Facebook Messenger: Όταν το μήνυμα γίνεται μέσο (για eCommerce)

0

Διάβαζα πρόσφατα αυτά που γράφαμε για τον Facebook Messenger και την προσθήκη της δυνατότητας για αγορές μεταξύ φίλων και ομολογώ ότι με έπιασε εκείνο το παλιό δημοσιογραφικό μου δαιμόνιο. Γενικά αυτή η φάση με τον Facebook Messenger μου κάνει μεγαλύτερη απ’ ότι δείχνει. Ο ίδιος ο Zuckerberg, υποστηρίζει φανατικά πως το split που έγινε είχε ως μοναδικό σκοπό να φτιαχτεί ένας καλύτερος Messenger –ή αν θέλετε πως όλα αυτά σχεδιάστηκαν με γνώμονα το να περνάνε οι χρήστες ακόμα καλύτερα στις προσωπικές τους συνομιλίες. Το υποστήριξε μάλιστα ένθερμα ακόμα και στο πρόσφατο F8, που αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά αυτοαναφορικά συνέδρια του Facebook, όμως θα μου επιτρέψει να αμφιβάλλω, ακόμα κι αν δεν μου δοθεί ποτέ η ευκαιρία να το συζητήσουμε από κοντά.

…Στο δικό μου μυαλό –και όχι μόνο στο δικό μου- τo Facebook τοποθετεί πλέον στρατηγικά τον Messenger ως μία ανταγωνιστική επιχειρηματική πλατφόρμα….
Στο δικό μου μυαλό –και όχι μόνο στο δικό μου- τo Facebook τοποθετεί πλέον στρατηγικά τον Messenger ως μία ανταγωνιστική επιχειρηματική πλατφόρμα. Και όποιος διαβάσει λίγο καλύτερα τα δημοσιεύματα που αφορούν στο F8 θα διαπιστώσει πάρα πολύ εύκολα πως αυτή η λογική έγινε σαφέστατη καθ’ όλη τη διάρκεια του Συνεδρίου. Το μέλλον του Facebook Messenger μοιάζει πολύ περισσότερο με πολυκατάστημα παρά με ένα εξελιγμένο σύστημα για chat και όσοι πιστεύουν το αντίθετο είναι μάλλον γιατί επιμένουν να βλέπουν στο social commerce μόνο leads και customer support. Μόνο που αυτός ο Messenger που έρχεται θα είναι μία βιτρίνα γεμάτη καλούδια, ένα app μέσα από το οποίο θα αγοράζουμε άλλα apps, ένα καινούριο –και κατά τη γνώμη μου εξαιρετικό- customer touch point.

Γιατί εξαιρετικό; Σκεφτείτε το: Σήμερα έχετε πολύ συχνά μία ολόκληρη κουβέντα στον Facebook Messenger και μάλιστα αν θέλετε, όχι απλά με ένα φίλο ή συνεργάτη, αλλά με ένα μικρό group ανθρώπων. Πως σας φαίνεται η προοπτική στο ίδιο κανάλι να συμπεριλαμβάνεται ουσιαστικά όλη η πληροφορία που αφορά μία αγορά; Γιατί εκεί που σήμερα μιλάτε –και μιλάμε- ο χρήστης, δηλαδή ο καταναλωτής, θα μπορεί αν αγοράζει πράγματα από επιλεγμένους retailers, να αντιδρά ταυτόχρονα σε ένα notification με μία εγγραφή ώστε να έχει στη διάθεσή του πληροφορίες για προσφορές.

facebook_messengerΣτο ίδιο περιβάλλον θα μπορεί επίσης να βλέπει πού βρίσκεται η παραγγελία του, να διαχειρίζεται τα κουπόνια που θα εμφανίζονται μπροστά του και ταυτόχρονα να κάνει chat με τους retailers και να διαβάζει reviews –και ναι, να γράφει κιόλας. Κακώς σας ρωτάω πώς σας φαίνεται γιατί το ίδιο το περιβάλλον δεν θα μας ρωτήσει. Οι σωστές ερωτήσεις είναι «πώς θα το διαχειριστούμε όλο αυτό με τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη;» και «από πότε πρέπει να προετοιμαζόμαστε;»

Φυσικά, η επιλογή για απ’ ευθείας αγορά από retailers δεν υπάρχει ακόμα στον Messenger. Και δεν έχω την παραμικρή διάθεση να μπερδέψω τη λογική της peer-to-peer μεταφοράς χρημάτων με τα αυθεντικά συστήματα mobile πληρωμών, όπως το Apple Pay ή το Google Wallet, οπότε μπορείτε εύκολα να με κατηγορήσετε πως όλα τα παραπάνω μοιάζουν με απλές εικασίες. Εικασίες όμως που στηρίζονται στο ήδη υπάρχον Buy Button σε άλλη πλευρά του Facebook και στο ότι τον Messenger τον χρησιμοποιούν σήμερα περισσότεροι από 600 εκατομμύρια χρήστες σε συσκευές κινητής τηλεφωνίας. Α ναι, και στο τεράστιο potential που ξέρουμε όλοι ότι θα έχει το business API του Messenger για το mCommerce

O Περικλής Βανικιώτης δραστηριοποιείται στην αγορά της interactive επικοινωνίας και την online κοινότητα ευρύτερα από το 1995. Από τότε μέχρι σήμερα έχει διατελέσει επικεφαλής του New Media Team και αρχισυντάκτης για τα θέμα interactive επικοινωνίας στη Boussias Communications, Executive Director και Managing Consultant στην Atcom Internet & Multimedia, Executive Director, co-Head of Digital στη Leo Burnett και εν συνεχεία Head of Digital στη The Newtons Laboratory. Σήμερα είναι επικεφαλής του τομέα Digital στο Publicis Groupe.

Leave A Reply