Μελέτη της RSA για το mobile eCommerce

0

RSA-logoΗ RSA, το Τμήμα Ασφαλείας της EMC, και η εταιρεία ερευνών J. Gold Associates, με τη συμβολή της εταιρίας TeleSign, διεξήγαγαν την μελέτη: «Ηλεκτρονικό εμπόριο μέσω mobile συσκευών: Φίλος ή εχθρός;», η οποία αξιολογεί τις νέες τάσεις αλλά και τον οικονομικό αντίκτυπο του ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω mobile συσκευών.

Στην έρευνα αυτή συμμετείχαν 250 μεσαίες αλλά και μεγάλες επιχειρήσεις και οργανισμοί της Βόρειας Αμερικής, οι οποίες είχαν κατά μέσο όρο έσοδα ύψους 2.54 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η έρευνα αυτή φέρνει στο φως τις ευρύτερες επιπτώσεις των υποθέσεων που σχετίζονται με απάτες μέσω κινητών τηλεφώνων, με το μέσο όρο των ερωτηθέντων να έχουν υποστεί απώλειες της τάξεως των 92.3 εκατομμυρίων δολαρίων ανά έτος.

Τα κύρια Ευρήματα της Μελέτης

  • Το 1/3 των οργανισμών δήλωσε ότι το εύρος των εσόδων που αποκομίζουν από το Διαδίκτυο ανέρχεται στο ύψος του 26-50% του συνολικού τους τζίρου.
  • Το 25% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι το 11-25% των εσόδων τους προέρχεται από εφαρμογές για mobile συσκευές.
  • Το 50% αναμένει τα έσοδα που προέρχονται από τις συγκεκριμένες συσκευές να αυξηθούν κατά 11-50% τα επόμενα 3 χρόνια.
  • Το 30% των οργανισμών προβλέπει αύξηση 51-100% των εσόδων που προέρχονται από mοbile συσκευές.

Τα στοιχεία της έρευνας υποδηλώνουν ότι το διαδίκτυο και το mοbile κανάλι αποτελούν μια βασική πηγή εσόδων. Τα συγκεκριμένα, μεγάλα ποσοστά καθιστούν απαραίτητη για τις εταιρίες την εύρεση λύσεων για την προστασία των εσόδων τους από ενδεχόμενες απάτες. Ο μεγάλος αριθμός απωλειών, υποδεικνύει την ύπαρξη ενός ιδιαιτέρως σοβαρού προβλήματος, το οποίο δεν αντιμετωπίζεται κατάλληλα από τα υπάρχοντα συστήματα και τις σχετικές διαδικασίες. Επιπλέον, καθώς η πλειονότητα των εταιρειών προσδοκά στη συνεχή αύξηση αυτών των εσόδων, προκύπτει μια επιτακτική ανάγκη για διασφάλιση των συναλλαγών.

Η μελέτη δείχνει επίσης ότι η πλειοψηφία των εταιρειών διατηρεί μια λανθασμένη αντίληψη σχετικά με το θέμα της ασφάλειας: 2/3 των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι είναι κατάλληλα εξοπλισμένοι για να εντοπίσουν γρήγορα και να αντιμετωπίσουν οποιαδήποτε διαδικτυακή επίθεση που μπορεί να επηρεάσει τις ιστοσελίδες τους. Ωστόσο, το 59% όσων ρωτήθηκαν, δήλωσαν πως έχουν χάσει έως και 25% των εσόδων της εταιρείας λόγω δραστηριοτήτων εξαπάτησης.

… Οι δραστηριότητες μέσω mobile συσκευών αναπτύσσονται με γεωμετρική πρόοδο, αυξάνοντας όμως τον κίνδυνο της απάτης…
Οι δραστηριότητες μέσω mobile συσκευών αναπτύσσονται με γεωμετρική πρόοδο, αυξάνοντας όμως τον κίνδυνο της απάτης. Για τον λόγο αυτό, οι εταιρείες πρέπει να ενισχύσουν τα πρωτόκολλα ασφαλείας τους καθώς και τις διαδικασίες login και authentication. Σχεδόν το 20% των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι η απάτη μέσω mobile συσκευών, κυμαίνονταν μεταξύ 25 έως 49% του συνόλου, ποσοστό που έχει οδηγήσει τους οργανισμούς σε μια μέση απώλεια 92 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως. Επιχειρήσεις με έσοδα άνω του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων, υπέστησαν απώλειες εσόδων μεταξύ 15 και 240 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω υποθέσεων που σχετίζονται με απάτες στο διαδίκτυο και το mobile κανάλι ενώ οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις με έσοδα από 100 έως 999 εκατομμύρια δολάρια είχαν απώλειες από 3 έως 13 εκατομμύρια δολάρια.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι εταιρείες θα κινηθούν προς τα πλέον προηγμένα μέσα πιστοποίησης ταυτότητας. Σήμερα τα πιο γνωστά συστήματα είναι εκείνα που απαιτούν ένα απλό όνομα χρήστη και τον κωδικό πρόσβασης. Το 47% του δείγματος ανέφερε ότι στα επόμενα 2-3 χρόνια, σχεδιάζει να εφαρμόσει προηγμένους μηχανισμούς ασφαλείας, όπως συστήματα που βασίζονται σε χρήση βιομετρικών στοιχείων και άλλα.
Η χρήση των προηγμένων εργαλείων ανάλυσης που παρακολουθούν μοτίβα συμπεριφορών και αντιμετωπίζουν τις απάτες, θα αυξηθεί κατά 50% τα επόμενα χρόνια. Το 74% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να θέσει σε εφαρμογή εργαλεία ανάλυσης για την ανίχνευση επιθέσεων στο διαδίκτυο και σε mobile συσκευές σε πραγματικό χρόνο.

Δείτε στο ακόλουθο infographic, μια σύντομη περίληψη, όλης της έρευνας:

Print

Πάρης Κορωναίος
Ο Πάρης Κορωναίος, ασχολείται με τον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου περισσότερο από μία δεκαετία και βρίσκεται πίσω από την υλοποίηση αρκετών έργων, όπως των Βραβείων για το ηλεκτρονικό εμπόριο eVolution Awards, συνεδρίων και VIP Roundtables για το eCommerce, του ενημερωτικού portal eCommerceNews.gr, και πολλών ακόμα. Στο παρελθόν, υπήρξε στέλεχος της Boussias Communications και της Ελληνικής Εταιρίας Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ), ενώ είχε ιδρύσει τη δική του εταιρεία στο χώρο των ψηφιακών εκδόσεων. Σήμερα είναι Γενικός Διευθυντής στον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου – GR.EC.A.

Leave A Reply