Υπηρεσίες Concierge Clothing για άνδρες. Να και ένα θέμα που δεν περίμενα να γράψω ποτέ.

0

Με σωματοδομή που είναι σαν να έχει βγει από τις σελίδες των René Goscinny και Albert Uderzo (μεγάλος όγκος από τη μέση και πάνω και αδύνατα πόδια), είχα πάντα πρόβλημα στο να βρω τα κατάλληλα ρούχα. Αν συνυπολογίσουμε πως είναι μια διαδικασία που δεν με ευχαριστεί ιδιαίτερα -πηγαίνω μία ή δύο φορές συνολικά το χρόνο για να ψωνίσω ρούχα- τότε το πρόβλημα διογκώνεται.

Ωστόσο, δεν είμαι ο μόνος αφού έρευνες καταδεικνύουν πως οι περισσότεροι άντρες δεν αφιερώνουν τον κατάλληλο χρόνο για ψώνια σε είδη ρουχισμού και γενικότερα δεν κατέχουν το αντικείμενο του styling. Οι περισσότεροι από εμάς χρειάζονται μία βοήθεια σε αυτόν τον τομέα και επειδή δεν έχουμε την οικονομική δυνατότητα για να προσλάβουμε personal shopper, την εργασία αυτή αναλαμβάνει κάποιο κοντινό μας πρόσωπο (στη δική μου περίπτωση η γυναίκα μου).

Το eCommerce δίνει επιλογές
Το ηλεκτρονικό εμπόριο προσπαθεί να δώσει ορισμένες αξιόλογες λύσεις στο παραπάνω ζήτημα. Το 2010 είχα παρουσιάσει μία πτυχιακή εργασία στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (προτείνω σε όποιον δεν έχει παρακολουθήσει έστω και μία ώρα διάλεξης του καθηγητή Γεώργιου Δουκίδη, να το κάνει ανεπιφύλακτα) που αφορούσε στη δημιουργία ενός eShop που θα πουλούσε σε συνδρομητική βάση πουκάμισα, κάλτσες, φανέλες και εσώρουχα σε στελέχη επιχειρήσεων -και όχι μόνο. Η λογική ήταν η ακόλουθη: τα περισσότερα στελέχη δεν έχουν χρόνο -ή δεν θέλουν να διαθέσουν- για να πάνε στα μαγαζιά και να αγοράσουν είδη ρουχισμού που τους είναι απαραίτητα σε καθημερινή βάση. Με μία συνδρομή στο eShop, θα παραλάμβαναν κάθε μήνα ένα πακέτο με τα παραπάνω προϊόντα. Ο συνδρομητής μπορούσε να επιλέξει την ποιότητα των ρούχων, το μέγεθος, τα χρώματα, καθώς και την ποσότητα (διαμορφωνόταν αντίστοιχα και το τελικό κόστος).
Το παραπάνω project δεν υλοποιήθηκε ποτέ (δεν ήταν άλλωστε αυτός ο σκοπός του). Αλλά τα websites και eShops που προσφέρουν concierge υπηρεσίες ρουχισμού αυξάνονται ραγδαία* ως μία λύση για τους άνδρες που χρειάζονται επιπρόσθετη βοήθεια στη διαδικασία του shopping (κάτι σαν προσωπικός βοηθός). Πάμε να δούμε ορισμένα από αυτά παρακάτω.

Trunk Club
trunk_clubΤο Trunk Club ήταν από τους πρώτους eTailers που πραγματοποίησαν τη σύνδεση ανάμεσα στους στυλίστες και τους άνδρες shoppers πριν από έξι χρόνια (2009). Η εταιρεία, που έχει έδρα στο Σικάγο, αποστέλλει “trunks” (κουτιά) με επιλεγμένα προϊόντα υψηλής ραπτικής σε άνδρες που είτε έχουν την ανάγκη ανανέωσης της γκαρνταρόμπας τους είτε αναζητούν ένα πιο ιδιαίτερο ένδυμα ή απλά δυσκολεύονται να βρουν ρούχα που να τους ταιριάζουν. Κάθε πελάτης έχει τον προσωπικό του στυλίστα, ο οποίος τον βοηθάει να βρει τα κατάλληλα ρούχα που ταιριάζουν στις ανάγκες του, την εμφάνιση και το μέγεθος. Οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τα ρούχα στο σπίτι τους και διαθέτουν χρονικό περιθώριο 10 ημερών για να αποφασίσουν ποια προϊόντα θα κρατήσουν. Στο τέλος των 10 ημερών, το Trunk Club χρεώνει τον πελάτη για τα προϊόντα που έχει επιλέξει να κρατήσει. Το eShop δεν χρεώνει για τις συμβουλευτικές στυλιστικές υπηρεσίες αλλά τα ρούχα είναι μάλλον για αγοραστές που δεν έχουν θέμα με το budget αφού ένα πουλόβερ χρεώνεται κατά μέσο όρο στα 300 δολάρια ενώ ένα ζευγάρι jeans στα 250 δολάρια.
Το Trunk Club εξαγοράστηκε το προηγούμενο καλοκαίρι από τον γίγαντα του retail, Nordstrom, έναντι του ποσού των 350 εκατομμυρίων δολαρίων.

