Παγκόσμιο Συνέδριο eCommerce – Ανασκόπηση

0

Με περισσότερους από 1000 συμμετέχοντες από όλο τον κόσμο, ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία το 4ο Παγκόσμιο Συνέδριο για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, που διεξήχθη στο Hoter Arts της Βαρκελώνης. To eCommerceNews.gr παραβρέθηκε στην μεγαλύτερη διοργάνωση για το eCommerce, στέλνοντας τον Πάρη Κορωναίο να καλύψει λεπτομερώς το event.

Πανευρωπαϊκή Γενική Συνέλευση των Οργανισμών-Μελών του eCommerce Europe

Πανευρωπαϊκή Γενική Συνέλευση των Οργανισμών-Μελών του eCommerce Europe

Την πρώτη μέρα του συνεδρίου, έλαβε μέρος η Πανευρωπαϊκή Γενική Συνέλευση των κρατών-μελών του eCommerce Europe (μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, με εκπροσώπους τους Φώτη Αντωνόπουλο, Πρόεδρο και Νίκο Βαρβαδούκα μέλος του Δ.Σ. του GRECA), με το μεγαλύτερο βάρος της ατζέντας να πέφτει στο Cross-Border και το Digital Single Market, ενώ αναφορές έγιναν και τα για e-Payments. Άξιο αναφοράς ήταν το γεγονός ότι μόλις το 15% των Ευρωπαίων καταναλωτών αναλώνονται σε cross-border αγορές, με τα τρια πιο σημαντικά προβλήματα που καταγράφηκαν ως ανασταλτικοί παράγοντες για Διασυνοριακό Ηλεκτρονικό Εμπόριο να είναι το διαφορετικό νομικό πλαίσιο κάθε χώρας,  τα Logistics και οι διαφορετικές κλίμακες ΦΠΑ από χώρα σε χώρα.

Το απόγευμα της ίδιας μέρας, έγινε και το πρώτο Worldwide Roundtable για το eCommerce, με τις απόψεις για τις δυσκολίες του εγχειρήματος να βγει κάποιος σε Παγκόσμια κλίμακα, να είναι σχεδόν ταυτόσημες με αυτές για το Ευρωπαϊκό Cross-Border, αν και εδώ αναγνωρίστηκε ως σημαντικός παράγοντας και η τεχνολογική υποδομή κάθε χώρας. Οι προτάσεις από τους συνέδρους του Worldwide Roundtable ήταν να δημιουργηθεί ένα παγκόσμιο πλαίσιο θέσεων προς στους διαμορφωτές του πολιτικού γίγνεσθαι με σκοπό να εξηγήσουν την ιδιαιτερότητα που παρουσιάζει το Ηλεκτρονικό Εμπόριο να μπορεί να καταργεί και να εμηδενίζει τις ώρες και τις αποστάσεις.

O Terry Freiherr von Birba της Karstadt αναλύει το μοντέλο της Amazon

O Terry Freiherr von Birba της Karstadt αναλύει το μοντέλο της Amazon

Την Τρίτη 9 Ιουνίου, οι keynote ομιλητές επικέντρωσαν πολύ στο OmniChannel αλλά και στον New Shopper, τον Digital Native χρήστη, όπως τον χαρακτήρισε ο Ken Hughes, της Glacier Consulting, στην ίσως καλύτερη ομιλία του τριήμερου συνεδρίου.

Την αρχή έκανε ο Terry Freiherr von Birba της Karstadt (και πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος της Amazon Europe), που παρουσίασε με πολύ αναλυτικό τρόπο το Omnichannel Value Chain της Amazon και το πόσο πολύ διαφέρει από το αντίστοιχο της Apple. Ακολούθησε ο Ken Hughes τοποθετώντας τους συνέδρους σε μια πραγματικότητα που δεν είχαν αντιληφθεί μέχρι τώρα, λέγοντας ότι φέτος το Google κλείνει τα 18 χρόνια ζωής, άρα “…υπάρχουν και ενήλικοι πλέον άνθρωποι που γεννήθηκαν μετά το πρώτο launch του (Google)..”. Την σκυτάλη πήραν οι καθηγητές Kit Yarrow και Cor Molenaar του Πανεπιστημίου Erasmus, που πάλι τοποθέτησαν στο επίκεντρο των ομιλιών τους, τον καταναλωτή και τα διαθέσιμα εργαλεία που έχει πλέον online. Η μέρα έκλεισε με τις παρουσιάσεις των υποψηφίων για τα 3 καλύτερα Ευρωπαϊκά eShops για το 2015, όπως και των υποψηφίων για καλύτερο Omnichannel και καλύτερο Pure Player.

