Οι 12 + 1 Μύθοι που θα Καταρριφθούν στο e-Commerce Project Manager της Εξέλιξης (και νομίζατε ότι ισχύουν)

0

Σε μερικές ημέρες ξεκινάει το 3μηνο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “e-Commerce Project Manager”, το μοναδικό ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα στην Ελλάδα για τον ραγδαία αναπτυσσόμενο κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Έχουμε παρουσιάσει αναλυτικά σε προηγούμενο άρθρο μας ότι το “e-Commerce Project Manager” της Εξέλιξης είναι η απάντηση στη ανάγκη για ουσιαστική εκπαίδευση της πιο περιζήτητης ειδικότητας του κλάδου μας. Σε αυτό το άρθρο, με τη βοήθεια του Παναγιώτη Γκεζερλή, εκπαιδευτικού υπευθύνου του προγράμματος, σκεφτήκαμε να ψάξουμε λίγο πιο αναλυτικά τις διδακτικές ενότητες του.

Έχουμε εντοπίσει εξαιρετικά στοιχεία μέσα στο φετινό πρόγραμμα, που πιστεύουμε θα δώσουν μεγάλη αξία σε κάθε στέλεχος που δραστηριοποιείται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, junior ή senior επιπέδου. Αυτό που μας έκανε όμως ιδιαίτερη εντύπωση, είναι ότι καταρρίπτονται και κάποιοι “μύθοι” του e-Commerce Project Management, που λίγο-πολύ οι περισσότεροι έχουμε παρασυρθεί και πιστεύουμε, λόγω έλλειψης σωστής κατάρτισης.

Διαβάστε μερικούς από αυτούς, χωρίς συγκεκριμένη σειρά και στο τέλος του άρθρου μας βρείτε έκπτωση 20% για εγγραφή στο πρόγραμμα, ειδικά για τους αναγνώστες του eCommercenews.gr:

1. Τα e-shops με τις φθηνότερες τιμές παίρνουν πάντα τα περισσότερα clicks στις Μηχανές Αναζήτησης Τιμών

Κι όμως με συγκεκριμένα στοιχεία που θα παρουσιάσει ο Βασίλης Γιαννακούρης, Quality Assurance Manager του skroutz.gr και με χρήση heat click maps και scroll maps, θα δούμε ότι αυτό δεν ισχύει. Είναι αλήθεια ότι οι χρήστες επηρεάζονται ιδιαίτερα από το rating του καταστήματος, την διαθεσιμότητα, τα κόστη μεταφορικών και αντικαταβολής και ακόμα από τον τρόπο που εμφανίζεται το logo του ηλεκτρονικού καταστήματος στα PCSERPs (Price Comparison Search Engines Results Pages).

2. To Display Remarketing είναι ο πιο αποδοτικός τρόπος του Remarketing για να δημιουργηθούν πωλήσεις.

Κι όμως δεν είναι. Το σκοπό αυτό τον καταφέρνει ακόμα πιο αποδοτικά το e-mail remarketing. Η Σοφία Αναδιώτου, head of EMEA market της Moosend,  θα δείξει πόσο αποτελεσματικό μέσο είναι το e-mail remarketing σε visitors που έχουν προσθέσει προϊόντα στο καλάθι τους και δεν έχουν ολοκληρώσει την αγορά τους. Και μάλιστα, το e-mail remarketing έχει μεγάλο conversion rate με μηδαμινό CPA. Υπολογίζοντας ότι το παγκόσμιο B2C eCommerce έχειξεπεράσει το 2014 το 1 τρις Ευρώ σε αξία και ότι το μέσο cart abandonment είναι 70%, τότε αντιλαμβανόμαστε ότι κρύβεται ένας θησαυρός σε εγκαταλειμμένα καλάθια αξίας 3 δις Ευρώ!

3. “Έχω e-shop και προτού διαφημιστώ σε γνωστά sites & blogs ζητάω screenshot από Google Analytics, γιατί δεν πιστεύω τίποτα!”

