Στο 1 τρισ. δολάρια το eCommerce στην Κίνα το 2019

0

Μία νέα έρευνα της Forrester καταδεικνύει πως το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Κίνα θα φτάσει το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια μέχρι το 2019. Η ανάπτυξη θα επιταχυνθεί από τις εφαρμογές (mobile apps) και τα βελτιωμένα logistics, τα οποία έχουν βοηθήσει ήδη τις εταιρείες να προσελκύσουν νέους πελάτες σε μικρότερες και πιο απομακρυσμένες πόλεις. Αυτά είναι καλά νέα για εταιρείες όπως η Alibaba, η οποία είδε πτώση των μετοχών της το τελευταίο διάστημα, προκαλώντας ανησυχία αναφορικά με τις επενδύσεις που έχει πραγματοποιήσει στο mobile.

Η Κίνα έγινε η μεγαλύτερη διαδικτυακή retail αγορά στον κόσμο το 2013 όταν οι συνολικές πωλήσεις ξεπέρασαν τα 300 δισεκατομμύρια δολάρια. Η Forrester εκτιμά πως το 2014 η αγορά έκανε τζίρο 440 δισεκατομμύρια δολάρια, τα οποία αντιστοιχούν στο 9,8% των συνολικών πωλήσεων του retail στη χώρα. Εκτιμά επίσης πως η ανάπτυξη θα συνεχίσει σε ετήσιο μέσο όρο της τάξεως του 20%.

Η επένδυση στα mobile apps είναι κλειδί για τις ecommerce εταιρείες επειδή οι περισσότεροι άνθρωποι στην Κίνα χρησιμοποιούν τις φορητές συσκευές για να έχουν πρόσβαση στο Internet. Τον προηγούμενο χρόνο το 25% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ψωνίζει από κινητό τηλέφωνο τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα. Η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα είναι μοιρασμένη σε δύο websites, το Alibaba Tmall και το JD.com, τα οποία κατέχουν μερίδιο 57% και 21% αντίστοιχα. Ωστόσο, το Alibaba κυριαρχεί στο mobile commerce κατέχοντας μερίδιο 85%. Όλοι οι μεγάλοι παίκτες έχουν αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις μέσα από τις φορητές συσκευές ξεπερνώντας τους ανταγωνιστές τους στην Αμερική.

Η σημασία των logistics
Τόσο το Alibaba όσο και το JD.com έχουν επενδύσει στην ανάπτυξη των logistics. Για παράδειγμα, το Alibaba έχει επενδύσει 16,3 δισεκατομμύρια δολάρια στη δημιουργία έξυπνου δικτύου logistics (υπο την ονομασία Cainiao) με σκοπό να παραδίδει πακέτα σε οποιαδήποτε διεύθυνση στην Κίνα μέσα σε 24 ώρες. Η JD.com παρέχει υπηρεσία παράδοσης την ίδια μέρα σε 111 επαρχίες και περιοχές ενώ πρόσφατα άνοιξε την πρώτη αυτοματοποιημένη αποθήκη στην Σαγκάη.

Βέβαια, η τεχνολογία των drones, δεν θα μπορούσε να μην συγκινήσει και τους μεγάλους παίκτες του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, στην Κίνα. Έτσι, το Alibaba, για να ενιχνύσει τον retail βραχίονα του, με την ονομασία Taobao, ανακοίνωσε μέσω του Alizila, ότι δοκίμασε drones για την μεταφορά μαύρου τσαγιού.

Η μεταφορά των προϊόντων έγινε σε 450 πελάτες του Taobao στις 3 μεγαλύτερες πόλεις της Κίνας – το Πεκίνο, τη Σαγκάη και την Γκουανγκ Ζου (Guangzhou). Το ενδιαφέρον ήταν ότι δεν χρειάστηκε να πάρει έγκριση από την Κινεζική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, καθώς τα drones πετούσαν σε ύψος χαμηλότερο των 100 μέτρων.

taobao-drone

Infographic: Ποσοστό αγοράς των μεγαλυτέρων μηχανών αναζήτησης, στην Κίνα

chinese-search-engines

Πάρης Κορωναίος
Ο Πάρης Κορωναίος, ασχολείται με τον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου περισσότερο από μία δεκαετία και βρίσκεται πίσω από την υλοποίηση αρκετών έργων, όπως των Βραβείων για το ηλεκτρονικό εμπόριο eVolution Awards, συνεδρίων και VIP Roundtables για το eCommerce, του ενημερωτικού portal eCommerceNews.gr, και πολλών ακόμα. Στο παρελθόν, υπήρξε στέλεχος της Boussias Communications και της Ελληνικής Εταιρίας Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ), ενώ είχε ιδρύσει τη δική του εταιρεία στο χώρο των ψηφιακών εκδόσεων. Σήμερα είναι Γενικός Διευθυντής στον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου – GR.EC.A.

Leave A Reply