Οι Millennials βάζουν δύσκολα στους παραδοσιακούς retailers

0

Τους τελευταίους δύο μήνες πολλαπλασιάστηκαν τα email που λαμβάνω από τη γυναίκα μου για online αγορές προϊόντων και υπηρεσιών. Από τα 3 – 4 email που λάμβανα την εβδομάδα, βρίσκω πλέον στο inbox τον ίδιο αριθμό σε καθημερινή βάση. Τι άλλαξε; Σίγουρα όχι το μηνιαίο εισόδημά μας.

Μία χειρουργική επέμβαση, “υποχρέωσε” τη γυναίκα μου να μείνει στο πατρικό της για 1,5 μήνα έως ότου αποθεραπευτεί. Εκεί είχε αρκετό χρόνο να κάνει παρέα με την αδελφή της και διαδικτυακές βόλτες στα μαγαζιά. Η Ντόρα 27 ετών, ανήκει στη λεγόμενη γενιά των Millennials (ή Generation Y). Σε αυτή τη γενιά ανήκουν όσοι άνθρωποι έχουν γεννηθεί από τις αρχές της δεκαετίας των ‘80s μέχρι και τις αρχές του νέου αιώνα που διανύουμε. Η Ντόρα Δ., η οποία εργάζεται και κάνει το μεταπτυχιακό της παράλληλα, αφιερώνει τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα για online shopping. Ο σύντροφος της, Γιάννης Π. (27 ετών επίσης), αφιερώνει μισή ώρα αντίστοιχα. Αν ο ρυθμός της μέρας το επιτρέπει, ο χρόνος αυτός διπλασιάζεται.

Γιατί, όμως, δεν βγαίνει τόσο συχνά έξω για να πάει βόλτα στα μαγαζιά, όπως συνήθιζε να κάνει; Όπως υποστηρίζει η ίδια, ο χρόνος είναι πολύτιμος πλέον και θέλει να είναι όσο περισσότερο ποιοτικός. Επιπρόσθετα, αγοράζει σε καλύτερες τιμές, απολαμβάνοντας την άνεση του καναπέ της. Ξοδεύει περίπου 40 ευρώ το μήνα για τις διαδικτυακές της αγορές, εξοικονομώντας τουλάχιστον 20 ευρώ σε σύγκριση με τα φυσικά καταστήματα και αρκετό χρόνο για να τον αξιοποιήσει καλύτερα.

H online γενιά

…το 45% των Millennials ξοδεύει μία ώρα ή/και περισσότερο σε online retail καταστήματα…
Έρευνα του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Urban Land Institute που αφορά στους Millennials που ζουν στην Αμερική επιβεβαιώνει τα παραπάνω -εμπειρικά- νούμερα. Η έρευνα καταδεικνύει πως το 45% των συμμετεχόντων -ηλικίες από 18 έως 34- ξοδεύει μία ώρα ή/και περισσότερο σε online retail καταστήματα. Περισσότεροι από το 1/3 δηλώνουν πως επισκέπτονται σπάνια ή καθόλου τα εμπορικά κέντρα (malls). Οι Millennials είναι πολύ περισσότερο πρόθυμοι να αγοράζουν online σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, αυτή των Generation X (ηλικίες 35 – 64), ενώ το 40% θεωρεί πως θα ήταν ιδανικό αν μπορούσε να αγόραζε τα πάντα μέσω διαδικτύου, σύμφωνα με έρευνα του διαφημιστικού οργανισμού DDB Worldwide. Αν και οι Millennials ξοδεύουν λιγότερα χρήματα σε σχέση με τους γονείς τους (γεγονός απόλυτα λογικό αφού έχουν μόλις λίγα χρόνια στην αγορά εργασίας και μάλιστα εν μέσω οικονομικής κρίσης), διαθέτουν αγοραστική δύναμη. Accenture-Outlook-Millennial-shoppers-Amount-SpentΗ Accenture εκτιμά πως αυτή η δύναμη αγγίζει τα 600 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως στην Αμερική, ενώ αναμένεται να ξεπεράσει το 1,4 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2020. Η προοπτική είναι αυξητική αφού σήμερα αποτελούν το 27% του εργατικού δυναμικού ενώ το 2025 το εν λόγω ποσοστό θα έχει φτάσει στο 75% (εκτίμηση του Brookings Institution).

