Preview: Το καινούριο «μπουκέτο» υπηρεσιών του BestPrice.gr για καταστήματα και καταναλωτές

0

Δεν πιστεύουμε πως υπάρχει άνθρωπος που έχει πρόσβαση στο Internet και δεν πραγματοποιεί αναζήτηση εύρεσης προϊόντων και τιμών προτού προβεί σε κάποια αγορά. Αλλά ακόμα και αν το πιστεύαμε, τα στατιστικά δείχνουν μια αλήθεια που δύσκολα αμφισβητείται. Ο καταναλωτής πριν αγοράσει έχει μάθει πλέον να συγκρίνει και να αναζητά αυτό που θεωρεί πιο συμφέρον. Συγκρίνει στο σπίτι του με την ησυχία του, στο μετρό, στη δουλειά, στο ίδιο το κατάστημα. Συγκρίνει Online και αγοράζει Offline (ROPO – Research online, purchase offline). Ο καταναλωτής γνωρίζει πλέον, ότι μπορεί να αναζητήσει καλύτερες τιμές και πιθανόν καλύτερες υπηρεσίες.

Θα περίμενε όμως κανείς, πως σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, που δεν φημίζεται για την διαδικτυακή της ανάπτυξη, ένα service όπως το price comparison που απαιτεί εκατομμύρια γραμμές κώδικα, ανάλυση στο User Interface και ιδιαίτερο marketing, θα ήταν ακόμα και σήμερα σε μάλλον πολυτέλεια. Η πραγματικότητα όμως διέψευσε ακόμα και τους πιο αισιόδοξους “ευαγγελιστές” του Internet. Εν έτη 2015, το ελληνικό domain διαθέτει τουλάχιστον 2 εξαιρετικά properties που αναλαμβάνουν να βρίσκουν για όλους εμάς τις καλύτερες τιμές, μέσα από χιλιάδες καταστήματα και δεκάδες χιλιάδες προιόντα, προσφέροντας στους καταναλωτές εξαιρετική ευκολία, στους merchants ένα δυναμικό εργαλείο πωλήσεων και marketing και στην αγορά του eCommerce μία ουσιαστική βάση για ανάπτυξη.

«Τελικά η ιστορία έδειξε ότι κρατάγαμε μικρό καλάθι. Στις 3 περίπου ώρες, που ο Ευθύμης Κατσάνος, eBusiness Consultant της Phaistos Networks, μας παρουσίαζε τις καινούριες υπηρεσίες του BestPrice.gr, είδαμε να απλώνεται μπροστά μας μία εξαιρετικά καλοκουρδισμένη μηχανή, φορτωμένη τεχνολογικά και marketing “καλούδια” και έτοιμη να ανταπεξέλθει στις επιταγές των καιρών

Το ECommerceNews.gr, λίγες εβδομάδες πριν τις επίσημες ανακοινώσεις, δέχτηκε την πρόσκληση από τη Phaistos Networks, για ένα εξαντλητικό preview του καινούριου “μπουκέτου” υπηρεσιών του BestPrice.gr. Φυσικά την αποδεχτήκαμε, και πήγαμε στο Χαλάδρι, όπου στεγάζεται τόσο το BestPrice.gr όσο και το θρυλικό πλέον για ελληνικά διαδικτυακά δρώμενα Pathfinder.gr, με την προσδοκία να “βγάλουμε είδηση”.

Τελικά η ιστορία έδειξε ότι κρατάγαμε μικρό καλάθι. Στις 3 περίπου ώρες, που ο Ευθύμης Κατσάνος, eBusiness Consultant της Phaistos Networks, μας παρουσίαζε τις καινούριες υπηρεσίες του BestPrice.gr, είδαμε να απλώνεται μπροστά μας μία εξαιρετικά καλοκουρδισμένη μηχανή, φορτωμένη τεχνολογικά και marketing “καλούδια” και έτοιμη να ανταπεξέλθει στις επιταγές των καιρών. Στο επίκεντρο αυτών, φυσικά, οι προμηθευτές και οι καταναλωτές, που αμφότεροι θα έχουν πλέον στη διάθεσή τους έναν απόλυτα εξελιγμένο σύμμαχο στις καθημερινές τους συναλλαγές. Και το τελικό αποτέλεσμα, μοιάζει να δίνει και συνολικά στην αγορά μας ένα ακόμα στιβαρό property που έτοιμο για πρωταθλητισμό.