…Η Wang ανέλυσε τα κινεζικά marketplaces, ή eCommerce Trade Channels όπως τα χαρακτήρισε…
Η τελευταία μέρα του συνεδρίου επικέντρωσε καθαρά στο Cross-border, αφού εκτός από τις θεωρητικές προσεγγίσεις στις παρουσιάσεις, υπήρξαν και πολύ ενδιαφέροντα case studies. Μετά την αρχική παρουσίαση ενός ενδιαφέροντος ομιλητή για άσχετο θέμα (‘πως να κάνετε καλό networking’ που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί από την ατζέντα), το λόγο πήρε η Diane Wang, ιδρύτρια του DHGate.com, ενός εκ των ανταγωνιστών του Alibaba, και πρώην ιδρύτρια του Joyo, που εξαγοράστηκε από το Amazon, για να μετονομαστεί σε Amazon China. Η Wang ανέλυσε πως τα κινεζικά marketplaces, ή eCommerce Trade Channels όπως τα χαρακτήρισε είναι πολύ ανεπτυγμένα γιατί συγκεντρώνουν τις πιο βασικές λειτουργίες του χονδρικού εμπορίου (εισαγωγές, εξαγωγές, σχέσεις με προμηθευτές, κτλ) και έτσι εξοικονομούν σημαντικό χρήμα και πόρους για όσους τα χρησιμοποιούν, με αποτέλεσμα τη γιγάντωση τους.

Ακολούθησαν αρκετές παρουσιάσεις για διάφορα operations του eCommerce, όπως πχ ένα panel για ePayments στις χώρες της Λατινικής Αμερικής, ενώ η μέρα συνεχίστηκε με μερικά πολύ ενδιαφέροντα case studies, όπως του Gilt Groupe, της Monsoon Accessorize, της Illy, του Eataly.net, κτλ.

Το τριήμερο συνέδριο ολοκληρώθηκε με ένα μεγάλο πάρτυ, σε μια παραδοσιακή αγορά της Βαρκελώνης, με τους σύνεδρους να δηλώνουν γεμάτοι ενθουσιασμό ότι θα επιστρέψουν ξανά στην πόλη του Γκαουντί, για το επόμενο Παγκόσμιο Συνέδριο για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο.

Στο Παρασκήνιο
  • Έξι άνθρωποι μιλούσαν Ελληνικά, εκτός από εμάς, κατά την διάρκεια του συνεδρίου.  Η Δέσποινα Σπανού, Director of Consumer Policy – European Commission,  ο Νίκος Βαρβαδούκας από τα Public, ο Δημήτρης Θεοφάνους από το You.gr, οι Ευάγγελος Μανουδάκης και Φώτης Αντωνόπουλος από το MyShoe.gr… και ο Βίκτωρ Σαβέφσκι, γιος του παλαίμαχου ποδοσφαιριστή της ΑΕΚ, Τόνι Σαβέφσκι, που δουλεύει στην Ιταλική πολυεθνική Humanitas.
  • To στέκι των Ελλήνων φάνηκε να είναι το εστιατόριο El National, με τους συμμετέχοντες να μην σταματάνε να παραγγέλνουν tapas.
  • Τον περισσότερο γυναικείο κόσμο έδειχνε να μαγνητίζει την πρώτη μέρα, ο Martin Aubut, Director eBusiness & Interactive Marketing της L ‘Oreal Canada, για προφανείς λόγους. Εντούτοις, τις εντυπώσεις κέρδισε και ο Ken Hughes, ειδικά μετά την εντυπωσιακή παρουσίαση του. Παρόλα αυτά, από κανένα ανδρικό μάτι δεν κατάφερε να ξεφύγει η 1,91 εκατοστών συνοδός του Niels Tonsen, ιδρυτή του LaModa.ru, του Ρωσικού Zalando (ανήκει πλέον στον όμιλο Rocket Internet).
  • To Hotel Arts, στη Βαρκελώνη

    To Hotel Arts, στη Βαρκελώνη

    Το ξενοδοχείο Arts είναι ένα πραγματικό κόσμημα για συνεδριακό τουρισμό και ήταν γεμάτο από τους συμμετέχοντες. Έτσι, ενώ την πρώτη μέρα παντού ακουγόταν το περίφημο ‘Hola’ (=γεια) των Καταλανών, πολύ γρήγορα το buzzword έγινε η λέξη… CPC.