Cladwell
Για τους αγοραστές που είναι περισσότερο budget-oriented υπάρχει το Cladwell, website με έδρα το Σινσινάτι, το οποίο συγκέντρωσε 17,500 χρήστες σε λιγότερο από ένα χρόνο. Το πελατειακό κοινό του Cladwell περιλαμβάνει άνδρες που θέλουν να αναβαθμίσουν την ενδυματολογική τους προσέγγιση χωρίς να θυσιάσουν την άνεση ή να ξοδέψουν πολλά χρήματα. Το ίδιο το Cladwell χαρακτηρίζει τον εαυτό του ως “τη λύση όταν έχεις ανάγκη για ρούχα”. Δεν είναι retailer αλλά ένα ενδιάμεσο website που συνδέει τους shoppers απευθείας με τους retailers που ταιριάζουν με τις προτιμήσεις και το lifestyle τους. Οι χρήστες συμπληρώνουν μία διαδραστική φόρμα, η οποία περιλαμβάνει ερωτήσεις για την εμφάνιση και το lifestyle και χρησιμοποιεί εικόνες αντί για κείμενο, δίνοντας τη δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να επιλέξουν τον τύπο των ρούχων που χρειάζονται, συμπεριλαμβανομένων των παραμέτρων του κόστους, του χρώματος και του μεγέθους. Στη συνέχεια το Cladwell παρουσιάζει στον χρήστη τρεις customized επιλογές που ταιριάζουν καλύτερα στις ανάγκες του και τον προωθεί στο σχετικό eShop για να προβεί στην αγορά των προϊόντων. Η όλη διαδικασία δεν διαρκεί πάνω από δύο λεπτά.

Bombfell
bombfell

Το Bombfell έχει έδρα στη Νέα Υόρκη και πραγματοποιεί δεκάδες χιλιάδες αποστολές κάθε χρόνο. Επιτρέπει στους χρήστες να επιλέξουν τα προτεινόμενα brands που τους αρέσουν, μαζί με κάποιες επιπλέον υπηρεσίες. Ο χρήστης δηλώνει το μέγεθος και το στυλ που τον ενδιαφέρει. Ένας στυλίστας επιλέγει τα ρούχα που εκείνος πιστεύει ότι ταιριάζουν καλύτερα στον χρήστη, ο οποίος έχει 48 ώρες περιθώριο να τα εξετάσει προτού αποσταλούν. Το Bombfell δίνει, επίσης, το χρονικό περιθώριο των 10 ημερών στον πελάτη. Η μεγάλη διαφορά με τα υπόλοιπα είναι πως ο χρήστης ορίζει το budget που θέλει να ξοδέψει.

Indochino

Το Indochino επιτρέπει στον χρήστη να επιλέξει ύφασμα, να μετρήσει τον εαυτό του σύμφωνα με τις οδηγίες που του δίνει και εκείνο αποστέλλει στον πελάτη ένα άρτιας ποιότητας κοστούμι. Οι τιμές είναι συνήθως λογικές για την ποιότητα που προσφέρεται. Στην ίδια λογική με το Indochino είναι και το Black Lapel (http://www.blacklapel.com/).

Manpacks
Το Manpacks αποστέλλει στους 10.000 πελάτες του τα βασικά που χρειάζεται ένας άνδρας όπως κάλτσες, φανέλες, εσώρουχα και ξυραφάκια. Το Manpacks ξεκίνησε πουλώντας εσώρουχα και στη συνέχεια επεκτάθηκε και σε άλλα προϊόντα. Ο χρήστης έχει την επιλογή να παραγγέλνει τα προϊόντα που χρειάζεται όσο συχνά εκείνος επιθυμεί.

Men’s Style Lab
mens_style_clubΤο Men’s Style Lab είναι μία οικονομικότερη εναλλακτική λύση του Trunk Club. Είναι λιγότερο τεχνολογικά εξελιγμένο αφού χρησιμοποιεί το τηλέφωνο για να φέρει σε επαφή τους στυλίστες με τους πελάτες (περίπου 10 με 15 λεπτά διαρκεί κάθε κλήση). Οι πελάτες διαθέτουν, επίσης, το περιθώριο των 10 ημερών για να επιστρέψουν ότι δεν τους αρέσει. Αν επιστραφούν πίσω όλα τα προϊόντα, το eShop χρεώνει 25 δολάρια ως fee για τις στυλιστικές συμβουλές. Οι υπηρεσίες του είναι on-demand γεγονός που σημαίνει πως δεν έχει συνδρομή. Το 2014 ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο δολάρια σε πωλήσεις ενώ τον προηγούμενο Δεκέμβριο έλαβε χρηματοδότηση 1,85 εκατομμυρίων δολαρίων από angel investors.

Αξίζει να ρίξετε μια ματιά και στα παρακάτω: Shirtcycle, Birchbox, Sprezzabox.

*Γενικότερα η αγορά του subscription eCommerce αυξάνεται διαρκώς. Σύμφωνα με έρευνα του VentureBeat η συγκεκριμένη αγορά έχει αυξηθεί κατά 150% την τριετία 2012 – 2014. Σε επόμενο άρθρο θα γίνει πιο εκτενές αφιέρωμα στη συγκεκριμένη αγορά.

Πάρης Κορωναίος
Ο Πάρης Κορωναίος, ασχολείται με τον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου περισσότερο από μία δεκαετία και βρίσκεται πίσω από την υλοποίηση αρκετών έργων, όπως των Βραβείων για το ηλεκτρονικό εμπόριο eVolution Awards, συνεδρίων και VIP Roundtables για το eCommerce, του ενημερωτικού portal eCommerceNews.gr, και πολλών ακόμα. Στο παρελθόν, υπήρξε στέλεχος της Boussias Communications και της Ελληνικής Εταιρίας Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ), ενώ είχε ιδρύσει τη δική του εταιρεία στο χώρο των ψηφιακών εκδόσεων. Σήμερα είναι Γενικός Διευθυντής στον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου – GR.EC.A.

Leave A Reply