Αναζητώντας την καλύτερη εμπειρία για τον καταναλωτή

Ξεκινώντας την παρουσίαση των υπηρεσιών του BestPrice.gr, επιλέξαμε να επικεντρωθούμε στη συνολική βελτίωση του User Experience. Το σημείο δηλαδή, όπου το BestPrice.gr φιλοδοξεί να ανεβάσει ένα ακόμα level στο comparison, και δίπλα στο price να προσθέσει και το «quality service». Ο τρόπος; Μία σειρά προσθηκών που ενισχύουν την πιστοποίηση των καταστημάτων αλλά και τις δυνατότητες διεκδίκησης καλύτερων τιμών από τους καταναλωτές.

Ας δούμε όμως τα πράγματα από την αρχή τους. Στο BestPrice, όπως και σε όλα τα price comparison sites, η εύρεση προϊόντων γίνεται από τον επισκέπτη είτε μέσω της μηχανής αναζήτησης είτε μέσω των κατηγοριών. Παράλληλα, με τη χρήση των παρεχόμενων έξυπνων κριτηρίων ο καταναλωτής μπορεί να βρει εύκολα και γρήγορα το προϊόν που αναζητά.

Τον Απρίλιο του 2012, η πλατφόρμα εισάγει τη λειτουργία “BestPrice One” ή «Ενιαίο Καλάθι Αγορών». Πρόκειται για μία καινοτομία, κατά την οποία ο ρόλος μιας υπηρεσίας αναζήτησης προϊόντων και σύγκρισης τιμών δεν περιορίζεται μόνο στη διευκόλυνση της έρευνας αγοράς του καταναλωτή αλλά δίνει τη δυνατότητα υποβολής παραγγελίας από διαφορετικά ηλεκτρονικά καταστήματα, εντός της υπηρεσίας με ένα κλικ.

Ωστόσο, η προαναφερθείσα υπηρεσία δεν είναι η μοναδική καινοτομία που έχει λανσάρει το BestPrice.gr κατά την τελευταία πενταετία. Η πιστοποίηση καταστημάτων είναι μία ακόμα υπηρεσία που επιδιώκει να προστατεύσει τον καταναλωτή. Με δεδομένο το γεγονός πως η τελική αγορά θα πραγματοποιηθεί στο κατάστημα της επιλογής του καταναλωτή, το BestPrice.gr αξιολογεί τα καταστήματα που συμμετέχουν στην υπηρεσία του, βάσει μιας σειράς από ποιοτικά κριτήρια (όπως ταυτοποίηση στοιχείων επιχείρησης, αξιολογήσεις χρηστών, χρήση πρωτοκόλλου κρυπτογράφησης δεδομένων SSL, προστασία προσωπικών δεδομένων κ.α.). Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω, προσθέτουν ουσιαστικά μία «ασπίδα» προστασίας καθώς εγγυώνται σε μεγάλο βαθμό την ποιότητα και τα services των καταστημάτων. Τα καταστήματα λαμβάνουν διαφορετικό επίπεδο Πιστοποίησης ανάλογα με τα κριτήρια που πληρούν.

Το BestPrice.gr, ιδιοκτησία της Phaistos Networks, είναι στην ουσία η εξέλιξη της πρώιμης πρώτης πλατφόρμας σύγκρισης τιμών που έκανε την παρουσία της στο ελληνικό domain το 2001. Η εν λόγω πλατφόρμα υποστήριζε -εκείνη την μακρινή εποχή για τον κόσμο του Internet- την ενότητα “Shopping” του portal Pathfinder.gr. Toν Ιούλιο του 2011 πραγματοποιήθηκε το λανσάρισμα του BestPrice.gr, το οποίο είχε ως στόχο τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας τόσο του χρήστη κατά τη διαδικασία αναζήτησης προϊόντων και τιμών όσο και των συνεργαζόμενων καταστημάτων που συμμετέχουν σε αυτή.

