Ετήσια έρευνα Κοινωνικής Δικτύωσης ELTRUN: Ωριμότητα και συνειδητοποιημένη χρήση του Digital Marketing και των Social Media από τους Έλληνες καταναλωτές.

0

Ολοκληρώθηκε πρόσφατα η Ετήσια Έρευνα Κοινωνικής Δικτύωσης του ELTRUN (Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν), του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, για τα social media και το digital marketing. Η έρευνα διεξάγεται για 6η συνεχόμενη χρόνια και στόχος της είναι η καταγραφή του τρόπου χρήσης των social media και των υπολοίπων εργαλείων digital marketing, από τους χρήστες του διαδικτύου στην Ελλάδα.

Όπως τόνισε μάλιστα στο ECommerceNews.gr η Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη υπεθυνη ερευνων Εργαστηριου Eltrun και μέλος του Δ.Σ. στον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) “για πρώτη φόρα, γίνεται προσπάθεια στην φετινή Έρευνα Κοινωνικής Δικτύωσης, να μελετηθεί τόσο η χρήση των social media, όσο και η χρήση των υπολοίπων εργαλείων του digital marketing (μηχανές αναζήτησης και e-mail marketing). Τα αποτελέσματα αποδεικνύουν ότι οι Internet users στην Ελλάδα, είναι πιο ώριμοι, γνωρίζουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των μέσων, και διαμορφώνουν ανάλογα την συχνότητα της χρήσης τους.”

Τρεις είναι οι άξονες στους οποίους συγκεντρώθηκαν απαντήσεις από τους 1200 Internet users που συμμετείχαν στην έρευνα: χρήση social media (facebook, youtube, twitter), χρήση μηχανών αναζήτησης, ανταπόκριση σε ενέργειες e-mail marketing.

«Πιο ώριμοι και συνειδητοποιημένοι δηλώνουν οι Internet users στην Ελλάδα, όσον αφορά την χρήση των Social Media και των σχετικών εργαλείων digital marketing από τις επιχειρήσεις»

1. Χρήση social media
Το κινητό γίνεται πλέον το κύριο μέσο πρόσβασης, αφού το 62% των internet users δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν καθημερινά το facebook μέσω του application που έχουν εγκαταστήσει στην κινητή τους συσκευή, και μόνο το 53% μέσω του web. 1 στους 2 χρήστες δηλώνει ότι το χρησιμοποιεί απλώς για να παρακολουθεί τις εξελίξεις και τις κινήσεις των φίλων του. Το υπόλοιπο 50% δηλώνει ότι οι κινήσεις τις οποίες κάνει κατα την χρήση του facebook για την αλληλεπίδραση με τους υπόλοιπους “friends” είναι: like (58%), chat (54%), share (20%), ενώ μόνο το 8% δηλώνει ότι προβαίνει σε ενέργειες όπως uploading photos και tagging προϊόντων.

Χρήση facebook για εμποικούς σκοπούς

Σχήμα 2: Χρήση facebook για εμποικούς σκοπούς

Στην φετινή ετήσια έρευνα του ELTRUN, αρχιζεί να προδιαγράφεται μια αναδυόμενη τάση όσον αφορά την αλληλεπίδραση των χρηστών του μέσου με τις επιχειρήσεις: Like σε σελίδες με εμπορικό περιεχόμενο (19%), like σε σελίδες εταιρειών και προϊόντων (12% και 8% αντίστοιχα). Οι χρήστες δηλώνουν πιο ώριμοι ως προς την χρήση του μέσου και οι πιο σημαντικές ανησυχίες (Σχήμα 3) που έχουν είναι η αξιοπιστία των πληροφοριών που λαμβάνουν (45%) και η χρησιμότητα του χρόνου που δαπανούν κατά την χρήση του μέσου (23%), ποσοστά τα οποία έχουν αυξηθεί αισθητά σε σχέση με την περσινή έρευνα

Το επόμενο μέσο κοινωνικής δικτύωσης με έντονη χρήση από τους Internet users, είναι το youtube. Οι χρήστες δηλώνουν ως βασική ενέργεια την ακρόαση ραδιοφώνου (92%). Η έρευνα αναδινύει ένα ποσοστό 67% οι οποίοι δηλώνουν ότι κάνουν skip τις διαφημίσεις, καθώς όμως και μια αναδυόμενη τάση (12%) όσον αφορά την αλληλεπίδρση των χρηστών του youtube με τις νέες μορφές διαφήμισης του μέσου. Σημαντικό είναι, τέλος το ποσοστό συνδυσμού της χρήσης του youtube με το facebook: το 41% δηλώνει ότι ψάχνει videos στο youtube, προκειμένου να τα αναρτήσει στο facebook.

