Remarketing Emails for Ecommerce – ή – πώς το παρατημένο καλάθι αγορών μπορεί να βρει ξανά τον αγοραστή του

0

Σύμφωνα με έρευνα του Baymard Institute, 68% των online αγοραστών εγκαταλείπουν το καλάθι αγορών και οι λόγοι για αυτό μπορεί να είναι εκατοντάδες πραγματικά. Η έρευνα επικεντρώθηκε στο να διαπιστώσει usability issues στο check out process, μεταξύ των 15 μεγαλύτερων ecommerce sites διεθνώς, από online αγοραστές 20 έως 58 ετών, και κατέδειξε πως υπάρχουν πλέον των 500 λόγοι εγκατάλειψης της διαδικασίας ολοκλήρωσης μιας αγοράς online από τους χρήστες.

Η πλέον αποτελεσματική μέθοδος επανενεργοποίησης των υποψήφιων αγοραστών έχει κριθεί ότι είναι το Email Newsletter. Φυσικά, αν δεν σκοπεύει κάποιος να βελτιώσει στο site του θέματα usability, ενδεχομένως οι ενέργειες Email Marketing να αποβούν μερικώς μόνο αποτελεσματικές, παρόλα αυτά το Εmail Μarketing έρχεται ξανά να δώσει το στίγμα του σε αυτό το σημείο του ηλεκτρονικού εμπορίου που πονάει περισσότερο. Καθώς το brand έχει διαθέσει ένα σωρό χρήματα να φέρει έναν χρήστη στο site, έχει καταφέρει να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό, και τον έχει πείσει να παραχωρήσει το email address του και να προχωρήσει σε μια αγορά, προσθέτοντας αντικείμενα στο καλάθι, η ιδέα εγκατάλειψης της όλης διαδικασίας πριν την ολοκλήρωση χρήζει έρευνας σε βάθος για κάθε επιχείρηση.

Τι σημαίνει Remarketing;

Remarketing ή Email Remarketing είναι η διαδικασία που ακολουθούν τα ecommerce websites προκειμένου να στοχεύσουν στο χρήστη που εγκατέλειψε το καλάθι αγορών, αξιοποιώντας το μέσον του email
Remarketing ή Email Remarketing είναι η διαδικασία που ακολουθούν τα ecommerce websites προκειμένου να στοχεύσουν στο χρήστη που εγκατέλειψε το καλάθι αγορών, αξιοποιώντας το μέσον του email. Ως ιδέα και σκεπτικό ταυτίζεται με το Retargeting από την άποψη ότι ο στόχος είναι η επανενεργοποίηση, το re-engagement, όσων έχουν εγκαταλείψει τη διαδικασία αγοράς, όμως το μέσον εδώ δεν είναι κάποιο banner display ad όπως συμβαίνει στο Retargeting, αλλά το Εmail Νewsletter.

Μάλιστα, κρίνεται ότι το Remarketing οφείλει να το χρησιμοποιεί μια επιχείρηση, αφού πρώτα έχει εξαντλήσει τα περιθώρια του Retargeting, και έχει αποτέλεσμα περισσότερο σε πιο αποφασιστικούς χρήστες που έχουν εγκαταλείψει τη διαδικασία αγοράς σε ένα πιο ώριμο στάδιο, ενώ το Retargeting αξιοποιείται σε ένα πιο πρώιμο στάδιο εγκατάλειψης.

‘Οταν κάποιος κλικάρει σε ένα site και κάνει browse κάποια προϊόντα, θέλουμε απλά να του θυμίζουμε περιοδικά ότι είμαστε εκεί. Όταν αυτό το άτομο αποφασίζει να προχωρήσει σε μια αγορά και για κάποιο λόγο την εγκαταλείπει, θέλουμε να είμαστε top-of-mind. Γι’ αυτό χρησιμοποιούμε το Email.

