Content Curation Platforms και Curated Content. Ο πιστός σύντροφος του eCommerce

0

Δεν είναι η πρώτη φορά που θα μνημονεύσουμε (εγώ τουλάχιστον) την τελευταία 5ετία, ως την κατεξοχήν περίοδο που το digital περιβάλλον απέκτησε μία σειρά χαρακτηριστικών, που διαμόρφωσαν και διαμορφώνουν ακόμα και το ίδιο ως περιβάλλον συναλλαγών αλλά και τους καταναλωτές. Ορισμένα από αυτά σχεδόν «γεννήθηκαν» σ αυτά τα χρόνια – οι wearable συσκευές είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα- ενώ τα περισσότερα μάλλον ισχυροποιήθηκαν και απέκτησαν «χαρακτήρα», όπως οι mobile πληρωμές. Στη δεύτερη κατηγορία, αυτών που επανεφηύραν τον εαυτό τους, είναι τα Content Curation Platforms.

Για όσους έζησαν την εμφάνιση (έστω και σχηματικά) του Web 2.0 και της άνθισης του User Generated Content, θα θυμούνται τη δύναμη και την δυναμική του Digg αλλά και του Reddit και τις συζητήσεις που αφορούσαν το μέλλον τους. Πριν ακόμα προλάβουν να γίνουν αναγκαία σε όλους, είχε ήδη ξεκινήσει η διαμόρφωση των καινούριων πιο εξειδικευμένων Content Curation Platforms που φλέρταραν έντονα με το eCommerce. To Polyvore και το Svpply ήταν τα πρώτα που έγιναν διάσημα. Το Pinterest ξεπέρασε σε λίγους μήνες ακόμα και τις δικές του (υποθέτουμε) προσδοκίες.

Καλοστημένα Websites – Πλατφόρμες, που έδιναν στο κοινό την ευκαιρία να ορργανώσει τις δικές του συλλογές από καλούδια που έβρισκε σε όλο τον online κόσμο, και να τις μοιραστεί με τους φίλους του μέσα από άλλες πλατφόρμες ή ακόμα και άμεσα με ένα email. Απλά (;) πράγματα που οι καταναλωτές εκτίμησαν ιδιαιτέρως, καθώς τους έδιναν την ευκαιρία να φέρουν στα «μέτρα» τους τον τεράστιο όγκο περιεχομένου που είχαν στη διάθεσή τους. Άλλωστε όπως έλεγε και ο Όπως έλεγε και ο Φώτης τις προάλλες αναλύοντας το Platformization “…δεν είναι κάτι περισσότερο από ένα Venn Diagram, όπου μια ενδιάμεση λύση (εν προκειμένω μια τεχνολογική ‘πλατφόρμα’) έρχεται να φέρει κοντά δυο συμπληρωματικά κοινά, κυρίως με εμπορικά χαρακτηριστικά…”. Ναι, σε μικρότερη ίσως κλίμακα αλλά με την ίδια ακριβώς λογική

Και, έστω για λίγο, μην σκεφτείτε μόνο όσους δημιουργούσαν αυτές τις λίστες, γιατί γνωρίζουμε όλοι ότι λίγοι δημιουργούν περιεχόμενο. Σκεφτείτε όμως αυτούς που τις απολάμβαναν και τις απολαμβάνουν. Ή απλώς αναρωτηθήτε για λίγο ποια διαδικασία θα ακολουθήσετε και τι αποτελέσματα θα έχετε στη διάθεσή σας αν ψάχνετε πχ για γάντια. Δείτε εδώ τι θα σας φέρει η Google στο keyword gloves και δείτε και εδώ τι θα σας φέρει το Pinterest.

Φυσικά, έχω συμφωνήσει προκαταβολικά μαζί σας ως προς την ίδια τη διαδικασία της αναζήτησης. Search is the weapon of choice, αλλά όταν στα results μπαίνει και ο ανθρώπινος παράγοντας τα πράγματα μπορούν να γίνουν πολύ – πολύ πιο ενδιαφέροντα. Ιδιαίτερα όταν προσθέσεις και τα social καλούδια και μοιράζεσαι με όποιους θέλεις τις συλλογές σου, και ακόμα περισσότερο όταν δεν τα φτιάχνεις όλα αυτά μόνο για να περάσεις καλύτερα, αλλά έχεις και παράπλευρά οφέλη που στηρίζονται φυσικά στη λογική του Affiliation. Και αυτή ακριβώς η λογική, είναι που βοηθάει τα brands να επιβιώνουν στο περιβάλλον του Curated Commerce. Γιατί, ας μη γελιόμαστε, όταν οι καταναλωτές στήνουν τις δικές τους λίστες και συλλογές, δεν έχουν κατά νου τη δική μας τελευταία κολεξιόν, αλλά τι θα αρέσει στο δικό τους κοινό. Εκτός, φυσικά, αν έχουν κάτι να κερδίσουν.