Χρήση του YouTube

Χρήση του YouTube

Τέλος, ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης το οποίο φαίνεται να κερδίζει έδαφος είναι το twitter. 1 στους 4 χρήστες του internet δηλώνουν ότι παρακολουθούν τις εξελίξεις μέσω του συγκεκριμένου μέσου. Σημαvτικό γεγονός το οποίο ενίσχυσε την χρήση του μέσου και το 45% των χρηστών του δηλώνει ότι το ώθησε να εξικοιωθεί με αυτό, είναι η εμφάνιση των capital controls. Κατά την διάρκεια της συγκεκριμένης σημαντικής περιόδου, οι χρήστες επιθυμούσαν να ενημερώνονται άμεσα για τις εξελίξεις, από διαφορετικές πηγές προκειμένου να έχουν την δυνατότητα σχηματισμού της προσωπικής τους άποψης. Γρήγορα αντιλήφθηκαν, ότι το twitter, είναι το μέσο που μπορούσε να ικανοποιήσει την συγκεκριμένη ανάγκη τους.

Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη “για πρώτη φόρα, γίνεται προσπάθεια στην φετινή έρευνα, να μελετηθεί τόσο η χρήση των social media, όσο και η χρήση των υπολοίπων εργαλείων του digital marketing (μηχανές αναζήτησης και e-mail marketing). Τα αποτελέσματα αποδεικνύουν ότι οι Internet users στην Ελλάδα, είναι πιο ώριμοι, γνωρίζουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των μέσων, και διαμορφώνουν ανάλογα την συχνότητα της χρήσης τους.”

2. Χρήση μηχανών αναζήτησης
Οι Internet users δηλώνουν εξικοιωμένοι με την χρήση των μηχανών αναζήτησης, τοποθετώντας την χρήση τους στην δεύτερη θέση όσον αφορά τους λόγους χρήσης του διαδικτύου. Το συγκεκριμένο μέσο (σχήμα 5) αναδικνύεται σε καθολικό μέσο αναζήτησης, αφού 8 στους 10 δηλώνουν ότι επισκέπτονται συχνά τα οργανικά αποτελέσματα των αναζητήσεων, που δικαιολογεί την έμφαση που δίνουν οι επιχειρήσεις σε τεχνικές SEO. Παράλληλα αναδύεται σταδιακά η σημασία των «banner-ads» αφού 1 στους 10 επισκέπτεται συχνά τις διαφημίσεις των μηχανών αναζήτησης

Χρήση μηχανών αναζήτησης

Χρήση μηχανών αναζήτησης

3. Ανταπόκριση σε ενέργειες e-mail marketing

Η ετήσια έρευνα του ELTRUN καταγράφει την σημασία του e-mail ως ουσιαστικό εργαλείο στην ολοκληρωμένη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ. Όπως φαίνεται στο σχήμα 6, 3 στους 10 internet users δηλώνει ότι δίνει το e-mail του συχνά προκειμένου να παραλαμβάνει newsletters και 1 στους 4 ανοίγει συχνά τα e-mails που λαμβάνει. Ποσοστά τα οποία δικαιολογούν τις ενέργειες των εταιρειών να στέλνουν προσωποποιημένη πληροφόρηση, με βάση τις ανάγκες των χρηστών. Τι αποτέλεσμα είναι πλέον 8% των χρηστών Internet να αγοράζουν συχνά με βάση τις διαφημίσεις που λαμβάνει σε newsletters.

Χρήση ενεργειών e-mail marketing

Χρήση ενεργειών e-mail marketing

 

Περισσότερα στοιχεία για την Ετήσια Έρευνα Κοινωνικής Δικτύωσης του ELTRUN (Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν), του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Το eCommerce News αναζητεί καθημερινά μικρές και μεγάλες ειδήσεις που σχετίζονται με το χώρο του eCommerce.

Leave A Reply