Ποιοι είναι οι Millennials

Οι Millennials είναι το target group που πρέπει να στοχεύσουν οι retailers για να πετύχουν στο ecommerce. Κάθε καλός marketer συμβουλεύει να ακολουθείς πάντα το χρήμα και αυτό είναι με τη Generation Y. Οι Millennials έχουν υψηλό μορφωτικό επίπεδο αφού η πλειοψηφία κατέχει πανεπιστημιακό τίτλο. Υπο-απασχολούνται ή είναι part-timers. Αγαπούν την τεχνολογία και το online shopping, ψωνίζοντας ρούχα, τρόφιμα, ηλεκτρονικές συσκευές και υπηρεσίες ψυχαγωγίας. Αναζητούν κουπόνια και προσφορές πριν πραγματοποιήσουν τις διαδικτυακές τους αγορές, ενώ εμπιστεύονται τις εταιρείες που έχουν προγράμματα πιστότητας. Έχουν κινητή συσκευή και λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, οι Έλληνες Millennials (σύμφωνα με άρθρο της Εφημερίδας “Το Βήμα”) είναι αισιόδοξοι αστοί, νάρκισσοι με αυτοπεποίθηση και κοινωνική υπευθυνότητα. Είναι ρεαλιστές, έξυπνοι, μορφωμένοι και θέλουν να ζήσουν εμπειρίες. Δεν βλέπουν τηλεόραση, δεν επηρεάζονται εύκολα από τις παραδοσιακές πρακτικές marketing, είναι παθιασμένοι χρήστες των social media, εμπιστεύονται την τεχνολογία και κυκλοφορούν με ένα smartphone στην τσέπη.

Πως να κερδίσεις τους Millennials

Οι Millennials δεν είναι παραδοσιακοί αναφορικά με το shopping. Θέλουν να αλληλεπιδρούν με τα brands μέσα από διαφορετικά κανάλια. Τους αρέσει το online shopping και αυτό είναι κάτι που πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα οι παραδοσιακοί retailer. Ωστόσο, μόλις το 50,5% έχει παρουσία στο διαδίκτυο (δείτε το infographic της Yahoo). Το υπόλοιπο είτε δεν έχει, είτε είναι στα σχέδια του να έχει. Χάνεται όμως πολύτιμος χρόνος -και ευκαιρίες- αφού οι Millennials ξοδεύουν χρήματα στο eCommerce.

…Το mobile είναι ο πιο αγαπημένος τους τρόπος για να αγοράζουν προϊόντα (52%)…
Το επόμενο βήμα είναι η δημιουργία αγοραστικής εμπειρίας από οποιαδήποτε συσκευή και ειδικότερα τις φορητές συσκευές. Οι Millennials αγοράζουν μέσω των συσκευών. Το 30% εξ αυτών χρησιμοποιεί περισσότερες από τέσσερις συσκευές καθημερινά, με τα smartphones να κατέχουν τη μερίδα του λέοντος. Το mobile είναι ο πιο αγαπημένος τους τρόπος για να αγοράζουν προϊόντα (52%). Μάλιστα, σε χώρες με αναδυόμενες οικονομίες όπως η Βραζιλία και η Κίνα, πάνω από το 74% θέλει να πραγματοποιεί online αγορές αποκλειστικά από το κινητό (έρευνα της Razorfish). Σε αυτή την περίπτωση απαιτείται μία ολοκληρωμένη mobile αγοραστική εμπειρία, γεγονός που σημαίνει πως ακόμα και το checkout πρέπει να είναι εύχρηστο, λειτουργικό και φιλικό προς τον χρήστη. Αν δεν είναι, κανένας δεν θα προχωρήσει στην αγορά από τη mobile συσκευή.

