Υπερδιπλάσια η αύξηση του eMail Marketing

0

27 emails το δευτερόλεπτο. 72 εκατομμύρια το μήνα. 862 εκατομμύρια το χρόνο. Αυτά είναι τα emails που στάλθηκαν μέσα από την πλατφόρμα του Moosend το προηγούμενο έτος. Η αύξηση σε σχέση με το 2013 είναι υπερδιπλάσια (333 εκατομμύρια αποστολές την προηγούμενη χρονιά). Εξίσου εντυπωσιακή είναι και η αύξηση των emails που ανοίχτηκαν, αφού από τα 45 εκατομμύρια το 2013 φτάσαμε στα 78 εκατομμύρια (δύο email ανά δευτερόλεπτο).

… οι καταναλωτές που λαμβάνουν προσφορές μέσω email ξοδεύουν 138% περισσότερα χρήματα…
Τα παραπάνω νούμερα καταδεικνύουν τη σημασία -και αποδοχή από την αγορά- του email στο digital marketing. Η λογική λέει πως κατακόρυφη αύξηση του αριθμού των email οφείλεται στο αποτέλεσμα που φέρνουν, δηλαδή τις πωλήσεις. Γεγονός που επιβεβαιώνεται από στατιστικά στοιχεία της Convince and Convert, συμβουλευτικής εταιρείας για το Digital Marketing, η οποία υποστηρίζει πως οι καταναλωτές που λαμβάνουν προσφορές μέσω email ξοδεύουν 138% περισσότερα χρήματα σε σχέση με εκείνους που δεν λαμβάνουν. Όπως και να έχει το email είναι το κορυφαίο κανάλι παγκοσμίως που χρησιμοποιείται σε ποσοστό 80% για την προσωποποίηση της ψηφιακής εμπειρίας (σύμφωνα με έρευνα της eConsultancy.

Συνολικά οι καμπάνιες* που έτρεξε η εταιρεία μέσα στο 2014 ήταν πάνω από 45.000 ενώ συνολικά τα links που ανοίχτηκαν ήταν σχεδόν 12 εκατομμύρια. Ο συνολικός όγκος των δεδομένων που διακινήθηκε άγγιξε τα 41 terabyte. Αυτό το νούμερο αντιστοιχεί στο 1/10 του παγκόσμιου όγκου των SMS που αποστέλλονται καθημερινά. Είναι τέσσερις φορές το μέγεθος των data που μπορεί να συγκρατήσει o ανθρώπινος εγκέφαλος. Συμβουλές για κατασκευές (29%), υπολογιστές και ηλεκτρονικά (18%), φαγητό (15%), φάρμακα (15%), media (12%) και μόδα (10%) είναι οι κλάδοι που χρησιμοποιούν περισσότερο το email marketing.

Δευτέρα και Δεκέμβριος

Παναγιώτης Μελισσαρόπουλος

Παναγιώτης Μελισσαρόπουλος

Ένα -μάλλον- περίεργο στατιστικό στοιχείο είναι πως η καλύτερη μέρα για να στείλεις email είναι η Δευτέρα. O Παναγιώτης Μελισσαρόπουλος, Δ/ντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης του Moosend και συνιδρυτής μας εξηγεί το λόγο:

“Η Δευτέρα -και πολύ κοντά η Πέμπτη- είναι όντως η καλύτερη μέρα σύμφωνα με τα στατιστικά μας προκειμένου ένας πελάτης να ανοίξει ένα email και να διαδράσει με το περιεχόμενο. Ωστόσο είναι σημαντικό αυτό να μην συγχέεται με τις πωλήσεις, οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις χρειάζονται χρόνο “ωρίμανσης’’ από την πλευρά του πελάτη γεγονός το οποίο παρουσιάζει ως καλύτερες ημέρες αυτές που είναι πιο κοντά στο Σαββατοκύριακο. Πρακτικά λοιπόν, είναι τελείως διαφορετικό το πότε ένας δυνητικός πελάτης είναι διατεθειμένος να ανοίξει το email του και πότε να προχωρήσει σε αγορά”.

Ωστόσο είναι μάλλον λογικό ο Δεκέμβρης να αποτελεί τον καλύτερο μήνα για να στείλεις email, όπως φανερώνουν τα στατιστικά. Τέλος, ο υπολογιστής υπερτερεί ακόμα απέναντι στο mobile και το iPhone απέναντι στο Android.

Οι τάσεις το 2015

Mobile friendliness και personalization είναι οι τάσεις που θα απασχολήσουν το κανάλι το 2015. Πάνω από το 40% των email ανοίγονται σε smartphones και tablets. Ειδικότερα, σύμφωνα με την Return Path εταιρεία email intelligence, στο Ηνωμένο Βασίλειο το ποσοστό ανέρχεται στο 62% και στις Ηνωμένες Πολιτείες στο 48%. Σε παρόμοιο συμπέρασμα καταλήγει και η Litmus, υποστηρίζοντας πως το 53% των email ανοίγονται από mobile συσκευές. Η ανάγκη για βαθύτερη και πιο αποτελεσματική προσωποποίηση του email marketing, οδηγεί στη συνεργασία του business intelligence με το email marketing, καθώς η σωστή προσωποποίηση απαιτεί τμηματοποίηση των χρηστών, η οποία με τη σειρά της απαιτεί στρατηγική συλλογής και ανάλυσης δεδομένων.

