Το “τελευταίο μίλι” του ανταγωνισμού. Παράδοση την ίδια μέρα.

0

Εταιρείες όπως η Amazon, η Google και η Uber επεκτείνουν τις υπηρεσίες τους ώστε να επιτρέπουν στους καταναλωτές να παραγγέλνουν online και η παράδοση να πραγματοποιείται την ίδια μέρα, χωρίς να χρειαστούν να φύγουν από το σπίτι. Εάν το καταφέρουν, παρά τα έξοδα και την πολυπλοκότητα που περιλαμβάνει η παράδοση την ίδια μέρα, οι παραπάνω εταιρείες θα αυξήσουν την πελατειακή τους βάση (συνεπαγόμενα και τα έσοδά τους) και θα διανύσουν το “τελευταίο μίλι” του ανταγωνισμού που έχει απομείνει.

sameday-delivery-forecast-1

Το delivery και τα logistics γενικότερα στο eCommerce θεωρούνται -όχι άδικα- ως η τελευταία ευκαιρία για απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό. Αφενός υπάρχει μεγάλο περιθώριο βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον τελικό καταναλωτή και αφετέρου περιθώριο για “κάψιμο λίπους” (μείωση του κόστους) αξιοποιώντας νέες τεχνολογίες και κανάλια διανομής. Το Business Insider Intelligence πραγματοποίησε μία έρευνα (στην αγορά των Η.Π.Α.) πριν λίγους μήνες για την παράδοση μέσα στην ίδια μέρα, καταλήγοντας σε ορισμένα ενδιαφέροντα συμπεράσματα.

Τέσσερις στους δέκα αγοραστές δήλωσαν πως θα αξιοποιούσαν την υπηρεσία παράδοσης την ίδια μέρα
Η έρευνα εκτιμά πως το 2% των αγοραστών που διαμένουν σε πόλεις (όπου προσφέρεται η υπηρεσία παράδοσης μέσα στην ίδια μέρα) έχουν χρησιμοποιήσει τέτοιου είδους υπηρεσίες. Το 2% μεταφράζεται σε 100 εκατομμύρια δολάρια αξίας προϊόντων που θα παραδοθούν μέσα στο έτος σε 20 πόλεις των Η.Π.Α. Το ενδιαφέρον του καταναλωτή για την παράδοση την ίδια μέρα είναι ήδη αρκετά αυξημένο. Τέσσερις στους δέκα αγοραστές δήλωσαν πως θα αξιοποιούσαν την υπηρεσία παράδοσης την ίδια μέρα εάν δεν είχαν χρόνο να επισκεφτούν το κατάστημα. Ένας στους τέσσερις δήλωσε πως η μη προσφορά της υπηρεσίας θα ήταν λόγος εγκατάλειψης του αγοραστικού καλαθιού στο eShop. Η έρευνα καταδεικνύει, επίσης, πως οι αγοραστές που προτιμούν την εν λόγω υπηρεσία ταιριάζουν σε ένα ειδικό προφίλ. Είναι millennials, νέοι άνθρωποι, άνδρες στην πλειοψηφία τους, ζουν στην πόλη και αγοράζουν προϊόντα που είναι niche.

Τέλος, δεν θα είναι εύκολο να πληρώσουν παραπάνω χρήματα για την υπηρεσία αφού το 92% των καταναλωτών δηλώνει πρόθυμο να αναμένει τέσσερις μέρες ή/και περισσότερο για την παράδοση της παραγγελίας.

Πάρης Κορωναίος
Ο Πάρης Κορωναίος, ασχολείται με τον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου περισσότερο από μία δεκαετία και βρίσκεται πίσω από την υλοποίηση αρκετών έργων, όπως των Βραβείων για το ηλεκτρονικό εμπόριο eVolution Awards, συνεδρίων και VIP Roundtables για το eCommerce, του ενημερωτικού portal eCommerceNews.gr, και πολλών ακόμα. Στο παρελθόν, υπήρξε στέλεχος της Boussias Communications και της Ελληνικής Εταιρίας Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ), ενώ είχε ιδρύσει τη δική του εταιρεία στο χώρο των ψηφιακών εκδόσεων. Σήμερα είναι Γενικός Διευθυντής στον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου – GR.EC.A.

Leave A Reply