Ποιες είναι οι 30 καλύτερες χώρες στο eCommerce;

0

Μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα παρουσίασε η Α.Τ. Kearney, με θέμα τις 30 χώρες παγκοσμίως με τη μεγαλύτερη δυναμική στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο και τίτλο “2015 Global Retail E-Commerce Index“.

O δείκτης αξιολόγησης (Index) βασίζεται σε 9 μεταβλητές, υπολογίζοντας μακροοικονομικούς παράγοντες, υιοθέτηση της τεχνολογίας από τους χρήστες, αγοραστικές συμπεριφορές, υποδομές, κτλ, καταλήγοντας σε ένα τελικό αποτέλεσμα με τίτλο “Online Market Attractiveness Score“. Εν συνεχεία, η έρευνα προσεγγίζει και άλλα θέματα, όπως το ρυθμό ανάπτυξης του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, τις επιμέρους κατηγορίες του eCommerce που παρουσιάζουν ζήτηση, και καταλήγει επικεντρώνοντας στην μελέτη (spotlights) συγκεκριμένων χωρών όπως της Κίνας (2η), του Βελγίου (9ο), του Μεξικό (17ο), της Ισπανίας (18η) και της Βραζιλίας (21η)

 

2015 Global Retail eCommerce Index
Μερικά ενδιαφέροντα συμπεράσματα από το Top30
  • Η Αμερική πέρασε στην πρώτη θέση, εξαιτίας της συνεχούς ανάπτυξης της οικονομίας, της μεγαλύτερης εμπιστοσύνης από το κοινό στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, και το συνεχή ρυθμό ανάπτυξης του eCommerce, όπου χρόνο με το χρόνο μεγαλώνει κατά 15%. Στην δεύτερη θέση έπεσε η Κίνα, που κατείχε την πρώτη θέση, στην προηγούμενη έρευνα, ενώ η Ιαπωνία από δεύτερη το 2013, βρίσκεται πλέον στην 4η θέση.
  • Στην Ευρώπη, οι τρεις μεγάλοι παίκτες, Αγγλία, Γερμανία και Γαλλία, κερδίζουν από μια θέση. Η Αγγλία ανεβαίνει στην τρίτη θέση του βάθρου, η Γερμανία σκαρφαλώνει στην 5η θέση (από 6η το 2013), ενώ η Γαλλία βρίσκεται πλέον στην 6η θέση, αλλά με διαφορά στον γενικό δείκτη της έρευνας.
  • Εντυπωσιακές αυξήσεις παρουσιάζουν το Βέλγιο και η Δανία. Το Βέλγιο εκτοξεύτηκε 15 θέσεις και πλέον ανήκει στην 9η θέση των καλύτερων χωρών για Ηλεκτρονικό Εμπόριο, ενώ η Δανία ανέβηκε επίσης 13 θέσεις, φιγουράροντας πλέον στην 15 του σχετικού πίνακα. Αξίζει να αναφερθεί ότι και η Ισπανία παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη, καθώς το 2013 δεν υπήρχε καν στο Top-30, ενώ πλέον βρίσκεται στην 18η θέση.
  • Στην Λατινική Αμερική, θα παρατηρήσουμε μια εξίσου μεγάλη είσοδο από το Μεξικό, όπου βρίσκεται στην 17η θέση, όταν το 2013 δεν ήταν στη λίστα, αλλά θα διαγνώσουμε και δυο πολύ μεγάλες πτώσεις. Της Βραζιλίας που κατρακυλάει 13 θέσεις, και από την 8η πέφτει στην 21η θέση, όπως και της Αργεντινής που βρίσκεται πλέον στην 29η θέση, με τη μεγαλύτερη πτώση (17 θέσεις)
  • Στην Ασία, τα πράγματα δείχνουν να πηγαίνουν καλά, στις μεγάλες αγορές, παρά την μικρή πτώση που παρουσιάζουν οι σημαντικοί παίκτες. Έτσι, εκτός από την Κίνα και την Ιαπωνία, που αναφέραμε πιο πάνω, η Νότια Κορέα χάνει δυο θέσεις (πλέον έβδομη, από πέμπτη), το Χονγκ Κονγκ ανεβαίνει 12ο (από 14) και η Σιγκαπούρη χάνει 3 θέσεις, μένοντας στην 14 θέση (11η το 2013).
  • Νέες εισόδους στο Top-30 βλέπουμε να προέρχονται από την Αυστρία (27η θέση), αλλά και από τη Σαουδική Αραβία (28η θέση!), ενώ αξίζει αναφοράς η Βενεζουέλα που βρίσκεται για δυο συνεχόμενη φορά στη λίστα, πέφτοντας μια θέση, από την 23η στην 24η.
  • Η Ελλάδα δυστυχώς δεν βρίσκεται στη λίστα Top30 του Global Retail E-Commerce Index. Ας ελπίσουμε ότι θα την δούμε στην επόμενη έρευνα, καθώς δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από χώρες, όπως η Δανία (15η), η Χιλή (19η), η Βενεζουέλα (24η!), η Νέα Ζηλανδία (26η) ή η Ιρλανδία (30η).
Global Retail eCommerce Index - 2015

Global Retail eCommerce Index – 2015

2015 Global Retail eCommerce - Categories
Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων για αγορές Online
  • Πιο δημοφιλής κατηγορία στο Παγκόσμιο Μ.Ο. είναι τα Electronics (77%), με τις Υπηρεσίες και τη Μόδα να είναι πάρα πολύ κοντά (και οι δυο στο 76%). Τα βιβλία είναι στην 4η θέση με 73%, ενώ τα εισιτήρια (64%) ολοκληρώνουν την πεντάδα.
  • Στην Αμερική, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Κίνα (με εντυπωσιακό ποσοστό 97%), και στην Ινδία, η Μόδα κερδίζει την πρώτη θέση στις online αγορές των καταναλωτών.
  • Στην Ιαπωνία μάλλον δεν αγαπάνε τα παιχνίδια ιδιαίτερα. Το ποσοστό της κατηγορίας είναι το χαμηλότερο (μόνο 32%), όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Κίνα είναι στο 75%!
  • Αντίθετα αν κάποιος θα ήθελε να επενδύσει στα online εισιτήρια, τότε ο παράδεισος του θα ήταν η Ινδία, με ποσοστό στο 79%, όταν ο μέσος όρος προτίμησης παγκοσμίως είναι 15 μονάδες πιο χαμηλός στο 64%.
  • Αντίστοιχα, αν μια εταιρεία θα σκεφτόταν τα Online Groceries καλό θα ήταν να απέφευγε την Αμερική, καθώς με ποσοστό στο 26%, είναι 19 μονάδες κάτω από το μέσο όρο (45%), και πολύ μακρυά από το εντυπωσιακό 90% που έχει η Κίνα, που είναι και πολύ μεγαλύτερη αγορά σε πλήθος καταναλωτών.
Global Retail eCommerce -Top categories

Global Retail eCommerce -Top categories

Αν θέλετε να διαβάσετε περισσότερες λεπτομέρειες για την έρευνα της Α.Τ. Kearney μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ.

 

[slideshare id=46594728]
Το eCommerce News αναζητεί καθημερινά μικρές και μεγάλες ειδήσεις που σχετίζονται με το χώρο του eCommerce.

Leave A Reply