Διευκολύνοντας την αναζήτηση καλύτερης τιμής

Επιπρόσθετα, μέσω της υπηρεσίας “Ειδοποίησης Ελάχιστης Τιμής”, οι χρήστες ενημερώνονται (συνήθως μέσω email) όταν το προϊόν που τους ενδιαφέρει φτάσει την ελάχιστη τιμή που έχουν ορίσει εντός του επιθυμητού χρονικού διαστήματος. Η ενότητα “BestPrice of the Day” παρουσιάζει καθημερινά τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη πτώση τιμής και βοηθά τον καταναλωτή να ανακαλύψει τις πραγματικές προσφορές. Τη δεδομένη χρονική στιγμή βρίσκεται σε φάση ανασχεδιασμού και θα είναι σύντομα και πάλι διαθέσιμη.

Κερασάκι στην τούρτα, η προσθήκη της υπηρεσίας «Αιτήματα Προσφοράς». Μέσω αυτής ο καταναλωτής μπορεί να ζητήσει μία καλύτερη προσφορά για συγκεκριμένο προϊόν εάν ενδιαφέρεται για περισσότερα τεμάχια ή αν πρόκειται για προϊόν υψηλής αξίας (η υπηρεσία απαιτεί εγγραφή). Αυτόματα, τα καταστήματα που συμμετέχουν στην υπηρεσία ενημερώνονται μέσω ειδοποιήσεων όπως sms και email προκειμένου να υποβάλλουν τις προσφορές τους. Μετά το πέρας 3 ημερών, ο καταναλωτής ενημερώνεται μέσα από το account του για την προσφορά με την καλύτερη τιμή. Αντίστοιχη ενημέρωση λαμβάνει και το κατάστημα με την καλύτερη προσφορά με τα στοιχεία του χρήστη.

Σημειώνουμε δε, πως αναφορικά με την ειδοποίηση τιμής, ο merchant ενημερώνεται για την επιθυμητή τιμή που έχει ορίσει κάποιος χρήστης για να αγοράσει κάποιο προϊόν. Έτσι μπορεί να προσαρμόζει την τιμή στις ανάγκες του χρήστη και να διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό.

Ανταγωνισμός ---BestPrice-Merchants--Platform

Ανταγωνισμός —BestPrice-Merchants–Platform

Ολοκληρωμένη πλατφόρμα διαχείρισης

Η ομάδα development του BestPrice είναι διαρκώς ανήσυχη και προσπαθεί συνεχώς να βελτιώνει τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους χρήστες και τους συνεργάτες. Επί δέκα μήνες, “τα παιδιά της Κρήτης” (οι developers βρίσκονται στα γραφεία της Phaistos Networks στο Ηράκλειο της Κρήτης) εργάζονταν πάνω στην αναβάθμιση της πλατφόρμας. Στις 15 Μαΐου ενεργοποιήθηκε η νέα πλατφόρμα, η οποία ενσωματώνει ουκ ολίγες καινοτομίες. Η νέα πλατφόρμα δίνει ελευθερία και αυτονομία στο κατάστημα, διαθέτοντας ένα πλήθος ρυθμίσεων και υπηρεσιών που αυξάνουν τη χρηστικότητα και εξοικονομούν σημαντικό διαχειριστικό χρόνο.

Μέσω της πλατφόρμας προσφέρεται η δυνατότητα να ορίσει το κατάστημα τα social media που διαθέτει για το Facebook, Twitter, Google+, Instagram και Pinterest. Με τον τρόπο αυτό η σελίδα του καταστήματος στο BestPrice.gr εμπλουτίζεται με τους τρόπους επικοινωνίας χρηστών – καταστήματος στα κοινωνικά δίκτυα.

Ανεξαρτησία από το back office

Όπως μας ενημερώνει ο Ευθύμης Κατσάνος, eBusiness Consultant της Phaistos Networks, μία από τις σημαντικότερες προσθήκες της πλατφόρμας είναι η ανεξαρτησία από το back office τμήμα του BestPrice. Μέσα από τις ρυθμίσεις του καταστήματος, ο διαχειριστής μπορεί, πλέον, να προσθέτει, να αφαιρεί και να τροποποιεί όλα τα στοιχεία (π.χ. διεύθυνση, στοιχεία επικοινωνίας, σημεία παρουσία, χάρτες, ώρες λειτουργίας κ.α.) χωρίς να απαιτείται κάποια βοήθεια από το αρμόδιο τμήμα. Μέχρι την ενεργοποίηση της νέας πλατφόρμας, τα καταστήματα έστελναν email με τα στοιχεία προς αλλαγή στο back office τμήμα, το οποίο στη συνέχεια καταχωρούσε τις αλλαγές.