Πώς χρησιμοποιούμε τα Remarketing Emails για να ενεργοποιήσουμε τους χρήστες;

…οι πιθανότητες να επιστρέψει κάποιος επισκέπτης στο καλάθι αγορών και να ολοκληρώσει την αγορά μετά από μία ώρα μειώνονται κατά 90%…
Ο χρήστης που έχει κάνει Login με το email του και έχει προχωρήσει στην όλη διαδικασία αγοράς, αφήνει κάποια «ίχνη» τα οποία εύκολα εντοπίζονται από μηχανισμούς και πλατφόρμες Email Marketing. Τα ίχνη αυτά αποκαλύπτουν την αγοραστική του προτίμηση, και αξιοποιούνται στη συνέχεια προκειμένου να του «σερβίρει» ξανά η επιχείρηση το προϊόν, σε σύντομο χρονικό διάστημα μετά την εγκατάλειψη της διαδικασίας, μέσω Email newsletter. Και όταν λέμε σε σύντομο διάστημα, εννοούμε κατά προτίμηση μέσα στην επόμενη ώρα, καθώς οι πιθανότητες να επιστρέψει κάποιος επισκέπτης στο καλάθι αγορών και να ολοκληρώσει την αγορά μετά από μία ώρα μειώνονται κατά 90%.

Τι μπορείτε να κάνετε με αυτήν την πληροφορία για να κερδίσει η επιχείρηση σε Revenue; Ας συνοψίσουμε εδώ κάποιες ιδέες.

  • Μπορείτε να απευθυνθείτε στο χρήστη προσωπικά, χρησιμοποιώντας το μικρό του όνομα, καθώς ο χρήστης έχει αφήσει τα στοιχεία του κατά το login, για να του θυμίσετε τα αντικείμενα που εγκατέλειψε στο καλάθι. Η προσωποποίηση του Email Newsletter, είτε στον τίτλο ή/και στο body του email, αυξάνει το engagement και ενισχύει όλα τα email metrics.
  • Μπορείτε να πλαισιώσετε το Email Newsletter από συγκεκριμένες προωθητικές ενέργειες, όπως μια έκπτωση, ή η δωρεάν αποστολή, προκειμένου να βοηθήσετε τον υποψήφιο αγοραστή να λάβει την απόφαση.
  • Μπορείτε να σχεδιάσετε μια σειρά από τέτοια Εmail campaigns και όχι μόνο ένα, στην αρχή απλά υπενθυμητικά και στη συνέχεια προσφέροντας έκπτωση, ιδανικά έως δύο ή το πολύ τρία Emails στο σύνολο. Ιδανικά, μια τέτοια σειρά θα μπορούσε να αποστέλλεται ως εξής: το πρώτο μέσα σε 30’ από την εγκατάλειψη του καλαθιού, το δεύτερο μέσα σε λιγότερο από ένα εικοσιτετράωρο, και αν υπάρχει τρίτο, το αργότερο σε μία εβδομάδα.
  • Μπορείτε επίσης να προτείνετε παρεμφερή προϊόντα στο χρήστη, ώστε να καλύψετε την περίπτωση που εκείνος κινείται σε άλλη κατεύθυνση, για να του δείξετε πως έχει πληθώρα επιλογών, και όχι απαραίτητα να επιχειρήσετε να τον «κλειδώσετε».
  • Είναι σημαντικό επίσης να δηλώσετε στο χρήστη τη διάρκεια ισχύος του καλαθιού, υπενθυμίζοντάς του πόσο διάστημα έχει στη διάθεσή του για να ολοκληρώσει την αγορά αν το επιθυμεί, εκμεταλλευόμενος μια προσφορά.
  • Αξιοποιείστε ένα δυνατό call-to-action button. Οδηγείστε το χρήστη στο τι θέλετε να κάνει, με απλό και ξεκάθαρο τρόπο, διαφορετικά απλά θα κάνει scroll στο newsletter ή θα περιηγείται το site χωρίς να βρίσκει το λόγο να προχωρήσει σε αγορά. Ένα δυνατό call-to-action στον τίτλο του Email θα βοηθούσε, ιδιαίτερα αν τόνιζε την επείγουσα φύση της προσφοράς, το urgency όπως λέμε.
  • Μπορείτε τέλος να αξιοποιήσετε την ευκαιρία για να μάθετε τους λόγους που ο χρήστης εγκατέλειψε τη διαδικασία αγοράς, ζητώντας του να συμπληρώσει ένα σύντομο ερωτηματολόγιο. Με τον τρόπο αυτό τονίζεται ο ρόλος του customer support, ο οποίος πολλάκις υπερτερεί στο ecommerce έναντι της τιμής, σε μια απόφαση αγοράς από ένα συγκεκριμένο site. Αλλοίμονο άλλωστε, ο πελάτης έφτασε μέχρι το ταμείο και το έβαλε στα πόδια, δε θα θέλατε να μάθετε τι συμβαίνει;

