eCommerce Project Management. Η απάντηση στην ανάγκη για ουσιαστική εκπαίδευση της πιο περιζήτητης ειδικότητας από την e-Academy της Εξέλιξης

0

Ένα από τα λίγα ονόματα που δικαιούται τον προσωνύμιο «Θρυλικός», για το ελληνικό Internet, συνήθιζε να λέει πως ο Project Manager, σε ένα digital project, δεν είναι μόνο η καρδιά του, αλλά και το στομάχι του. Εννοώντας, όπως αποκάλυψε κάποτε σε έναν από το δημοσιογραφικό μας team, πως δεν φτάνει να τροφοδοτεί το έργο με ενέργεια και δύναμη, αλλά πρέπει και να μπορεί να επεξεργαστεί κατάλληλα όλα τα εργαλεία, τους ανθρώπους και τα δεδομένα που έχει στη διάθεσή του, και να τα φιλτράρει με τέτοιο τρόπο που τα πραγματικά χρήσιμα να αξοιοποιηθούν στο έπακρο και τα πραγματικά περιτά να μείνουν εκτός. «Με άλλα λόγια» όπως χαρακτηριστικά έλεγε «χρειάζεται γνώσεις και γερό στομάχι για να είσαι καλός project manager και χρειάζεσαι έναν πραγματικά γνώστη και γερό project manager για να έχεις ένα δυνατό project»

Θέλετε μία εκθετική δύναμη για όλα τα παραπάνω; Αντικαταστήστε το κάπως αόριστο «digital project» με το πιο συγκεκριμένο eCommerce Project και όσοι είστε διατεθειμένοι για να το αναλάβετε, προετοιμαστείτε για σκληρή “γυμναστική”. Δηλαδή για ιδιαίτερη προετοιμασία σε όλα τα επίπεδα. Αναρωτιέστε αν υπάρχουν σχολές για eCommerce Project Management; Η απάντηση είναι ναι και όχι. «Ναι» γιατί επισήμως υπάρχει Ακαδημαική προσέγγιση στο eCommerce και μάλιστα από τις καλύτερες στην Ευρώπη. Και «Όχι» γιατί αυτή η προσέγγιση έχει την πολυπλοκότητα των διαδικασιών που απαιτούν τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα και επιπλέον δεν αφορά ένα εντατικό hands-on πρόγραμμα, αλλά μία συνολική εκπαίδευση. Υπάρχουν επίσης οι πιστοποιήσεις για Project Management, οι οποίες όμως ελάχιστα κάνουν focus στις ιδιαιτερότητες του eCommerce Project Management. Και φυσικά υπάρχουν και οι πιο συνοπτικές προσεγγίσεις με μονοήμερα ή και 2ήμερα Courses, τα οποία όμως προλαβαίνουν, λόγω περιορισμένου χρόνου, να εισάγουν τους ενδιαφερόμενους στις βασικές ή και σε πιο προχωρημένες έννοιες και να δώσουν κάποιες βάσεις, αλλά δύσκολα καλύπτουν όλες τις απαιτήσεις και τις ιδιαιτερότητες.

Ποιες είναι αυτές οι ιδιαιτερότητες και αντίστοιχα οι απαιτήσεις για όποιον αποφασίσει να εμπλακεί ενεργά;

Ας δούμε τις πιο βασικές. Θα πρέπει σαφώς να γνωρίζει από τεχνικά θέματα, είτε το project απαιτεί development από την αρχή, είτε είναι σε εξέλιξη (πάντα θα χρειάζεται βελτιώσεις). Θα πρέπει επίσης να γνωρίζει για όλα τα eCommerce Business Models, τα Operations και τα Logistics. Θα πρέπει να μπορεί (φυσικά) να στήσει ένα Business Plan, να διαβάζει (σωστά) τα Web Analytics, να ξέρει να “στήσει” ένα αξιοπρεπές Competition Analysis και να αξιοποιεί τις τακτικές στα Price Comparison Engines.

Μόνο αυτά;

Αστειεύεστε. Φυσικά θα πρέπει να έχει επίγνωση των νομικών ζητημάτων, να έχει πλήρη γνώση των ePayments και να αντιλαμβάνεται στο σύνολό τους και τα θέματα Buying (for eCommerce) αλλά και θέματα marketing. Αθροίστε τα, και πριν κάνετε το λογαριασμό, προσθέστε την οργάνωση όλων των παραπάνω και τις απαιτήσεις σε διαχείριση ανθρώπων και Voila ένα από τα πιο δύσκολα στοιχήματα στη σημερινή eCommerce πραγματικότητα.

Κάπου εδώ, έρχεται να δώσει μια ουσιαστική απάντηση, το Κέντρο Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας Εξέλιξη της Τράπεζας Πειραιώς, με το μοναδικό τόσο ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα στην Ελλάδα για τον ραγδαία αναπτυσσόμενο κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Και αυτό γιατί μέσα από 75 ώρες εκπαίδευσης, αναλύονται σε βάθος, από 12 εξαιρετικά πετυχημένα στελέχη της Ελληνικής αγοράς, όλα τα παραπάνω σε έναν εξαιρετικά ισορροπημένο συνδυασμό θεωρίας και πρακτικής εξάσκησης.

