Οι eCommerce Καινοτομίες του 2015

0

Το eCommerce αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς, και δεν χρειάζεται και η δική μας τοποθέτηση για να υπερθεματίσει, καθώς μια ματιά σε όλες τις έρευνες, είτε τοπικές είτε διεθνείς, καταμαρτυρεί το λόγου το αληθές. Έτσι λοιπόν, σκεφτήκαμε να κάνουμε ένα πρώτο αφιέρωμα, καταγράφοντας τις 5+1 καινοτομίες του Ηλεκτρονικού Εμπορίου που αναμένεται (ή έτσι τουλάχιστον εμείς πιστεύουμε) να πρωταγωνιστήσουν το 2015.

 

1.Apple Pay

apple-pay

To 2015 αναμένεται να είναι η χρονιά του Apple Pay, του ηλεκτρονικού πορτοφολιού που παρουσίασε η Apple. Τα τελευταία δυο χρόνια, η εταιρεία του Copertino φάνηκε να παρασύρεται από το χαμό του ιδρυτή της, και να πέφτει σε μια μορφή καινοτομικής μελαγχολίας, χάνοντας σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι των ανταγωνιστών της.

Εντούτοις, η στρατηγική της επόμενης τριετίας είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, επικεντρώνει πολύ στο eCommerce, με βασικό όπλο το Apple Pay, που ο συγχρονισμός του ακόμα και με wearable technologies (Apple Watch), θα κάνει τις αγορές ακόμα πιο συναρπαστικές.

 

 

2. Enhanced Analytics

enhanced-ecommerce-detail

Η Google από πολύ νωρίς είχε διαγνώσει την επιτυχία του eCommerce και δεν είναι τυχαία η στρατηγική της τοποθέτηση, στις πιο σημαντικές και νευραλγικές λειτουργίες του eCommerce, όπως στη διαφήμιση (με πληθώρα λύσεων), είτε στο Reporting, με εργαλεία όπως τα Analytics, τα Webmaster Tools, κτλ.

Στην προσέγγιση αυτή, ακουμπάει η νέα αναβάθμιση των Analytics για Ηλεκτρονικό Εμπόριο, όπου η προσθήση νέων εργαλείων, όπως η ανάλυση του Conversion Rare ανά κωδικό ή κατηγορία, ή η ανάλυση της πλοήγησης των χρηστών ανά βήμα, ή ακόμα και η παρουσίαση των αποτελεσμάτων προώθησης, από ενέργειες πάνω στο site (όπως κουπόνια, banners, κτλ), κάνουν την ζωή των eCommerce Directors και Managers, ακόμα πιο εύκολη.

 

3. MOSS (Μικρή Μονοαπευθυντική Θυρίδα)

european_flags___xlarge

Για το MOSS ή Μικρή Μονοαπευθυντική Θυρίδα, όπως κάποιες διάννοιες αποφάσισαν να μεταφράσουν το… Mini One-Stop Shop, έχουμε γράψει αρκετά στο eCommerceNews. Επίσημα από την 1η Ιανουαρίου, είναι στη ζωή μας, και οι πρώτες εταιρείες έχουν αρχίσει να υλοποιούν τα προγράμματα προσαρμογής τους.

Προφανώς δεν πρόκειται για Τεχνολογική καινοτομία, αλλά για λογιστική καινοτομία, καθώς έτσι θα μπλοκαριστούν σε μεγάλο βαθμό οι δυνατοί παίχτες του eCommerce, που δεν έχουν παρουσία στην Ευρώπη. Η συγκεκριμένη κίνηση αναμένεται να αποδώσει σημαντικά και απροσδόκητα φορολογικά κέρδη και στο Ελληνικό κράτος, αν συνεχίσει το 40% περίπου των Ελλήνων eShoppers να ψωνίζει από Ευρωπαϊκά eshops.

 

4. Email Marketing

email-marketing

Το Email Marketing αποτελούσε πάντα το πιο αποδοτικό κανάλι παραγωγικότητας για τα eCommerce sites, εντούτοις ήταν κάτι σαν το ‘αποπαίδι’ στα χέρια των Marketing Directors, καθώς δεν είχε την ‘λάμψη’ που είχαν άλλα κανάλια προβολής. Εντούτοις, με το διαφημιστικό κόστος του Google και του Facebook να έχουν φτάσει στο φεγγάρι, το Email marketing αρχίζει να γίνεται πάλι το ‘πρώτο βιολί’ στην ορχήστρα.

Αρκεί να χρησιμοποιείται με φειδώ και όχι καταχρηστικά, όπως κάνουν μερικοί Έλληνες eTailers.

 

5. Mobile Commerce

mobile-commerce

Το γράφουμε και θα το γράφουμε για μερικά χρόνια ακόμα, γιατί είναι το μπαλαντέρ που ξέρουμε ότι πάντα θα πέφτει μέσα. Οι χρήστες χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το κινητό τους, για να αναζητούν προϊόντα και υπηρεσίες προς αγορά/ενοικίαση, και οι εταιρείες οφείλουν να προσαρμοστούν, σε ένα κοινό, που είναι σίγουρα το 10% της επισκεψιμότητας τους, και πολλές φορές ξεπερνάει  και το 40%.

Σημαντική επένδυση αναμένεται να γίνει στις native mobile εκδόσεις, έναντι των mobile apps, καθώς οι πρώτες δείχνουν να αποφέρουν πολύ καλύτερα αποτελέσματα, είναι πολύ πιο δημοφιλείς, και λιγότερο κοστοβόρες στη συντήρηση. Παρόλα αυτά, οι εταιρείες που κάνουν πρωταθλητισμό στο eCommerce, είναι βέβαιο ότι θα κοιτάξουν να καλύψουν όσο το δυνατόν περισσότερο από το mobile κοινό τους, είτε αυτό θέλει mobile web είτε mobile app.

 

5+1. Παράδοση

delivery

Από εκεί πού ήταν η Αχίλλειος Πτέρνα, πλέον οι παραδόσεις προϊόντων τείνουν να γίνουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τα μεγάλα eShops. Παραδόσεις την επόμενη μέρα, παραδόσεις το Σαββάτο, είτε ακόμα και παραδόσεις αυθημερόν ή Κυριακή, αρχίζουν να γίνονται τάση, και ο κόσμος θα αρχίζει να τις απαιτεί.

Συνεπώς, παραδόσεις πάνω από 3 μέρες, δεν θα είναι πλέον εύκολα αποδεκτές από το καταναλωτικό κοινό, όταν ο ανταγωνιστής έχει επενδύσει σημαντικά στην καινοτομία της ταχύτητας μεταφοράς.

 

 

Το eCommerce News αναζητεί καθημερινά μικρές και μεγάλες ειδήσεις που σχετίζονται με το χώρο του eCommerce.

Leave A Reply