Δείτε όλα τα παραπάνω ως ένα `Intro γιατί η κουβέντα είναι –και πρέπει να είναι- μεγάλη. Για να αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον, θα παραθέσω μερικά εξαιρετικά διεθνή παραδείγματα Curated Commerce με έμφαση στο Fashion Industry (για προφανείς λόγους).

Tydepool
Πρακτικά το λες και Blog, αλλά τι blog είναι αυτό ☺ Με πολύ λίγα λόγια το Tydepool παρουσιάζει ότι καλύτερο βρίσκει από το Amazon και το Etsy. Τα πάντα όμως. Από παλιά βιβλία, μέχρι Genmaicha Green Tea και χειροποίητα κεριά. Συλλογές minimal, rustic και φίνες. Με ένα κλικ στην product page για τη συνέχεια…

tydepool

tydepool

Canopy
Μία εξαιρετική απόπειρα για filtering στο συναρπαστικό χάος του Amazon, και ακόμα περισσότερο στο Amazon Prime. Το Canopy ψάχνεις και βρίσκει για εσάς όλα όσα πιθανόν δεν θα εντοπίσετε και σας δίνει τη δυνατότητα να τα μοιραστείτε με τους φίλους σας. Και ναι μπορείτε να φιλτράρετε για τα Prime-only items

Canopy

Canopy

Keep
Σε λογική που θυμίζει αρκετά το Pinterest, το Keep δανείζεται στοιχεία από το κάποτε hot start up Bouitine και το functionality του Social Commerce για να φέρει πιο κοντά στον καταναλωτή τα προιόντα που ψάχνει. Μεγάλα του πλεονεκτήματα, το ότι μπορείς να θέσεις το προιόν που σε ενδιαφέρει υπό παρατήρηση και να ειδοποιηθείς με email όταν πέσει η τιμή του, αλλά και τα ειδικά κουπόνια που κατά καιρούς προωθεί στα μέλη του και μέσω αυτών αφαιρούνται τα έξοδα αποστολής για τα προιόντα που γίνονται παραγγελία μέσα από το Keep

Keep

Wooly
Για τους λάτρεις σπανίων αντικειμένων. Ακούγεται και είναι ελκυστικό, παρότι αφορά ένα πολύ συγκεκριμένο target group. Το Wooly κάθε εβδομάδα επιλέγει και προβάλλει εξαιρετικά σπάνια αντικείμενα από όλα τα πεδία ενδιαφερόντων. Μέσα από τις διαδικασίες του, έχουν πουληθεί (επί παραδείγματι) ένα καπέλο των Yankees από το 1961 (μόλις 135 δολάρια) αλλά και μία Σουηδική βασιλική κουβέρτα (3.200 δολάρια). Είπαμε, δεν είναι για όλους, αλλά και μια βόλτα για χαζολόγημα αξίζει

Wooly

Bezar
Επίσης ένα παράδειγμα από το χώρο της μόδας. Τα brands (μικρά και μεγάλα) αρέσκονται στη δημιουργία pop – up shops και στο digital περιβάλλον, και το Bezar προβάλλει ένα διαφορετικό κάθε ημέρα. Έτσι κάθε μέρα μπορείτε να βρείτε εξαιρετικά «κομμάτια» από ρούχα κοσμήματα και αξεσουάρ σε πολύ χαμηλές τιμές αλλά για περιορισμένο χρονικό διάστημα το οποίο είναι 3 ημέρες. Ένα link – δώρο για όσους ψάχνονται με τη μόδα

Bezar

O Περικλής Βανικιώτης δραστηριοποιείται στην αγορά της interactive επικοινωνίας και την online κοινότητα ευρύτερα από το 1995. Από τότε μέχρι σήμερα έχει διατελέσει επικεφαλής του New Media Team και αρχισυντάκτης για τα θέμα interactive επικοινωνίας στη Boussias Communications, Executive Director και Managing Consultant στην Atcom Internet & Multimedia, Executive Director, co-Head of Digital στη Leo Burnett και εν συνεχεία Head of Digital στη The Newtons Laboratory. Σήμερα είναι επικεφαλής του τομέα Digital στο Publicis Groupe.

Leave A Reply