Μέσω της πλατφόρμας προσφέρεται η δυνατότητα να ορίσει το κατάστημα τα social media που διαθέτει για το Facebook, Twitter, Google+, Instagram και Pinterest. Με τον τρόπο αυτό η σελίδα του καταστήματος στο BestPrice.gr εμπλουτίζεται με τους τρόπους επικοινωνίας χρηστών – καταστήματος στα κοινωνικά δίκτυα.Το BestPrice πραγματοποίησε προσωπική επικοινωνία με κάθε κατάστημα προκειμένου να το ενημερώσει για τις αλλαγές και τις δυνατότητες της νέας πλατφόρμας, ενώ παράλληλα δημιούργησε ένα video για την καλύτερη εκπαίδευσή τους.

Η διαδικασία εγγραφής

Η διαδικασία εγγραφής ενός νέου καταστήματος έχει, επίσης, τροποποιηθεί. Το ενδιαφερόμενο κατάστημα στέλνει αίτημα έγγραφης στην υπηρεσία, το BestPrice.gr ανοίγει το λογαριασμό και στη συνέχεια το κατευθύνουν στην πλατφόρμα για να συμπληρώσει όλα τα απαιτούμενα στοιχεία. Το BestPrice.gr για να εξασφαλίσει την ύπαρξη και εγκυρότητα του ενδιαφερόμενου καταστήματος έχει εισάγει ορισμένους αυτοματισμούς όπως για παράδειγμα η διασταύρωση του ΑΦΜ. Η εταιρεία έχει συνδεθεί με τις αρμόδιες βάσεις δεδομένων για την εξακρίβωση των στοιχείων, ενώ παράλληλα στη σελίδα του καταστήματος είναι σε δημόσια προβολή ο αριθμός ΓΕΜΗ. Με αυτόν τον τρόπο η εταιρεία εξασφαλίζει στο μέγιστο δυνατό βαθμό την αξιοπιστία του καταστήματος. Επιπλέον στοιχεία που μπορεί να ενημερώνει το κατάστημα είναι οι πολιτικές απορρήτου και επιστροφών, ο καθορισμός του τρόπου και κόστους αποστολής, του τρόπου πληρωμής, τη χρήση πιστοποιητικού SSL κ.α. Ειδικότερα, για τους τρόπους αποστολής, εκτός από τις κλασικές ρυθμίσεις όπως αποστολή με ΕΛΤΑ, courier, παραλαβή από το κατάστημα, έχουν ενσωματωθεί και ορισμένες καινούργιες που δίνουν περισσότερες δυνατότητες επιλογών στον χρήστη όπως το εύρος τιμής, επιλογή συγκεκριμένης περιοχής για το κατάστημα, συγκεκριμένο βάρος κ.ο.κ.

Νέες βαθμίδες πιστοποίησης

Όπως αναφέραμε και προηγουμένως, μία από τις καινοτομίες που έχει λανσάρει το BestPrice.gr είναι η πιστοποίηση των καταστημάτων, η οποία αποκτά πλέον τέσσερις βαθμίδες (Bronze, Silver, Gold και Platinum). Η πιστοποίηση δεν είναι υποχρεωτική. Ωστόσο, το κατάστημα που επιλέγει να πιστοποιηθεί αποκτά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αφού οι καταναλωτές δείχνουν προτίμηση στα verified καταστήματα. Κάθε κατάστημα που πιστοποιείται σε μία βαθμίδα, προχωράει στην πιστοποίηση της επόμενης. Ο Ε. Κατσάνος διευκρινίζει πως «το κόστος αφορά την διαδικασία πιστοποίησης και είναι το ίδιο (fixed) για όλους τους συνεργάτες ανεξάρτητα από το επίπεδο Πιστοποίησης που θα λάβουν. Το εάν τελικά το κατάστημα θα λάβει σφραγίδα πιστοποίησης και ποιά, εξαρτάται μόνο από το εάν πληρούνται τα κριτήρια που έχουν τεθεί από το Bestprice.gr.