pie

Με αφορμή μάλιστα το τελευταίο, σκεφτείτε το εξής: Αν το feedback των χρηστών που θα λάβει η επιχείρηση από αυτό το ερωτηματολόγιο, γίνει υλικό για αλλαγές ή διευκρινίσεις μέσα στο site, προς αποφυγή εγκατάλειψης του καλαθιού αγοράς και από άλλους στο μέλλον, δεν αποβαίνει η όλη διαδικασία κερδοφόρα, ανεξαρτήτως του άμεσου αποτελέσματος; Επομένως, αντιλαμβανόμαστε πως εκτός από το όφελος της ολοκλήρωσης της αγοράς από κάποια μερίδα υποψήφιων αγοραστών, που τους εστάλη το Email campaign,υπάρχει και το όφελος ότι η επιχείρηση αντλεί πληροφορίες από τους abandoners, προς αυτοβελτίωση.

Θα βοηθούσε σε κάθε περίπτωση αν το site δεν είχε hard selling στάση απέναντι στο χρήστη, αλλά αντ’ αυτού κρατούσε περισσότερο μια τακτική απάντησης σε απορίες του, και εξασφάλισης πιο ποιοτικού customer service. Αν έχετε ήδη δοκιμάσει το Email remarketing και δεν έχετε διαπιστώσει σημαντική βελτίωση του ROI, τότε ενδέχεται να μην έχετε βρει τον τρόπο να ξεχωρίσουν οι καμπάνιες σας αυτές από το σωρό των generic Emails που αποστέλλετε. Πάντα υπάρχει ο κίνδυνος αυτός, ειδικά στα sites που κάνουν πολύ τακτικές αποστολές.

Το Email Remarketing είναι το επόμενο βήμα για όσους αξιοποιούν ήδη το Retargeting προκειμένου να κάνουν re-engage χρήστες, αλλά και για όλους όσοι θέλουν να «κλειδώσουν» τη διαδικασία check out, και να βελτιώσουν το τζίρο τους. Αν δεν το έχετε δοκιμάσει, είναι κάτι που πρέπει να κάνετε… χθες!

Σοφία Αναδιώτου
Η Σοφία Αναδιώτου είναι Head of EMEA Market Expansion στο Moosend, υπεύθυνη από την αρχή για την εδραίωση της Email Marketing πλατφόρμας στην Ελλάδα και υπεύθυνη πλέον για την επέκτασή της στις χώρες του ΕΜΕΑ. Έχει διατελέσει στέλεχος marketing και πωλήσεων Β2Β υπηρεσιών από το 2000, στον τομέα της τεχνολογίας, πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών. Διαθέτει πτυχίο Φιλολογίας – οπότε ναι, εκτός από στελέχη επιχειρήσεων έχει εκπαιδεύσει και μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης – και είναι επίσης κάτοχος International ΜΒΑ με εξειδίκευση στο Marketing Management. Στα projects που είχε υπό την ευθύνη της, τοπικά και διεθνή, έχει επιτύχει αύξηση πωλήσεων της τάξεως του 50% έως 300%. Από το 2013 συμβουλεύει πελάτες πάνω στις σωστές πρακτικές Email Marketing, και από το 2014 εκπαιδεύει στελέχη επάνω στα μυστικά του κλάδου.

Leave A Reply