The Connected Consumer: Έρευνα για την καταναλωτική συμπεριφορά offline και online.

0

Στο επίκεντρο των ερευνών, για μία ακόμα φορά, η καταναλωτική συμπεριφορά (consumer retail purchase behaviour ) και οι συγκρίσεις αυτής σε offline και online επίπεδο.

Τη σκυτάλη, πήραν πρόσφατα οι WebloyaltyUK και η Columnino, αμφότερες ειδικευμένες στην ανάλυση για την καταναλωτική συμπεριφορά, οι οποίες στηρίχθηκαν σε δείγμα 2068 καταναλωτών στη Μ. Βρετανία τον Ιανουάριο. Το report έχει τον τίτλο «The Connected Consumer» και φωτογραφίζει ουσιαστικά όχι μόνο την καταναλωτική συμπεριφορά στα eShops αλλά και τον τρόπο που αυτή αλλάζει συνολικά το τοπίο στο retail.

Εμείς, όπως συνηθίζουμε, θα επισημάνουμε τα κύρια σημεία της έρευνας και εν συνεχεία θα σας αφήσουμε να μελετήσετε το πλήρες κείμενο.

Browsing just for Fun και η κατηγορία “για να δω”

Το πρώτο ενδιαφέρον εύρημα, αφορά τη σύγκριση για την καταναλωτική συμπεριφορά σε διαφορετικά κανάλια πωλήσεων, καθώς και τη χρήση των διαφορετικών συσκευών. Όπως βλέπετε και στο σχετικό διάγραμμα, το 87% των καταναλωτών που έχουν online πρόσβαση θα επισκεφτούν τα ηλεκτρονικά καταστήματα κυρίως για να συλλέξουν πληροφορίες για τα προιόντα και προκειμένου να έχουν μία γενική ιδέα. Αν θελήσουμε φυσικά, με βάση αυτό το στοιχείο να κάνουμε μία κάπως «αυστηρή» ανάλυση, θα λέγαμε πως πρόκειται για καταναλωτές που δεν είναι ακόμα έτοιμοι για να προβούν σε αγορές. Άλλωστε, όπως φαίνεται στο αναλυτικό report, μεγάλο ποσοστό αυτών των ερωτηθέντων δηλώνουν «browsing just for fun” – δηλαδή αυτό που θα λέγαμε σε ελεύθερη μετάφραση “σκοτώνουν την ώρα τους” ☺

Browsing just for Fun και η κατηγορία “για να δω”

Browsing just for Fun και η κατηγορία “για να δω”

Πριν περάσουμε όμως στα επόμενα στοιχεία, αξίζει τον κόπο να μείνουμε λίγο σ αυτή την καταναλωτική συμπεριφορά, θυμίζοντας μία πρόσφατη έρευνα για την ελληνική αγορά. Ο λόγος για την έρευνα της MRB με τίτλο «ShopperHood Study – Η διεισδυτική ματιά στη ζωή, στη συμπεριφορά και στις εκφάνσεις του Ελληνα Shopper μέσα στο super market», η οποία αναλύει το πως ηπαρατεταμένη περίοδος ύφεσης έχει μεταβάλει σημαντικά τις αγοραστικές συνήθειες στη χώρα μας. Με βάση αυτή, οι καταναλωτές χωρίζονται σε σε εφτά κατηγορίες, ανάλογα με την αγοραστική τους συμπεριφορά και ένα ποσοστό 4% αυτών εντάσσεται στην κατηγορία «για να δω». Σε μία κατηγορία δηλαδή, που χαρακτηρίζεται από το γεγονός πως τα “μέλη” της αφιερώνουν τον περισσότερο χρόνο στις αγορές τους και συχνά επισκέπτονται κάποιο κατάστημα απλά για να δουν τι νέο υπάρχει. Και αυτή η κατηγορία, έχει το υψηλότερο μέσο καλάθι, που αγγίζει τα 86 ευρώ. Σημειώνουμε ότι την έρευνα παρουσίασε στο πρόσφατο συνέδριο ECR, ο διευθύνων σύμβουλος της MRB, Δημήτρης Μαύρος

Cross-channel behaviour και η χρήση διαφορετικών συσκευών

15% των καταναλωτών, ψωνίζει ενώ βρίσκεται στο κρεβάτι του

15% των καταναλωτών, ψωνίζει ενώ βρίσκεται στο κρεβάτι του

Ένα άλλο σημαντικό σημείο της έρευνας για την καταναλωτική συμπεριφορά, αφορά τη χρήση των διαφορετικών συσκευών. Όπως βλέπουμε και στα διαγράμματα που ακολουθούν, το 30% των ερωτηθέντων, ψωνίζει χρησιμοποιώντας το tablet του ενώ βρίσκεται στο living room, αλλά ένα σημαντικό 15% αυτών, ψωνίζει ενώ βρίσκεται στο κρεβάτι του. Ενώ γίνεται σαφής, η πολύ διαφορετική χρήση των mobile συσκευών, ανάλογα με την τοποθεσία που βρίσκεται ο καταναλωτής και το πλαίσιο στο οποίο κινείται.

Οι χρήστες χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο 5 περίπου διαφορετικά tools και κανάλια, προκειμένου να οριστικοποιήσουν τις αγορές τους

Οι χρήστες χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο 5 περίπου διαφορετικά tools και κανάλια, προκειμένου να οριστικοποιήσουν τις αγορές τους

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί, πως οι χρήστες χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο 5 περίπου διαφορετικά tools και κανάλια, προκειμένου να οριστικοποιήσουν τις αγορές τους

Όπως υποσχεθήκαμε, σας αφήνουμε να εντοπίσετε ακόμα περισσότερα insights από την έρευνα «The Connected Consumer» εδώ

Δείτε επιπλέον στοιχεία για την έρευνα της MRB «ShopperHood Study – Η διεισδυτική ματιά στη ζωή, στη συμπεριφορά και στις εκφάνσεις του Ελληνα Shopper μέσα στο super market» στη Ναυτεμπορική εδώ

Το eCommerce News αναζητεί καθημερινά μικρές και μεγάλες ειδήσεις που σχετίζονται με το χώρο του eCommerce.

Leave A Reply