Shipping Costs: 4 σημεία που πρέπει να προσέξετε

0

Επανερχόμαστε σε ένα θέμα, το οποίο από μόνο του αποτελεί ένα ξεχωριστό κεφάλαιο του ηλεκτρονικού επιχειρείν. Ο λόγος, για το διαδικασίες παράδοσεις των προϊόντων, το Shipping, και τις ιδιαιτέροτητες που τις χαρακτηρίζουν.

Με αφορμή ένα πρόσφατο webinar, που διοργάνωσε το Practical eCommerce και είχαμε τη χαρά να παρακολουθήσουμε, παραθέτουμε ένα μίνι απόσπασμα με τα key points που αφορούν τα 4 βασικότερα ζητήματα για το Shipping, των οποίων οι λανθασμένοι χειρισμοί μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρές απώλειες χρημάτων. Και δεν αναφερόμαστε μόνο στις άμεσες απώλειες, αλλά και στις έμμεσες, καθώς πολλές από τις διαδικασίες που εισάγουμε στην προσπάθεια μας να ανταποκριθούμε στις αυξημένες ανάγκες των καταναλωτών, οδηγούν πολύ συχνά σε παρανοήσεις και αυτές με τη σειρά τους σε ένα ιδιατέρως δυσάρεστο User Experience.

Ας τα βάλουμε όμως σε μία σειρά

Ελλειπή, ή ακατάλληλα χαρακτηρικά προϊόντος (product specifications): Όπως γνωρίζουμε, σχεδόν κάθε πλατφόρμα eCommerce που θέλει να σέβεται τον εαυτό της, έχει τη δυνατότητα διασύνδεσης με shipping-service APIs. Με βάση τις εκάστοτε προδιαγραφές της υπηρεσίας που θα αναλάβει τις μεταφορές, προσφέρονται και οι αντίστοιχες πληροφορίες για τα κόστη της μεταφοράς, ώστε ο online καταναλωτής να έχει στη διάθεσή του όλη την «εικόνα». Τι γίνεται όμως όταν οι προδιαγραφές και τα χαρακτηριστικά των προιόντων, δεν περιλαμβάνουν σημαντικά στοιχεία όπως το βάρος ή τις διαστάσεις, δηλαδή τα κατεξοχήν βασικά στοιχεία που επηρεάζουν το κόστος μεταφοράς;

Αγνοώντας την τιμολογιακή πολιτική με βάση τις διαστάσεις των προιόντων: Είναι αρκετά κοντά στο πρώτο μας ζήτημα, μόνο που αυτή τη φορά αφορά σχεδόν αποκλειστικά τα eShops. Ακόμα και ένας σχετικά άπειρος επιχειρηματίας στο eCommerce, θα διαπιστώσει πολύ σύντομα πως ειδικά το βάρος των προιόντων σε σχέση με την παράδοσή τους αλλά και το Shipping ευρύτερα, απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή αν δεν θέλει να δει τα κόστη να εκτοξεύονται. Και αυτό, γιατί η ταχυμεταφορική εταιρεία θα χρεώσει το eshop με την πιο ακριβή τιμή, όταν θα το δέμα θα εκτιμηθεί αν πρέπει να κοστολογηθεί βάσει βάρους ή ογκομέτρησης. Τι σημαίνει αυτό με απλά λόγια; Πως αν δοκιμάσετε να στείλετε δώρο μια σημαία με το κοντάρι της, σε κάποιο πελάτη, δεν θα χρεωθείτε με το χαμηλό βάρος της σημαίας και το κουνταριού, αλλά με το αρκετά μεγάλο ποσό θα δημιουργηθεί από την ογκομέτρηση αυτού του δέματος.

Περιορισμένες δυνατότητες packaging: Τα κουτιά παράδοσης, τα περιτυλίγματα και τα λοιπά υλικά κοστίζουν. Κανονικά στο σημείο αυτό μπαίνει τελεία. Χρειάζεται να πούμε περισσότερα, για το πως εντυπωσιακές συσκευασίες, μπορεί να είναι εντελώς ακατάλληλες και να ανεβάζουν τα κόστη;
Αφαιρέστε τα πολύ βαριά και ογκώδη αντικείμενα από το free shipping, ή αν δεν γίνεται αυτό, προσπαθήστε να μιλήσετε με τη ταχυμεταφορική σας, για να σας δώσει τις διαστάσεις των δεμάτων που αυτή χρησιμοποιεί (default μεγέθη) και συνήθως είναι πολύ πιο φθηνά, από τα custom κουτιά/δέματα που πολλά eshops αρέσκονται να έχουν. Φυσικά οι online shoppers, περιμένουν να έχετε free shipping offers στο eShop σας. Αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν είναι εφικτό όλα τα προιόντα να παραδίδονται δωρεάν – όχι τουλάχιστον χωρίς να έχετε βρει τον τρόπο να απορροφήσετε το κόστος της μεταφοράς. Βρείτε την κατάλληλη πολιτική για το δικό σας eShop.

Και last but not least…

Επιλέξτε το συνεργάτη που σας ταιριάζει: Η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως και αυτή των φυσικών καταστημάτων διαθέτει σαφώς αρκετούς αξιόπιστους συνεργάτες που αναλαμβάνουν αυτο το βαρύ (κυριολεκτικά) φορτίο. Καθένας δε από αυτούς, έχει τα δικά services, τις προσφορές και τις προδιαγραφές του. Επιλέξτε με βάση τις ανάγκες σας, αλλά και το βάθος χρόνου στη συνεργασία σας. Θυμηθείτε. Στο eCommerce κάποιες διαδικασίες, όπως λόγου χάρη οι επιστροφές προιόντων, είναι καθημερινότητα και όχι η εξαίρεση. Ένας καλός συνεργάτης είναι προστιθέμενη αξία για εσάς αλλά και για τους πελάτες σας

Το eCommerce News αναζητεί καθημερινά μικρές και μεγάλες ειδήσεις που σχετίζονται με το χώρο του eCommerce.

Leave A Reply