Οι retailers που θέλουν να κερδίσουν τη συγκεκριμένη γενιά πρέπει να γίνουν “social”. Το 66% των Millennials συμβουλεύεται την άποψη των φίλων του. Στη συνέχεια, μοιράζονται την εμπειρία και τη γνώση τους στα social media. Τα brands πρέπει να προσφέρουν τη δυνατότητα στους εκπροσώπους της γενιάς να κοινοποιούν τα σχόλια και τις εντυπώσεις τους για τα προϊόντα που πουλάνε. Επίσης, πρέπει (οι retailers) να ενισχύσουν την παρουσία τους και σε άλλα κανάλια εκτός facebook, όπως twitter, pinterest, instagram κ.α. Σημαντικό σε αυτό το σημείο είναι η δημιουργία και αξιοποίηση του κατάλληλου περιεχομένου που θα απευθύνεται στους Millennials.

Τέλος, οι retailer πρέπει να δημιουργήσουν στρατηγική προσφορών (coupons) και προγράμματα πιστότητας. Το 63% των Millennials επισκέπτεται eshops που προσφέρουν κάποια έκπτωση. Αντίστοιχα, το 84% επισκέπτεται eshops που διαθέτουν loyalty πρόγραμμα και το 73% των χρηστών smartphone θέλουν να χρησιμοποιούν το κινητό τους προκειμένου να αξιοποιούν το πρόγραμμα πιστότητας.

Baby Boomers & Generation X

Τα παραπάνω δεν σημαίνουν πως οι retailer πρέπει να ξεχάσουν τις παλαιότερες γενιές. Οφείλουν να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή αφού είναι οι γενιές που έχουν αυτή τη στιγμή χρήματα για να ξοδέψουν. Το αξιοπερίεργο είναι πως η νέα και οι παλαιότερες γενιές έχουν κοινά χαρακτηριστικά. Πιο συγκεκριμένα, έρευνα της Ipsos, σε συνεργασία με τη Google, κατέδειξε πως το 57% των παλαιότερων γενεών ψωνίζει online, ενώ το 45% αναζητά προσφορές και κουπόνια. Διαθέτουν περισσότερο χρόνο για αναζήτηση προτού προχωρήσουν σε κάποια αγορά, οπότε τα eshops πρέπει να είναι ενημερωμένα με αρκετές πληροφορίες για τα προϊόντα. Δεν χρειάζονται να γίνουν δραματικές αλλαγές στο σχεδιασμό ενός website ώστε να εξυπηρετηθούν οι μεγαλύτερης ηλικίας καταναλωτές. Πινελιές μόνο όπως δυνατότητα μεγέθυνσης της γραμματοσειράς, ηχητικά μηνύματα, online επικοινωνία με εκπρόσωπο σε πραγματικό χρόνο. Τέλος, είναι περισσότερο δεκτικοί στο email marketing και ανταποκρίνονται σε μεγαλύτερα ποσοστά από εκείνα των Millennials.

Το infographic της Yahoo

yahoo_infographic

Πάρης Κορωναίος
Ο Πάρης Κορωναίος, ασχολείται με τον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου περισσότερο από μία δεκαετία και βρίσκεται πίσω από την υλοποίηση αρκετών έργων, όπως των Βραβείων για το ηλεκτρονικό εμπόριο eVolution Awards, συνεδρίων και VIP Roundtables για το eCommerce, του ενημερωτικού portal eCommerceNews.gr, και πολλών ακόμα. Στο παρελθόν, υπήρξε στέλεχος της Boussias Communications και της Ελληνικής Εταιρίας Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ), ενώ είχε ιδρύσει τη δική του εταιρεία στο χώρο των ψηφιακών εκδόσεων. Σήμερα είναι Γενικός Διευθυντής στον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου – GR.EC.A.

Leave A Reply