Σκέψεις και ολίγη ιστορία για την εξαγορά της Polyvore από τη Yahoo!

0

Όταν η Marissa Mayer αναλάμβανε το 2012 τα ηνία του Yahoo! με σκοπό να το ξαναφέρει στην κορυφή του Business Internet, η Jess Lee απολάμβανε ήδη τα πρώτα ψήγματα επιτυχίας βλέποντας το δικό της “παιδί”, να στέκεται για τα καλα στα πόδια του. Το Polyvore έκλεινε ήδη 5 χρόνια ζωής (λανσαρίστηκε το 2007), και αριθμούσε ήδη αρκετές εκατοντάδες χιλιάδων fans που του χάριζαν τον τίτλο του πιο ανερχόμενου community based fashion site.

Marissa Mayer

Marissa Mayer

Κατά μία μάλιστα περίεργη σύμπτωση, η σχέση τους ξεκίναγε μόλις τότε. Και αυτό γιατί το Yahoo! ήταν αυτό που λάνσαρε πρώτο τον όρο Social Commerce τον Νοέμβριο του 2005. Έναν όρο που έκαναν ευρέως γνωστό, για την ακρίβεια τον καθιέρωσαν, οι David Beisel και Steve Rubel, με τον δεύτερο να είναι ο άνθρωπος που έβαλε για τα καλά το blogging στο PR των εταιρειών και έδωσε έμφαση στο Micro Persuasion και γνωστότερος για την εμπλοκή του με την υπόθεση “Wal-Marting Across America” (η πρώτη ουσιαστικά blogging ενέργεια για retailers που πήρε τόση έκταση)

Τρία χρόνια μετά, η CEO και co-Founder του Polyvore, έδινε τα χέρια με τον μέχρι πρότινος αντίπαλο διαδικτυακό κολλοσό (η Jess Lee υπήρξε επί σειρά ετών product Manager στα Google Maps) και έστρεφε τα φώτα για τα καλά πάνω της. Δεν είναι άλλωστε και μικρό πράγμα, στα 32 σου να βρίσκεσαι στον πυρήνα της στρατηγικής για την είσοδο στο Social Commerce, του Yahoo!

Jess Lee

Jess Lee

Γιατί η συμφωνία της 31ης Ιουλίου για την εξαγορά του Polyvore από την ομάδα της Marissa Mayer, δεν είναι παρά η απάντηση του Yahoo! στις κινήσεις όχι μόνο του Facebook, του Twitter και του Pinterest για τις προσθήκες Social Commerce χαρακτηριστικών, αλλα πολύ περισσότερο στην ίδια την Google και στο περίφημο Buy Button της. Θα πρέπει να βέβαια να τονιστεί, πως το ίδιο το Polyvore δεν διαθέτει ακόμα τα καινούρια χαρακτηριστικά που εισάγει πχ το Pinterest για απ ευθείας αγορές, πλην όμως διαθέτει στην ομάδα των ιδρυτών του δύο πρών μηχανικούς της Yahoo! (άρα σίγουρα έχει τη δυνατότητα να εισάγει ότι χαρακτηριστικά θελήσει) και απευθύνεται με τεράστια επιτυχία σε ένα κοινό – το γυναικείο- του οποίου η σωστή προσέγγιση αποτελούσε πάντα ένα πολύ μεγάλο στοίχημα.

Φτάνουν όλα τα παραπάνω για να εξασφαλίσει κάποια επιτυχία; Πιθανόν όχι, καθώς δεν είναι λίγες οι φορές που τα μεγάλα και ειδικά τα “αρχαία” σχήματα, έχουν καταφέρει αντί να εκτοξεύσουν τελικά να πνίξουν τις καινούριες προσπάθειες και ιδέες. Και επιπλέον το Yahoo! δεν είναι πλέον το όνομα που δημιουργεί το δέος άλλων εποχών. Η ίδια η σύσταση όμως της ομάδας και η σχεδόν προφητική εμπλοκή τους με το Social Commerce, μπορεί να αποδειχτεί ο καταλύτης για να δούμε σπουδαία πράγματα. Μην ξεχνάμε, ότι το Social Commerce παιρνάει σταδιακά στη λογική του αμιγώς Social Selling καθώς εκτός από τις κινήσεις των Social Networks, τα Social micro-conversions συνολικά διευκολύνονται, ενώ και οι ίδιοι οι καταναλωτές μοιάζουν να απενοχοποιούν τις hard selling λογικές στα μέχρι πρότινος παρείστικα social media. Αλλά, αυτή είναι μία πολύ μεγαλύτερη κουβέντα, την οποία σκοπεύω να πιάσουμε τις επόμενες εβδομάδες. Προσωρινά, ας μείνουμε στα ίδια τα γεγονότα και στην αξιολόγησή τους, συνυπολογίζοντας όμως όλες τις συνιστώσες (μέρες που ναι) του eCommerce και ευρύτερα του digital περιβάλλοντος.

ΥΓ. Οι λεπτομέρεις της συμφωνίας δεν έχουν γίνει επισήμως γνωστές, πλην όμως οι φήμες κάνουν λόγο για ένα ποσό που μπορει να αγγίζει και τα 230 εκατομύρια δολάρια, φέρνοντας έτσι τo Polyvore στη δεύτερη θέση των τελευταίων εξαγορών της Yahoo! μετά την απορρόφηση του Tumblr το 2013, έναντι 1 περίπου δις δολαρίων. Αξίζει όμως να σημειωθεί, πως το Polyvore είχε ήδη λάβει μία γενναία χρηματοδότηση 22 εκατομυρίων, από επενδυτές που είδαν σ αυτό μία δυναμική και μία σαφώς σωστή επιχειρηματικά αξιοποίηση των απανταχού χρηστών του.

O Περικλής Βανικιώτης δραστηριοποιείται στην αγορά της interactive επικοινωνίας και την online κοινότητα ευρύτερα από το 1995. Από τότε μέχρι σήμερα έχει διατελέσει επικεφαλής του New Media Team και αρχισυντάκτης για τα θέμα interactive επικοινωνίας στη Boussias Communications, Executive Director και Managing Consultant στην Atcom Internet & Multimedia, Executive Director, co-Head of Digital στη Leo Burnett και εν συνεχεία Head of Digital στη The Newtons Laboratory. Σήμερα είναι επικεφαλής του τομέα Digital στο Publicis Groupe.

Leave A Reply