Βασικές Προτεραιότητες για βελτίωση του eMail Marketing

Βασικές Προτεραιότητες για βελτίωση του eMail Marketing

Τις προβλέψεις του Moosend επιβεβαιώνει έρευνα του The Relevancy Group, η οποία καταδεικνύει πως η προσωποποίηση και το σωστό targeting θα βοηθήσουν στην αύξηση του ROI (Return On Investment). Η καλύτερη αξιοποίηση των analytics για τη βελτιστοποίηση της επικοινωνίας μέσω email έρχεται πρώτη στην έρευνα σε ποσοστό 46% (για επιχειρήσεις που διαθέτουν περισσότερους από 1.000 εργαζόμενους) ενώ στη δεύτερη θέση με ποσοστό 40% βρίσκεται η βελτίωση της τμηματοποίησης και του targeting. Οι κλάδοι που κινούνται εντυπωσιακά γρήγορα προς αυτή την κατεύθυνση (του email marketing), είναι αυτός του φαρμάκου και η αγορά των super markets.

Γιατί Outsourcing

Ο Π. Μελισσαρόπουλος απαντάει γιατί να επιλέξει μία επιχείρηση το outsourcing:

Είναι πολύ συγκεκριμένοι οι λόγοι για τους οποίους θα συστήναμε σε ένα brand να μην χρησιμοποιήσει εσωτερική υποδομή για το email marketing του. Υπάρχουν αρκετές προκλήσεις όσον αφορά στην ασφάλεια αλλά και στην παραδοσιμότητα των emails τα οποία απαιτούν μεγάλο κόστος προκειμένου να λυθούν. Ακόμα και ένα μεγάλο brand δύσκολα θα μπορούσε να βρει οικονομικό κίνητρο στο να στήσει μια τέτοια υποδομή. Ακόμα και αν παραβλέψουμε το κόστος, οι πιθανότητες να κλαπεί μια λίστα διευθύνσεων ή να πέσει πολύ το reputation των servers, με αποτέλεσμα τα emails να καταλήγουν στα spam, είναι πολύ υψηλότερες. Η συνεργασία του Moosend με την IBM μας παρέχει ένα πολύ υψηλό επίπεδο ασφάλειας, πλήρως εναρμονισμένο με τα διεθνή πρότυπα ενώ παράλληλα, η προσεκτική διαλογή συνεργατών, παρά την απώλεια κάποιων εσόδων, μας έχει ανταμείψει με ένα reputation των servers μας που φτάνει το 97%. Επιπρόσθετα, τo Moosend παρέχει μια σειρά από metrics στα οποία περιλαμβάνονται ποσοστό ανοίγματος και κλίκ, από τι είδους συσκευή, τι browser, τι λειτουργικό σύστημα, click map και άλλα πολλά τα οποία μπορούν να δώσουν σημαντική πληροφορία εφόσον “διαβαστούν’’ σωστά”.

Τα παραπάνω νούμερα προέρχονται από πραγματικά στατιστικά στοιχεία της εταιρείας, η οποία δημιούργησε ένα πολύ ενδιαφέρον infographic, που μπορείτε να δείτε στο τέλος του άρθρου.

Σημειώσεις:

*Η Moosend ορίζει ως καμπάνια μια συγκεκριμένη σειρά από οργανωμένες ενέργειες, με σαφή στόχο και χρονοδιάγραμμα. Μπορεί μια μαζική αποστολή emails να έχει ένα συγκεκριμένο στόχο (π.χ. πωλήσεις) αλλά η ευρεία χρήση της τεχνικής της τμηματοποίησης και προσωποποίησης έχει ως αποτέλεσμα ο κάθε πελάτης ενδεχομένως να λαμβάνει ένα διαφορετικό email. Ο στόχος όμως της ενέργειας είναι ένας και ορίζεται σε εταιρικό επίπεδο.

**Την Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου το Moosend παρουσιάζει στη Βαρσοβία, για πρώτη φορά σε πανευρωπαϊκό κοινό, 3 διεθνή case studies πελατών της, ως Χρυσός Χορηγός στο συνέδριο Ecommerce Trends (http://2015.ecommercetrends.pl/). Στο συνέδριο θα μιλήσει η Σοφία Αναδιώτου, Head of Sales του Moosend και θα αναφερθεί στο πώς μια mailing list μπορεί να αποφέρει έσοδα σε ένα ecommerce site, στηρίζοντας τις βέλτιστες πρακτικές που προτείνει η εταιρεία με case studies από διεθνώς αναγνωρίσιμα brands.

Moosend - eMail Marketing Infographic

Moosend – eMail Marketing Infographic (δείτε το infographic  σε HTML εδώ)

Το eCommerce News αναζητεί καθημερινά μικρές και μεγάλες ειδήσεις που σχετίζονται με το χώρο του eCommerce.

Leave A Reply