Connected Commerce. Νέα έρευνα της DigitasLBi για τις συνήθειες του online καταναλωτή

0

Πόσο αλλάζουν οι συνήθειες του μοντέρνου καταναλωτή, και ποιες είναι οι ουσιαστικές αλλαγές στο «πως», το «που» και το «γιατί» καταναλώνουμε; Σ αυτά τα ερωτήματα επιδιώκει να ρίξει φως, οδηγώντας τα brands με μεγαλύτερη ασφάλεια στο καινούριο –όπως όλα δείχνουν- consumer shopping journey η DigitasLBi. Η εξειδικευμένη σε θέματα digital marketing εταιρεία του ομίλου Publicis για τέταρτη χρονιά φέτος ανακοινώνει τα αποτελέσματα της έρευνας της με τίτλο Connected Commerce, την οποία πραγματοποιεί σε 17 χώρες παγκοσμίως (ΗΠΑ, Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία, Κίνα, Σιγκαπούρη, Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία, Ολλανδία, Σουηδία, Δανία και Βέλγιο, Αυστραλία, Ινδία και Ιαπωνία)

Σύμφωνα λοιπόν με αυτή, τη χρονιά που μας πέρασε, το ROPO, το mCommerce και το Social Commerce ήταν οι λέξεις – κλειδιά, αλλά για το 2015, η έννοια του Wearable Commerce μοιάζει να είναι ο «καινούριος σερίφης» στην πόλη. Παγκόσμιως, οι καταναλωτές σχεδόν απαιτούν πλέον την omnichannel λογική και το multi-screen experience καθώς ενώ το 2014 ο μέσος όρος συσκευών που χρησιμοποιούσαν οι χρήστες για να ολοκληρώσουν μία συναλλαγή ήταν 3, το 2015 ο αριθμός ανεβαίνει στις 5 και το παιχνίδι αλλάζει για μία ακόμα φορά

Multi Device Behavior. 5 Συσκευές

Multi Device Behavior. 5 Συσκευές

Παιρνόντας σε πιο λεπτομερή στοιχεία από την Connected Commerce, βλέπουμε πως πλέον ένα 17% των καταναλωτών διαθέτει Wearable συσκευή, ενώ αυξάνεται σταθερά το mCommerce τόσο μέσω Smartphones (28%) όσο και μέσω tablets (20%).

Από τα πιο σημαντικά όμως στοιχεία της έρευνας που παρουσίαζει αυτή την καινούρια «φυλή» καταναλωτών, είναι αυτά που δείχνουν την διάθεση του κοινού για in store εμπειρίες. Πρώτα βλέπουμε ότι το 85% των καταναλωτών χρησιμοποιεί το κινητό του ενώ βρίσκεται μέσα στο κατάστημα για να δει επιπλέον στοιχεία ή πληροφορίες, ενώ κατά δηλωσή τους το 55% έχει αλλάξει τις καταναλωτικές του επιλογές λόγω της χρήσης του smartphone του. Σε δεύτεο χρόνο, δίδεται έμφαση στην αύξηση της λογικής του click and collect που φτάνει το 51% στις υπό εξέταση αγορές, ενώ ειδικά στη Μ. Βρετανία το ποσοστό εκτοξεύεται στο 73%.

Shopping Behavior by Device

Shopping Behavior by Device

Όσον αφορά δε το πόσο σημαντικό ρόλο μπορούν να παίξουν τα Social Media στις καταναλωτικές συνήθειες, τα πράγματα μοιάζουν να οδηγούνται σε ένα ακόμα πιο Social Commerce. Το κοινό ενημερώνεται σε μεγάλο βαθμό από φιλους και συγγενείς (15%) και απο Price Comparison Sites (14%), ενώ η ενημέρωση –για την ακρίβεια η επηρροή- μέσω Facebook αγγίζει πλέον το 52% εν αντιθέσει με το 36% το 2014. Και ακολοθούν το Pinterest με 46%, το Instagram με 43% και το Twitter με 36%. Αξίζει όμως να μείνουμε πως το 66% των καταναλωτών διαβάζει reviews και δίνει μεγάλη σημασία, ενώ το 36% αυτών διαβάζει κριτικές ενώ βρίσκεται μέσα στο κατάστημα.

Θα σταματήσουμε κάπου εδώ τη δική μας ανάλυση με την ελπίδα να αρχίσει να μετράει η Connected Commerce και στη δική μας χώρα.

Και μεταξύ μας, απ ότι ακούμε, μπορεί να μην είναι και τόσο μακρινό όνειρο ☺

Δείτε περισσότερα στοιχεία

Το eCommerce News αναζητεί καθημερινά μικρές και μεγάλες ειδήσεις που σχετίζονται με το χώρο του eCommerce.

Leave A Reply