Πιστοποίηση ---BestPrice-Merchants--Platform

Πιστοποίηση —BestPrice-Merchants–Platform

Δημιουργία και επιλογή διαφήμισης και προώθησης προιόντων

Τα καταστήματα έχουν τη δυνατότητα να δημιουργούν τα δικά τους διαφημιστικά banner μέσα από την πλατφόρμα του BestPrice.gr. Το κάθε κατάστημα διαθέτει την απαραίτητη “ελευθερία” και “ανεξαρτησία” ώστε να δημιουργεί, να τροποποιεί ή να απενεργοποιεί διαφημίσεις ανά πάσα στιγμή. Οι διαφημίσεις αυτές μπορεί να αφορούν ένα προϊόν, επιλεγμένα προϊόντα, ολόκληρη προϊοντική κατηγορία προϊόντων ή ακόμα και ειδικά landing pages εντός του δικτυακού τόπου του καταστήματος. Επιπλέον

  • Τα banners μπορούν να διαθέτουν στατική εικόνα, κείμενο και URL. Οι καταχωρήσεις προβάλλονται με χρήση ορίων συχνότητας (freq.cap) για καλύτερη απόδοση.
  • Τα πακέτα αγοράς impressions είναι καθορισμένα και το CPM μεταβάλλεται καθιστώντας την υπηρεσία της Διαφήμισης ακόμη πιο οικονομικό τρόπο προβολής σε περίπτωση αγοράς περισσότερων εμφανίσεων.
  • Οι διαφημίσεις προβάλλονται στις εσωτερικές σελίδες του BestPrice (σελίδες κατηγορίας, προϊόντος, αποτελεσμάτων αναζήτησης). Η ομάδα του BestPrice επιλέγει τις κατηγορίες και τις σελίδες αποτελεσμάτων που θα εμφανιστεί η διαφήμιση επιτυγχάνοντας εξειδικευμένη στόχευση. Ωστόσο, σε επόμενη έκδοση της υπηρεσίας τα καταστήματα θα μπορούν μόνα τους να προσελκύουν τις ομάδες-στόχους επιλέγοντας από τις αντίστοιχες επιλογές στόχευσης που θα έχει ετοιμάσει η ομάδα του BestPrice για εκείνα.
Διαφήμιση---BestPrice-Merchants--Platform

Διαφήμιση—BestPrice-Merchants–Platform

Ενημέρωση για τον ανταγωνισμό και Express XML

Ένα ακόμα πεδίο στο οποίο έχει δώσει έμφαση το Bestprice.gr είναι η ενημέρωση και σύγκριση με ανταγωνιστικά καταστήματα. Ειδικοί δείκτες και γραφήματα βοηθούν τα καταστήματα να παρακολουθούν το βαθμό ανταγωνιστικότητας των τιμών τους σε σχέση με τα υπόλοιπα καταστήματα της αγοράς. Στην παρούσα έκδοση της υπηρεσίας, τα καταστήματα συγκρίνονται με αυτά που έχουν παρόμοια προϊοντική γκάμα σε επίπεδο κατηγορίας, προϊόντος αλλά και συνολικής εικόνας. Φυσικά υπάρχει και γράφημα διαχρονικής εξέλιξης του δείκτη του καταστήματος.

Η πλατφόρμα του Bestprice.gr δίνει τη δυνατότητα στο κατάστημα να προωθεί -με έναν διακριτό τρόπο- συγκεκριμένο προϊόν μέσα σε μία ομάδα και σε ένα είδος. Αυτό επιτυγχάνεται με το “καρφίτσωμα” (τοποθέτηση) του προϊόντος στην κορυφή της σελίδας αναζήτησης. Κάθε εβδομάδα μπορούν να προωθούνται μέχρι τρία καταστήματα σε κάθε ομάδα προϊόντων ενώ, από την ίδια εταιρεία μπορούν να προωθούνται πολλαπλά προϊόντα σε εβδομαδιαία βάση. Το κόστος είναι fixed και η επιλογή της σειράς προτεραιότητας γίνεται τυχαία.