Να μην πιστεύεις ούτε το screenshot από τα Google Analytics. Υπάρχουν πάνω από 3 τρόποι που “πειράζεται” το reporting των Google Analytics. O πιο εύκολος είναι να αλλάξεις το session duration που από default είναι 30 λεπτά, σε λίγα δευτερόλεπτα. Ο 2ος τρόπος είναι τo auto-refresh διαφόρων στοιχείων του site. Τον 3ο τρόπο θα τον αποκαλύψει ο Γεράσιμος Νικολόπουλος, CEO της Growth και φυσικά ο Avinash Kaushik, o πιο γνωστός επαγγελματίας παγκοσμίως στα Web Analytics.

4. Κρίμα που στην Ελλάδα δεν ισχύει το “no-questions-asked returns policy” στις online αγορές.

Φυσικά και ισχύει, όπως θα διδάξει η Μίνα Ζούλοβιτς, δικηγόρος της Φιλοθεϊδης & Συνεταίροι. Και στην Ελλάδα, όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη εφαρμόζεται η Οδηγία 2011/83/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, σύμφωνα με την οποία ο καταναλωτής που έχει αγοράσει από οποιοδήποτε ευρωπαϊκό e-shop μπορεί αναιτιολόγητα να ζητήσει επιστροφή των χρημάτων που πλήρωσε για το προϊόν αλλά και του κόστους των μεταφορικών που πλήρωσε για να του παραδοθεί εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την παράδοση.

5. Το 3D-secure στις ηλεκτρονικές πληρωμές με VISA & MASTERCARD αυξάνει τις πωλήσεις από πιστωτικές κάρτες.

Ισχύει σε κάποιες χώρες, αλλά δυστυχώς όχι στην Ελλάδα. Όπως θα εξηγήσει ο Κωσταντίνος Φρυδάκης, Head των ePayments της Τράπεζας Πειραιώς, η απαίτηση να θυμάται ο καταναλωτής ένα επιπλέον 6ψήφιο PIN στις online συναλλαγές του έχει αποδειχθεί ότι είναι conversion killer στο ελληνικό eCommerce.

6. Τα social media links δεν βοηθούν στο SEO.

Μπορεί να μην περνάει “SEO juice” μέσα από τα social media links, αλλά αυτά δημιουργούν traffic από χρήστες που μπορεί να καταλήξουν σε νέα links στο web. Επιπρόσθετα, η Google και το Bing έχουν παραδεχθεί ότι χρησιμοποιούν data από social sites για να καθορίσουν πόσο χρήσιμο είναι ένα site και πως να το βαθμολογήσουν. Αυτά όλα θα τα παρουσιάσει ο γνωστός SEO σύμβουλος Danny Dover, ο οποίος έχει γράψει δημοφιλή βιβλία και έχει εργαστεί με επιτυχία και στο SEO Moz.

7. Το B2C eCommerce μεγαλώνει πιο γρήγορα από το B2B eCommerce.

Λάθος. Αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους μύθους του κλάδου μας που είναι πολύ σημαντικό να ξεκαθαρίσει και στους Έλληνες επαγγελματίες. Στην διάλεξή του, ο Στέφανος Φαλκονάκης, eCommerce Manager της ΑΒ Βασιλόπουλος, θα παρουσιάσει μεταξύ άλλων και την πρόβλεψη ότι μέχρι το 2020 το B2B eCommerce θα έχει φτάσει τα $6,7 τρις, 2 φορές δηλαδή όσο το B2C eCommerce που αναμένεται να φτάσει τα $3,2 τρις την ίδια χρονιά. Αυτό είναι μεγάλη ευκαιρία για τις ελληνικές B2B επιχειρήσεις που θέλουν να πουλήσουν στο εξωτερικό.

8. Δεν υπάρχει τρόπος να προβλέψεις τις πωλήσεις του e-shop σου πριν το λανσάρεις.

Τον μύθο αυτό θα τον καταρρίψει εύκολα o Παναγιώτης Γκεζερλής, CEO της Convert Group. Θα καθοδηγήσει αναλυτικά το τμήμα στο να μπορεί να προβλέπει συστηματικά και με meaningful data τις πωλήσεις ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Μάλιστα θα δώσει και αναλυτικό excel με eCommerce business plan για σχετική χρήση από τους συμμετέχοντες.

9. Η δημιουργία περιγραφών προϊόντων στο e-shop σου θέλει πολύ χρόνο.

