Κυνηγώντας το “σύννεφο” του digital marketing

0

Η εξαγορά της Datalogix που ανακοίνωσε η Oracle την προηγούμενη εβδομάδα (22 Δεκεμβρίου) είναι μία δυνατή κίνηση στο χώρο του digital marketing, η οποία φανερώνει με ξεκάθαρο τρόπο την προσπάθειά της να αναδειχθεί σε κορυφαίο πάροχο για τους marketers.

H Datalogix συλλέγει πληροφορίες από τους retailers και τις μοιράζεται με μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες. Η Oracle δεν ανακοίνωσε τους όρους της συμφωνίας αλλά αναλυτές της αγοράς όπως ο Brian Wieser της Pivotal Research εκτιμούν πως η επένδυση ανέρχεται σε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια. 

Ηγέτης ανάμεσα στους ηγέτες

Τον περασμένο Οκτώβριο, η Forrester τοποθέτησε την Adobe στη θέση του ηγέτη ανάμεσα στους παρόχους του “marketing cloud”. Την Adobe ακολουθεί η Salesforce και η Oracle έχοντας κοντά της και άλλες μεγάλες εταιρείες όπως για παράδειγμα την IBM, την SAS και την Teradata. Την προηγούμενη Τρίτη, μία μέρα μετά την ανακοίνωση, η Gartner τοποθέτησε, επίσης, την Adobe στην πρώτη θέση των ηγετών στο “marketing cloud”. Η πρόκληση για την Oracle είναι πως οι ανταγωνιστές της έχουν προχωρήσει από το marketing automation προς το marketing cloud, καλύπτοντας όλες τις ανάγκες που χρειάζεται μία επιχείρηση στο digital marketing. 

Η Datalogix είναι παίκτης κλειδί στον έντονο ανταγωνισμό που λαμβάνει χώρα μεταξύ των μεγάλων vendors. Αυτό γιατί η Datalogix -μέσω των λύσεων που έχει αναπτύξει- επιβεβαιώνει την επιτυχία (ή μη) του online advertising, ένα κομμάτι της διαφημιστικής αγοράς αξίας 147 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το 2014. Η Oracle προσθέτει το τελευταίο της απόκτημα δίπλα στη Bluekai, η οποία εξαγοράστηκε τον προηγούμενο χρόνο και ειδικεύεται στη διαχείριση των Big Data στο marketing, προκειμένου να σχηματίσει αυτό που αποκαλεί ως “Oracle Data Cloud”. Κολοσσοί που δραστηριοποιούνται στα social media όπως το Facebook και το Twitter αξιοποιούν τα data της Datalogix ώστε να διαπιστώσουν αν οι καταναλωτές αγόρασαν προϊόντα offline αφού πρώτα τα είδαν σε online διαφημίσεις. Με αυτό τον τρόπο επιβεβαιώνουν αν οι διαφημίσεις πάνω στις πλατφόρμες τους αποδίδουν. 

Ωστόσο υπάρχει ένα σοβαρό πρόβλημα: Οι καταναλωτές ξοδεύουν το 44% του συνολικού media-consuming χρόνου που τους αντιστοιχεί σε online περιβάλλον. Οπότε είναι λογικό να αυξάνονται και τα νούμερα που επενδύονται στο digital marketing. Ωστόσο, το 93% των καταναλωτών εξακολουθεί να ψωνίζει offline. Η Datalogix παρέχει δεδομένα για 2 τρισεκατομμύρια δολάρια τζίρο από 1.500 συνεργάτες και 110 εκατομμύρια νοικοκυριά, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Oracle. Η εν λόγω συνεργασία θα ενισχύσει το Oracle Data Cloud ώστε να παρέχει ολοκληρωμένα προφίλ των καταναλωτών και βαθιά κατανόηση των αναγκών τους μέσα από τα ψηφιακά και παραδοσιακά κανάλια σύμφωνα με το τι κάνουν, τι λένε, τι αγοράζουν. Οι επιχειρήσεις θα μπορούν να προσωποποιούν και να μετρούν κάθε αλληλεπίδραση με τον πελάτη, μεγιστοποιώντας έτσι την αξία της επένδυσης στο digital marketing. 

Η ανάγκη για έλεγχο των marketers

Γιατί όμως η Oracle επενδύει συνέχεια στο digital marketing εξαγοράζοντας συνεχώς εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο; Υπενθυμίζουμε πως τον Δεκέμβριο του 2012 είχε εξαγοράσει την Eloqua, εταιρεία λογισμικού στο marketing automation, έναντι 871 εκατομμυρίων δολαρίων ενώ ένα χρόνο μετά εξαγόρασε την Responsys, εταιρεία λογισμικού στο digital marketing, καταβάλλοντας 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια. Η Oracle πιστεύει -και πιθανότατα έχει δίκιο- πως σε λίγα χρόνια οι CMOs (Chief Marketing Officers) θα αποσπάσουν σημαντικό μερίδιο από την αγοραστική δύναμη σε θέματα τεχνολογίας που έχουν αυτή τη στιγμή οι CIOs (Chief Information Officers). Η στρατηγική φαίνεται σωστή, το μέλλον θα δείξει αν η υλοποίηση ήταν πετυχημένη.

Πηγή: www.venturebeat.com  

 

Το eCommerce News αναζητεί καθημερινά μικρές και μεγάλες ειδήσεις που σχετίζονται με το χώρο του eCommerce.

Leave A Reply