  • Η βαθμολογία των βραβείων θύμιζε λίγο από Eurovision στην αρχή, με την Ελληνική συμμετοχή να είναι το… μαύρο πρόβατο λόγω των συνθηκών. Παρόλα αυτά, ο πρόεδρος της επιτροπής κατάφερε να επαναφέρει στην τάξη τους κριτές και έτσι το MyShoe.gr διεκδίκησε με αξιώσεις μια καλύτερη θέση.
  • Ο πιο οργανωμένος εθνικός σύνδεσμος φάνηκε να είναι ο Βελγικός (BeCommerce)  με 8 εκπροσώπους και συνεχείς δημόσιες σχέσεις με όλους τους συνέδρους.
  • Η εφαρμογή (app) του Συνεδρίου ήταν εντυπωσιακή και με πολλά καλούδια, όπως το πρόγραμμα, στοιχεία για τους ομιλητές, στοιχεία για τους συνέδρους που ήταν χρήσιμα για socializing, ερωτήσεις και αξιολογήσεις στις παρουσιάσεις κατά την διάρκεια ή μετά. Το top feature της εφαρμογής όμως, ήταν το time line που είχε με τα updates των συνέδρων (φωτογραφίες, σχόλια, likes, κτλ.), ενώ για να ενισχυθεί η χρήση του ακόμα περισσότερο είχε και στοιχεία Gamification με πολύ έξυπνα δώρα. Αποτέλεσμα; Σύμφωνα με τους διοργανωτές χρησιμοποιήθηκε περισσότερες από 100,000 φορές κατά την διάρκεια του τριημέρου!
  • … Η Ιρλανδική υποψηφιότητα είχε και video από τον Ιρλανδό Πρωθυπουργό Enda Kenny
    Οι παρουσιάσεις των υποψηφίων για τα Βραβεία eCommerce ήταν 7 λεπτά. Η παρουσίαση του Ciaran Crean για την Ιρλανδική υποψηφιότητα ήταν μόνο 5 λεπτά, αφού στα εναπομείναντα 2 λεπτά είχε video από τον Ιρλανδό Πρωθυπουργό Enda Kenny (!!) που επευφημούσε το Ιρλανδικό eShop στα μάτια της κριτικής επιτροπής. Κίνηση που μάλλον επέδωσε καρπούς, αφού κατέκτησε την πρώτη θέση.

Οι νικητές των Πανευρωπαϊκών Βραβείων Ηλεκτρονικού Εμπορίου

Οι νικητές για κάθε κατηγορία ήταν:

Entrepreneurial Awards

 Θέση Χώρα Υποψηφιότητα
1 Ireland-flag-48 Ιρλανδία Micksgarage.com
2 Denmark-48 Δανία Skatepro.dk
3 United-kingdom-flag-48 Αγγλία GreenManGaming.com

To MyShoe.gr πέρασε στον πρώτο γύρο κρίσεων (από τους 10 αρχικούς υποψήφιους στους 6 διεκδικητές), και τελικά κατέλαβε την 5η θέση, ισοψηφώντας με τη Γαλλική υποψηφιότητα του Carnet De Mode, που έχοντας καλύτερη βαθμολογία στον πρώτο γύρο, κατέκτησε την 4η θέση στην τελική βαθμολογία.

 

Βραβείο Omnichannel

Θέση Υποψηφιότητα
1 suitsupply
2 marks-spences
3 ikea

Βραβείο Pure Player

Θέση Υποψηφιότητα
1 asos
2  farfetch
3 yoox

Στιγμές από το Παγκόσμιο Συνέδριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου

Ενδιαφέρουσες Παρουσιάσεις από το Παγκόσμιο Συνέδριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου
Mikko Tamminen, Taskeater

Andrea Casalini, Eataly.Net

Boris Lepinskikh, e96.ru

Wijnand Jongen, Thuiswinkel.org

Το eCommerce News αναζητεί καθημερινά μικρές και μεγάλες ειδήσεις που σχετίζονται με το χώρο του eCommerce.

Leave A Reply