Η πλατφόρμα του Bestprice.gr δίνει τη δυνατότητα στο κατάστημα να προωθεί -με έναν διακριτό τρόπο- συγκεκριμένο προϊόν μέσα σε μία ομάδα και σε ένα είδος. Αυτό επιτυγχάνεται με το “καρφίτσωμα” (τοποθέτηση) του προϊόντος στην κορυφή της σελίδας αναζήτησης.
Εδώ οφείλουμε να αναφέρουμε πως η ενημέρωση της διαθεσιμότητας και του κόστους των προϊόντων πραγματοποιείται μέσω του αρχείου xml, το οποίο συγχρονίζεται κάθε τέσσερις ώρες. Ωστόσο, το κατάστημα έχει την επιλογή πραγματοποίησης συγχρονισμού ανά 15 λεπτά. Η συγκεκριμένη υπηρεσία είναι γνωστή υπό την ονομασία “Express XML update”. Τα καταστήματα που ενεργοποιούν την εν λόγω υπηρεσία έχουν τα εξής πλεονεκτήματα: α. ανανεώνεται συχνότερα το XML αρχείο τους (κάθε 1 ώρα) και β.έχουν τη δυνατότητα να ανανεώσουν άμεσα το XML αρχείο ανά πάσα στιγμή, με το πάτημα ενός κουμπιού

Express-XML-update---BestPrice-Merchants--Platform

Express-XML-update—BestPrice-Merchants–Platform

Last but not leas: Tokenization

Φυλάξαμε για το τέλος, τη βελτίωση μίας υπηρεσίας που «φωτογραφίζει» τη φιλοσοφία του BestPrice.gr στη σχέση του με τους merchants. Η καταβολή των κομίστρων των υπηρεσιών της πλατφόρμας του BestPrice.gr που αξιοποιεί ένα κατάστημα θα γίνεται πλέον αποκλειστικά με credits. Επί της ουσίας, κάθε κατάστημα που συμμετέχει στον κατάλογο προμηθευτών, θα αγοράζει ένα πακέτο credits που καλύπτει τις ανάγκες του δημιουργώντας έτσι το προσωπικό του «πορτοφόλι». Η πληρωμή για την αγορά των credits γίνεται με τρεις διαφορετικούς τρόπους: μέσω paypal, πιστωτικής και τραπεζικής κατάθεσης. Υπάρχει, επίσης, η δυνατότητα της αυτόματης επέκτασης του υπολοίπου, καθώς και η ενεργοποίηση notifications όταν τα credits μειώνονται κάτω από ένα προκαθορισμένο αριθμό.

Θα κλείσουμε τη σύντομη αυτή παρουσίαση (2000 λέξεις είναι μόνο) με μία διευκρίνηση, μία προσδοκία και μία βεβαιότητα. Η διευκρίνηση αφορά την ίδια την παρουσίαση. Το κείμενο δεν είναι ούτε Advertorial ούτε Native Advertising, που σημαίνει ότι ευχαριστούμε θερμότατα τα στελέχη της Phaistos για την πρόσκληση, αλλά παράλληλα επισημαίνουμε ότι όλα τα παραπάνω τα είδαμε να λειτουργούν άψογα πλην όμως ορισμένα εξ αυτών είναι ακόμα υπό development και το πραγματικά μεγάλο test θα γίνει από τους ίδιους τους καταναλωτές και τα καταστήματα. Η προσδοκία, αφορά το ότι πολύ θα θέλαμε να δούμε τα eCommerce properties της ελληνικής αγοράς να μεγαλώνουν με τέτοιες (ή έστω παρόμοιες) προσθήκες και σε κάθε περίπτωση να έχουν το «νου» τους στη βελτίωση τους. Και η βεβαιότητα πως τελικά θα δούμε και βελτιώσεις και προσθήκες και ανάπτυξη. Όχι γιατί είναι μονόδρομος, αλλά γιατί αυτή η αγορά έχει δείξει και ότι θέλει και ότι μπορεί.

Μπορείτε να δείτε περισσότερες πληροφορίες καθώς και να εγγραφείτε στην ειδική ενότητα του BestPrice.gr

 

Το eCommerce News αναζητεί καθημερινά μικρές και μεγάλες ειδήσεις που σχετίζονται με το χώρο του eCommerce.

Leave A Reply