, η Κομισιόν θα δώσει στη δημοσιότητα εντός των ημερών σχετική έκθεση, στην οποία θα παρουσιάσει μια ακτινογραφία του προβλήματος, αλλά και τα μέτρα που σκοπεύει να προωθήσει για την αντιμετώπισή του. Σύμφωνα με δήλωση της επιτρόπου Ενιαίας Αγοράς, Ελζμπιέτα Μπιέκοβσκα, σε σχετικό ρεπορτάζ των Financial Times, τα μέτρα αυτά θα επικεντρώνονται κυρίως στην αναβάθμιση της διαφάνειας και στην αύξηση του ανταγωνισμού στον τομέα των διασυνοριακών μεταφορών πακέτων και όχι στην επιβολή ορίων στις χρεώσεις. Εξετάζεται, πάντως, μεταξύ άλλων η προοπτική να διευρυνθούν οι εξουσίες των εθνικών ρυθμιστικών αρχών, ώστε να μπορούν να επιβάλλουν την τήρηση των κανόνων που ήδη ισχύουν στην Ε.Ε.

Σημειωτέον ότι μόλις πριν από μία εβδομάδα οι ρυθμιστικές αρχές της Γαλλίας επέβαλαν πρόστιμα συνολικού ύψους 672,3 εκατ. ευρώ σε 20 εταιρείες ταχυμεταφορών,συμπεριλαμβανομένων των γαλλικών θυγατρικών των Deutsche Post, DHL, Royal Mail και TNT Express, καθώς διαπίστωσαν ότι είχαν δημιουργήσει καρτέλ καθορισμού των τιμών στον κλάδο. Σύμφωνα με τους Γάλλους,  η μόχλευση των τιμών γινόταν κυρίως μέσω του ‘Επίναυλου καυσίμου‘ (fuel surcharge). Πιο συγκεκριμένα, το πρόστιμο για την DHL Express France ήταν 81 εκ. ευρώ, για την TNT Express France ήταν στα 58 εκ. ευρώ, της Royal Mail στα 55 εκ. ευρώ, της DPD France ήταν στα 45 εκ. ευρώ, κτλ.

(Πηγές: Καθημερινή – έντυπη έκδοση και Financial Times – συνδρομητική έκδοση)

Το eCommerce News αναζητεί καθημερινά μικρές και μεγάλες ειδήσεις που σχετίζονται με το χώρο του eCommerce.

Leave A Reply