Μία εκπαίδευση, που εκτός από τις παραπάνω εισηγήσεις και workshops από τους έλληνες εισηγητές, περιλαμβάνει και πρακτική άσκηση σε Η/Υ και workshops μέσω e-Learning με 8 ξένους, αναγνωρισμένες αυθεντίες παγκοσμίως σε θέματα eCommerce, με σκοπό την άμεση απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων στο e-Commerce, μέσα από μία προσεκτικά μελετημένη και αποτελεσματική εκπαιδευτική διαδικασία. Θα πρέπει μάλιστα στο σημείο αυτό να προσθέσουμε πως μέσω του προγράμματος γίνεται και η προετοιμασία για την αναγνωρίσιμη διεθνή πιστοποίηση OMCA (Online Marketing Certified Associate).

Εμείς παραθέτουμε μία συνοπτική προσέγγιση του Προγράμματος και το σχετικό link για τους ενδιαφερόμενους ώστε να κλείσουν κάποια θέση – κατά τη γνώμη μας να κάνουν και ένα ουσιαστικό βήμα για να βελτιώσουν τα επαγγελματικά τους skills.

Συνοπτικό πρόγραμμα:

Intro to eCommerce [3 ώρες] – Γκεζερλής, CEO Convert Group: Εισαγωγή σε παραδοσιακά και καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Competition Analysis [3 ώρες] – Σπανίδης, CEO Generation Y: Εργαλεία και τακτικές για αξιολόγηση των online ανταγωνιστών.
Technical issues of building an eShop [3 ώρες] – Καράμπελας, Ιδρυτής Netstudio & Μαστροκόλιας, Web Developer & Technical Project Manager Netstudio: Εκπαίδευση στα τεχνικά ζητήματα ενός website και ζητήματα συνεργασίας με το agency που θα το αναλάβει.
eLegal [3 ώρες] – Ζούλοβιτς, Δικηγόρος Φιλοθεϊδης & Συνεταίροι: Εκπαίδευση στα νομικά ζητήματα που αφορούν τις πωλήσεις εξ’ αποστάσεως και συγκεκριμένα από το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Web Analytics [3 ώρες] – Νικολόπουλος, CEO Growth: Εκπαίδευση στην ανάλυση και αξιοποίηση δεδομένων που προέρχονται από τα Analytics προς όφελος της ηλεκτρονικής επιχείρησης.
Business Plan for an eBusiness [3 ώρες] – Γκεζερλής, CEO Convert Group: Διαμορφώνοντας ένα business plan και P&L 3ετίας για ηλεκτρονικά καταστήματα. Οι συμμετέχοντες λαμβάνουν αναλυτικό εργαλείο σε excel για τα δικά τους projects.
Buying for eCommerce [3 ώρες] – Τσολακίδης, eCommerce Sales & Marketing Supervisor Quest On Line SA: Οι τεχνικές που χρειάζονται για buying & product management χιλιάδων κωδικών σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και η αποτελεσματική επικοινωνία με προμηθευτές για επίτευξη βέλτιστων τιμών.
ePayments [3 ώρες] – Φρυδάκης, Head of Payments Τράπεζα Πειραιώς: Καθοδήγηση στους πιο σύγχρονους τρόπους για ηλεκτρονικές πληρωμές. Τι θα πρέπει να προσέχουμε στην επιλογή και υλοποίηση.
Β2Β eCommerce [3 ώρες] – Φαλκονάκης, eCommerce Manager ΑΒ Βασιλόπουλος: Προσέγγιση στη στρατηγική για B2B e-Commerce και θέματα που πρέπει να προσέξουμε στην υλοποίηση αυτής.
eCommerce Business Models [3 ώρες] – Αντωνόπουλος, eCommerce Director myshoe.gr: Εισαγωγή σε παραδοσιακά και καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα του ηλεκτρονικού εμπορίου.
eCommerce Operations & Logistics [3 ώρες] – Λογοθέτης, Operations Director, Public: Καθοδήγησηκαιεκπαίδευσησεόλατα operations του e-Commerce (customer support, shipping, billing, content mgt, logistics).
Price Comparison Engines Tactics [3 ώρες] – Γιαννακούρης, Quality Assurance Manager, skroutz.gr: Ποια είναι η στρατηγική μας στις μηχανές αναζήτησης τιμών και τι προσέχουμε και να έχουμε μεγαλύτερα έσοδα από την συμμετοχή μας σε αυτές.

E-learning

Τα Online Marketing Foundations courses αποτελούν πλήρεις διδακτικές ενότητες οι οποίες παρέχουν όλη τη βασική γνώση γύρω από το digital marketing και τον τρόπο που αυτή εφαρμόζεται αποτελεσματικά στην πράξη. Παρακολουθώντας τις παρακάτω ενότητες, οι συμμετέχοντες αποκτούν την πιστοποίηση Market Motive και επιπλέον, εξασφαλίζουν μια πλήρη προετοιμασία για τις εξετάσεις που οδηγούν στη διεθνώς αναγνωρισμένη πιστοποίηση OMCA.

SEO Foundations – Danny Dover [5 ώρες]
Social Media Foundations – Jennifer Evans Cario [5 ώρες]
Conversion Optimization Foundations – Bryan Eisenberg [3 ώρες]
Web Analytics Foundations – Avinash Kaushik [5 ώρες]
PPC Foundations – Brad Geddes [5 ώρες]
Mobile Marketing Foundations – Jeff Hasen [4 ώρες]
Content Marketing Foundations – Greg Jarboe [5 ώρες]
Email Marketing Foundations – Matt Bailey [3 ώρες]

Το eCommerce News αναζητεί καθημερινά μικρές και μεγάλες ειδήσεις που σχετίζονται με το χώρο του eCommerce.

Leave A Reply