To EU Cookie Law κοστίζει €1,8 δις κάθε χρόνο, στις επιχειρήσεις

0

Σύμφωνα με δελτίο τύπου του Ecommerce Europe, του Πανευρωπαϊκού Φορέα για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία για το Cookie (EU Cookie Law), κοστίζει στις Ευρωπαϊκές επιχειρήσεις €1,8 δις κάθε χρόνο. Στο αποτέλεσμα αυτό κατέληξε η ITIF, γνωστό Αμερικάνικο think tank για την Τεχνολογία και την Καινοτομία, προσθέτοντας στα κόστη, και το κόστος εφαρμογής (compliance cost), αλλά και την χαμένη παραγωγικότητα που έχει δημιουργήσει.

Το EU Cookie Law δεν έχει εφαρμοστεί με τον ίδιο τρόπο σε όλες τις χώρες της Ε.Ε., καθώς υπάρχει Cookie Law διαφορετική ερμηνεία του όρου 'συγκατάθεση' από χώρα σε χώρα. Έτσι, ενώ σε πλήθος Ευρωπαϊκών χωρών εφαρμόζεται η 'σιωπηρή' συγκατάθεση (implied consent), όπου οι κινήσεις του χρήστη (π.χ. να συνεχίζει να πλοηγείται στο site) δείχνουν ότι συμφωνεί με την πολιτική των Cookies, υπάρχουν χώρες όπου εφαρμόζεται η 'ρητή' συγκατάθεση (explicit consent), όπου απαιτείται από το νόμο να 'εκπαιδευτεί' ο επισκέπτης για το Cookie και να δώσει τη ρητή συγκατάθεση του/της, κάνοντας κλικ σε κάποιο button που θα γράφει 'Δέχομαι', 'Συναινώ', κτλ., για να προχωρήσει στην πλοήγηση.

Στην Ελλάδα, εφαρμόζεται η δεύτερη περίπτωση συγκατάθεσης (ρητή), όπως γίνεται και σε Λετονία, Λιθουανία, Πορτογαλία και Κύπρο, ενώ όλες οι υπόλοιπες χώρες ακολουθούν την πρώτη μορφή συγκατάθεσης (Σιωπηρή). Είναι μάλιστα ενδεικτική η περίπτωση της Ολλανδίας, που ενώ αρχικά είχε νομοθετήσει υπέρ της Ρητής Συγκατάθεσης, γρήγορα αναθεώρησε την ερμηνεία της, διαπιστώνοντας ό,τι αυτό δημιουργούσε πρόβλημα στις Ολλανδικές eCommerce επιχειρήσεις, καθώς οι χρήστες ήθελαν να ψωνίσουν online και όχι να αναλώνονται στη μελέτη νομικών και τεχνικών ορολογιών πριν προβούν στις αγορές τους, με αποτέλεσμα να εγκαταλείπουν προς πιο εύχρηστα eshops του εξωτερικού.

Σε επικοινωνία μας με ανθρώπους του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A. – Greek Ecommerce Association), μας μεταβίβασαν ότι βρίσκονται σε συνομιλίες με τις Γενικές Γραμματείες Εμπορίου και Καταναλωτή, όπως και με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, για να αναπροσαρμόσουν την Ελληνική νομολογία πιο κοντά στα ΔυτικοΕυρωπαϊκά πρότυπα της Σιωπηρής Συγκατάθεσης (Αγγλία, Γαλλία, κτλ.)

Το eCommerce News αναζητεί καθημερινά μικρές και μεγάλες ειδήσεις που σχετίζονται με το χώρο του eCommerce.

Leave A Reply