Το geoblocking περιορίζει την ανάπτυξη του eCommerce στην Ευρώπη

0

Ένα από τα σημαντικά ζητήματα που απασχολεί την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι το geoblocking και οι συνέπειές του στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους οι καταναλωτές αποφεύγουν το διασυνοριακό εμπόριο. Μόλις το 15% των Ευρωπαίων καταναλωτών αγοράζει προϊόντα από eShops που δεν δραστηριοποιούνται στη χώρα τους. Σύμφωνα με την Ursula Pachl, Deputy Director General, του BEUC (European Consumer organisation με έδρα τις Βρυξέλλες), “οι περισσότεροι λόγοι έχουν να κάνουν με την εμπιστοσύνη. Οι καταναλωτές αναρωτιούνται τι θα συμβεί αν πάει κάτι στραβά ή δεν παραδοθεί στη σωστή τοποθεσία, ή δεν επιστραφούν τα χρήματα. Τον τελευταίο καιρό έχει αυξηθεί η αγανάκτηση των eShoppers για το θέμα του geoblocking, το οποίο έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις”.

Αυτό σημαίνει πως υπάρχουν πρακτικές που εφαρμόζονται από τους πωλητές και δεν επιτρέπουν στους καταναλωτές να αγοράσουν από άλλη χώρα. Για παράδειγμα, οι καταναλωτές συχνά δυσανασχετούν όταν στο τέλος της αγοραστικής διαδικασίας, λαμβάνουν ένα μήνυμα πως δεν γίνεται παράδοση στη χώρα τους. Στη συνέχεια, επαναπροωθούνται σε ένα eShop της χώρας τους που ανήκει στον πωλητή, ο οποίος στην ουσία αναγκάζει τον αγοραστή να ψωνίσει σε ακριβότερη τιμή το προϊόν που επιθυμεί.

Όπως έχουμε ήδη γράψει σε παλαιότερο άρθρο, η Ε.Ε. εντείνει τους ελέγχους για να περιορίσει το φαινόμενο του “γεω-μπλοκαρίσματος” και να δημιουργήσει το κατάλληλο έδαφος για την ανάπτυξη του διασυνοριακού εμπορίου. Σύντομα θα ξεκινήσει μία έρευνα για τον ανταγωνισμό στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ε.Ε.

 

Το eCommerce News αναζητεί καθημερινά μικρές και μεγάλες ειδήσεις που σχετίζονται με το χώρο του eCommerce.

Leave A Reply