Το Google λανσάρει Βuy button στα Sponsored Ads

0

Το Google μπαίνει ακόμα πιο δυναμικά στο χώρο του eCommerce, και κυρίως στο χώρο του mobile commerce. Έτσι φημολογείται πολύ έντονα ότι ετοιμάζει ένα ‘buy’ button, που θα εμφανίζεται ακόμα και στα αποτελέσματα των mobile αναζητήσεων, επιδιώκοντας να κάνει την ζωή των Online καταναλωτών, ακόμα πιο εύκολη, και ταυτόχρονα ανοίγοντας ένα μεγάλο μέτωπο απέναντι στο Amazon και στο eBay.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Wall Street Journal, τα ‘buy’ buttons θα εμφανίζονται στα αποτελέσματα συγκεκριμένων mobile αναζητήσεων, όπου το click θα οδηγεί σε συγκεκριμένες landing pages, για να μπορεί ο χρήστης να επιλέξει διάφορα σημαντικά χαρακτηριστικά της πώλησης, όπως μέγεθος, χρώμα, κόστος μεταφορικών, κτλ. Από εκεί και πέρα, η αποστολή των προϊόντων θα γίνεται απευθείας από τον retailer, και όχι από το Google.

Τα ‘buy’ buttons, όπως είναι λογικό, θα εμφανίζονται σε sponsored ads και όχι σε οργανικά αποτελέσματα αναζητήσεων, ενώ σύμφωνα με τον αμερικάνικο τύπο, το περίφημο πολυκατάστημα Macy’s είναι σε επικοινωνίες με το Google, για να είναι από τους πρώτους retailers που θα δοκιμάσει τo νέο format των ‘buy’ buttons.

Τι σηματοδοτεί η κίνηση;

Το 'Buy with Google' button που υπάρχει στο Google Wallet

Το ‘Buy with Google’ button που υπάρχει στο Google Wallet

Η κίνηση του Google, που είχε προαναγγελθεί από τον Δεκέμβρη, δεν έτυχε ιδιαίτερης ανταπόκρισης. Και αυτό, γιατί αρκετοί το ταύτισαν με το παλαιότερο Google Checkout (το ‘Wallet’ που έφτιαχνε η Google), μια προσπάθεια που αποσκοπούσε να ανταγωνιστεί το Paypal, αλλά τελικά δεν είχε ιδιαίτερη επιτυχία (π.χ. στην Ελλάδα, ποτέ δεν το είδαμε σε λειτουργία).  Παρόλα αυτά, αν παρατηρήσει κανείς την κίνηση του ‘Buy’ button, θα διαγνώσει τη σηματοδότηση τριών σημαντικών νέων συνθηκών:

a. Το Mobile είναι πλέον μια νέα ξεχωριστή οντότητα

Καλώς ή κακώς, η Google προσφέρει πλέον νέα δημιουργικά εργαλεία για την ανάπτυξη καινοτόμων στρατηγικών, αποκλειστικά για mobile commerce. Οπότε, νικητές του παιχνιδιού θα είναι αυτοί που θα κατανοήσουν ότι το Mobile είναι μια εντελώς ξεχωριστή εμπειρία από την πλοήγηση και αγορά μέσω desktop, και θα προσαρμόσουν τα εργαλεία που τους προσφέρει ο Αμερικάνικος κολοσσός, με το content τους, το design, τις διαδικασίες, κτλ. Με απλά λόγια, το mobile δεν είναι πλέον η ‘ουρίτσα’ του desktop.

b. Το website δεν είναι ο απόλυτος αυτοσκοπός

Το Google, αλλά και το Facebook, το Twitter, και οι λοιποί κολοσσοι της τεχνολογίας, πιστεύουν ότι για να προχωρήσει ο χρήστης σε μια αγοραστική απόφαση, δεν είναι απαραίτητο κατ’ ανάγκη να δει και την σελίδα προϊόντος, βασιζόμενοι στη λογική ότι η νέα social πραγματικότητα, πατάει στο concept “Merchandising beyond the storefront”.

c. Ο νέος μεγάλος στόχος είναι ο προορισμός (destination)

Το eCommerce είναι μια μορφή Live εμπορίου, καθώς δεν έχει τους χρονικούς περιορισμούς λειτουργίας που έχει ένα φυσικό κατάστημα. Οπότε, οι λειτουργίες και οι μηχανισμοί αγοράς είναι ιδιαίτερα κρίσιμες για οποιονδήποτε e-tailer, αφού πρωταρχικός στόχος είναι το sales capturing, ασχέτως χρόνου και τρόπου (πλατφόρμας) που αυτό θα πραγματοποιηθεί.

Και οι αμφιβολίες..

Δεν είναι λίγοι οι retailers που φοβούνται ότι το Google από εργαλείο που διοχετεύει πολύ επισκεψιμότητα, θα αρχίσει να μετατρέπεται σε ένα τεράστιο marketplace. Ακόμα πιο ανησυχητικό είναι το γεγονός πως μια τέτοια κίνηση, θα μετατρέψει τα eshops σε απλούς εκτελεστές παραγγελιών, αποδυναμώνοντας το branding effect και τη σχέση που πιθανότατα έχουν χτίσει κάποιες μάρκες με τους πελάτες τους.

Το σίγουρο είναι πως μετά τα ‘buy’ buttons των Youtube, Twitter και πολύ πρόσφατα και του Facebook, η κίνηση του Google συμβολίζει πλέον και τη δυναμική που έχει αποκτήσει το eCommerce, στο παγκόσμιο τεχνολογικό γίγνεσθαι.

Το eCommerce News αναζητεί καθημερινά μικρές και μεγάλες ειδήσεις που σχετίζονται με το χώρο του eCommerce.

Leave A Reply