Αμ δε. Θέλει πολύ τρόπο. Σίγουρα θα είναι τυχεροί όσοι παρακολουθήσουν τον Απόστολο Τσολακίδη, eCommerce Sales & Marketing Supervisor του you.gr, καθότι όχι μόνο θα σας δείξει τρόπους για να δημιουργείτε γρήγορα (έως και αυτόματα!) τις περιγραφές των προϊόντων σας αλλά και θα παραδώσει excels για την εύκολη καταχώρησή τους και update των κατηγοριών και φίλτρων πλοήγησης.

10. Όταν το e-shop είναι γρήγορο, δεν υπάρχει λόγος να επιμένει κανείς να γίνει πιο γρήγορο.

Από όποια  πλευρά κι αν το πιάσεις (SEO, Conversion Rate, Πωλήσεις, mobile traffic, ικανοποίηση πελατών), η ταχύτητα του e-shop έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην επιτυχία της online δραστηριότητάς σας. Ο Γιάννης Καράμπελας και ο Γιώργος Μαστροκόλιας από τη Netstudio θα σας αποδείξουν πως κάθε δευτερόλεπτο που μειώνετε στο χρόνο φορτώματος, αυξάνετε τις πωλήσεις σας κατά 7%.

11. Το cross-border eCommerce είναι πολύ δύσκολο στην υλοποίησή του.

Αν έχεις καταφέρει να δραστηριοποιηθείς πετυχημένα στο eCommerce στην Ελλάδα, που δεν είναι και η πιο ομαλή χώρα για επιχειρείν γενικά, τότε το εξωτερικό θα σου φανεί πιο εύκολο. Αρκεί να ακολουθήσεις μερικές βασικές αρχές και κατευθύνσεις που θα θέσει ο Φώτης Αντωνόπουλος, eCommerce Manager του myshoe.gr και του ancientgreeksandals.com.

12. Η στρατηγική του ανταγωνιστικού μου e-shop δεν βγαίνει εύκολα.

Με πάνω από 25 εργαλεία για την έρευνα online ανταγωνισμού που θα σας παρουσιάσει ο Τάσος Σπανίδης, CEO της Generation Y, ο μύθος αυτός θα καταρριφθεί ομόφωνα από όλους τους συμμετέχοντες του προγράμματος.

12+1. Το πιο σημαντικό όφελος του προγράμματος eCommerce Project Manager είναι η εκπαίδευση

Μύθος. Αν και το αποτέλεσμα της εκπαίδευσης είναι εξαιρετικό για junior & senior στελέχη του eCommerce, το πιο σημαντικό όφελος δεν είναι αυτό. Όπως μας εξηγεί ο Παναγιώτης Γκεζερλής, η δικτύωση μεταξύ των συμμετεχόντων και με τους 12 Έλληνες εισηγητές τους αποτελεί ίσως πιο σημαντικό εφόδιο για την καριέρα τους.

Είναι σίγουρο ότι με τις 75 ώρες εκπαίδευσης κάθε Δευτέρα και Τετάρτη 6μμ – 9μμ από 12 Έλληνες εισηγητές, κορυφαίους του εγχώριου κλάδου e-Commerce και 8 ξένους, αναγνωρισμένες αυθεντίες παγκοσμίως, οι συμμετέχοντες στο e-Commerce Project Manager της Εξέλιξης αποκτούν εξειδικευμένη γνώση και δεξιότητες για να μπορούν να δραστηριοποιούνται σε κάθε τομέα και ρόλο του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Το πρόγραμμα ξεκινά τη Δευτέρα 2 Νοεμβρίου και όπως μας ενημέρωσαν από την Εξέλιξη έχουν μείνει 5 θέσεις για να καλυφθεί το τμήμα των 33 ατόμων.

Ειδικά για τους αναγνώστες του eCommerceNews που θέλουν έστω και την τελευταία στιγμή να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα, εξασφαλίσαμε  έκπτωση  20%  (€760 αντί €950 αρχικής τιμής) αν αναφέρετε το eCommerceNews στην εγγραφή σας μέχρι και τη Δευτέρα το πρωί. Καλή επιτυχία!

Το eCommerce News αναζητεί καθημερινά μικρές και μεγάλες ειδήσεις που σχετίζονται με το χώρο του eCommerce.

Leave A Reply