Social Commerce Guide: Κερδίζοντας Ποιοτικό Traffic από το Pinterest.

0

Έχοντας τουλάχιστον έναν αρθρογράφο που ευαγγελίζεται το Social Commerce, και αρκετούς πιστούς αναγνώστες του αντίστοιχου tag, σκεφτήκαμε να τους κάνουμε ένα μικρό δωράκι. Και τι καλύτερο από έναν μίνι – οδηγό αξιοποίησης του πιο ανερχόμενου ίσως SNS για Social Commerce σκοπούς. Ναι, φυσικά, περί του Pinterest ο λόγος.

Η αλήθεια είναι πως οποιαδήποτε digital marketing στρατηγική έχει δικαίως το «βλέμμα» της στραμμένο στα βασικά goals. Στην αύξηση του traffic (ή δυνατόν του ποιοτικού), στη βελτίωση του / των δεικτών conversion rate(s) και φυσικά στις πάσης φύσεως πολυπόθητες πωλήσεις. Αλήθεια επίσης είναι, ότι η άνοδος των Social Media ανέδειξε έναν καινούριο ή έστω βελτιωμένο τρόπο ώστε να φέρνουμε ποιοτικό traffic και αυτό ελάχιστα αμφισβητείται πλέον.

Η ερώτηση λοιπόν είναι: Μπορεί σε όλη αυτή την κουβέντα, το Pinterest να αποτελεί ακόμα και σήμερα το φτωχό συγγενή;

Ακολουθήστε μας, για λίγο, στο δικό του κόσμο και απαντήστε μετά. Ακόμα καλύτερα απαντήστε ακριβώς κάτω από το τέλος του άρθρου μας για να έχουμε και την ευκαιρία να κουβεντιάσουμε 🙂

First We Take Manhattan…

Δεν είναι λίγοι οι social media marketers (αν υπάρχει πλέον αυτός ο όρος), που έχουν ξεκινήσει την οργανωμένη αξιοποίηση του Pinterest (ειδικά μετά τις ανακοινώσεις για λανσάρισμα buy button στο Pinterest), αλλά υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος για να θεωρηθεί πως το κανάλι έχει “ταβανιάσει”. Ας το δούμε όμως με βάση την απλή λογική. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να θυμόμαστε ότι ο επισκέπτης / χρήστης του Pinterest πολύ συχνά βρίσκεται ήδη σε αγοραστικό mode – έστω και άθελά του: Φωτογραφίες κοιτάζει και πολύ συχνά αυτές οι φωτογραφίες είναι προιόντα, ή καταστάσεις που εμπνέουν για αγορές προιόντων (πχ είναι σε ένα board και χαζεύει φωτογραφίες από το Λονδίνο και λίγο μετά βρίσκεται σε ένα άλλο board όπου βλέπει κάποιες φοβερές ταξιδιωτικές τσάντες).

Χαζεύοντας φωτογραφίες για το Λονδινο μπορεί να σου ανοίξει η όρεξη για αγορές :-)

Χαζεύοντας φωτογραφίες για το Λονδινο μπορεί να σου ανοίξει η όρεξη για αγορές 🙂

Σ αυτή λοιπόν την κατάσταση, αυτός που θα του τραβήξει την προσοχή μπορεί να είναι κερδισμένος. Να το τονίσουμε όμως, το “μπορεί”.

Μπορεί λοιπόν, αν φροντίσει οι landing pages στο eShop του να σωστά φτιαγμένες και να μη του κόψουν τη «φόρα» – δηλαδή να του επιτρέψουν να μοιραστεί επίσης ενδιαφέρον περιεχόμενο. Και αυτό, γιατί όντας ειλικρινείς με τους ευατούς μας, θα πρέπει να συμφωνήσουμε πως δεν μας φτάνουν απλά κάποιες πωλήσεις, αλλά θέλουμε να φέρουμε ακόμα περισσότερο τακτικό και κυρίως ποιοτικό traffic – αυτό άλλωστε δεν είναι και ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του Social Commerce;

…And then We Take Berlin

Αφού λοιπόν προχωρήσαμε στο optimizing των landing και (φυσικά) των product pages το επόμενο βήμα μας είναι να βελτιώσουμε γενικά το on site SEO μας και να κάνουμε και το site μας, αλλά και την Pinterest page μας, περισσότερο user-friendly (σημείωση: σε άλλα άρθρα μας το SEO έχει πολύ περισσότερο πρωταγωνιστικό ρόλο, οπότε θα αποφύγουμε να επεκταθούμε προς το παρόν. Παρόλα αυτά… δεν γίνεται να μην αναφέρουμε τα βασικά). Για παράδειγμα, ένα εκτενέστατο «about” section, με φωτογραφικό υλικό υψηλής ποιότητας και τα σωστά στοχευμένα keywords σε όλο το περιεχόμενο του.

Θυμηθείτε πως ο επισκέπτης σας έρχεται από ένα μέρος (το Pinterest) που έχει εντυπωσιακά ωραίο φωτογραφικό υλικό. Δηλαδή έχει καλομάθει στην ‘καλαισθησία’ και έρχεται στο δικό μας site αναζητώντας εξίσου καλό υλικό και υψηλή αισθητική. Αν του χαλάσουμε αυτό το experience τα πράγματα δυσκολεύουν. Αν αντιθέτως του το ενισχύσουμε με εκτενέστατες περιγραφές και «φορτώσουμε» τα προιόντα μας με ακόμα περισσότερο περιεχόμενο, εκτός από φωτογραφίες (τεχνικά χαρακτηριστικά, προτάσεις, μεγεθολόγια, κτλ.) οδηγώντας τον επισκέπτη μας σωστά, τότε τα πράγματα θα εξελιχθούν διαφορετικά.

Μην αρκείστε όμως στο τι μπορεί να γράφουμε εμείς. Δείτε απλά τα Google Analytics σας, που μπορούν να σας πουν σε βάθος, από που έρχεται το traffic σας, πόσο κάθεται στο site σας ο επισκέπτης και πότε δίνει τα click του εκεί που θέλετε (δηλαδή στα προιόντα σας). Τα Analytics πάντα κρύβουν πολύ καλές απαντήσεις, αρκεί να ξέρετε να κάνετε τις σωστές ερωτήσεις.

Θα σταματήσουμε κάπου εδώ, γιατί ξέρουμε ότι τα μεγάλα κείμενα κουράζουν. Άλλωστε αν μέχρι αυτό το σημείο βρήκατε ενδιαφέροντα όλα τα παραπάνω, θα πρέπει ήδη να έχετε login στην Pinterest Page σας και να το ξανασκέφτεστε, ή να ξεκινάτε να ανοίγετε μία για πρώτη φορά.

Ότι απ τα δύο και να συμβαίνει, εμείς θα τα ξαναπούμε (και όχι μόνο για Social Commerce). 

Δείτε επίσης: Μία εξαιρετική παρουσίαση στο Slideshare με θέμα “8 Essential Tips to Build Relationships With Customers on Pinterest”

[slideshare id=40193684&doc=8essentialtipstobuildrelationshipswithcustomersonpinterest-141013055032-conversion-gate01]

Το eCommerce News αναζητεί καθημερινά μικρές και μεγάλες ειδήσεις που σχετίζονται με το χώρο του eCommerce.

Leave A Reply