To Skroutz.gr αποκτάει “καλάθι αγορών”

0

Την δημιουργία Marketplace, με αρχικό επίκεντρο τον κλάδο των Online φαρμακείων, ανακοίνωσε η γνωστή μηχανή σύγκρισης τιμών, Skroutz.gr, σε κλειστή συνέντευξη τύπου που παραχώρησε.

O Βασίλης Δήμος,  συνιδρυτής και Chief Technology Officer του Skroutz, παρουσιάσει το marketplace

O Βασίλης Δήμος, συνιδρυτής και Chief Technology Officer του Skroutz, παρουσιάσει το marketplace

Το Marketplace περιλαμβάνει όλα τα διαδικαστικά στάδια μέχρι την τελική αγορά (“καλάθι αγορών”, “checkout”, “online πληρωμή” και “μεταφορά”), ελευθερώνοντας σε μεγάλο βαθμό, τα χέρια των ιδιοκτητών Online φαρμακείων, αφού σχεδόν όλες οι βασικές λειτουργίες, περνάνε πλέον στο Skroutz.gr

Παράλληλα, σημαντικά πλεονεκτήματα αποκτάνε και οι χρήστες, αφού το Skroutz μετατρέπεται σε μια ενοποιημένη πλατφόρμα αγορών, καθιστώντας το Marketplace ως το μοναδικό σημείο διαχείρισης, βελτιώνεται η Online αγοραστική εμπειρία, ενώ υπάρχει πλήρης ενημέρωση και παρακολούθηση της παραγγελίας.

Ο Μηχανισμός

Σύμφωνα με τους ιδρυτές του Skroutz, υπάρχει ένας πολύ σύνθετος αλγόριθμος (τον οποίο η ομάδα δουλεύει εδώ και 9 μήνες), που μέσα από το σύνολο των προϊόντων που επιλέγει ο χρήστης, του δημιουργεί δυο τελικές επιλογές αγορών. Μια πρώτη, στην οποία περιλαμβάνεται το πιο φθηνό ηλεκτρονικό κατάστημα στο σύνολο των προϊόντων που έχει επιλέξει ο χρήστης, και μια δεύτερη στην οποία περιλαμβάνονται τα πιο φθηνά προϊόντα, από όλα τα προϊόντα που υπάρχουν στη σύγκριση (δείτε σχετικές φωτογραφίες πιο κάτω).

Μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια του αλγόριθμου, είναι πως μπορεί να εντοπίσει αν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα έχει πολύ μεγάλο πλήθος παραγγελιών, και συνεπώς υπάρχει ένας μικρός κίνδυνος να καθυστερήσει στην εξυπηρέτηση της παραγγελίας, οπότε εντοπίζει την αμέσως επόμενη επιλογή, που πιθανότατα θα ελαχιστοποιεί αυτόν τον κίνδυνο καθυστέρησης, και προτείνει αυτήν, στο τελικό χρήστη.

Τα συστήματα πληρωμών περιλαμβάνουν tokenization, για αποθήκευση της πιστωτικής κάρτας, ώστε οι μελλοντικές αγορές να είναι πιο γρήγορες, ενώ όσον αφορά την αποστολή των παραγγελιών, έχει δημιουργηθεί ένα υποσύστημα, όπου όλες οι ταχυμεταφορικές εταιρείες μπορούν να συμμετέχουν (στη δοκιμαστική έκδοση, συμμετέχει μόνο η ACS). To υποσύστημα αυτό περιλαμβάνει επίσης και την παροχή Pick-up points, από όσες συνεργαζόμενες εταιρείες παρέχουν τις υπηρεσίες τους.

Η διαδικασία παραγγελίας στο Skourz Marketplace

Η διαδικασία παραγγελίας στο Skourz Marketplace

Η παράδοση γίνεται μέσα σε 4 μέρες maximum (ρητή δέσμευση του Skroutz προς τους πελάτες), ενώ όλες οι επιστροφές αλλά και η επικοινωνία, θα γίνονται μέσω του Customer Support Centre που θα δημιουργήσει το Skroutz.

Κόστος και έναρξη υπηρεσίας

Το κόστος για την όλη υπηρεσία ανέρχεται σε 8% επί της τιμής του καλαθιού. Έτσι τα online φαρμακεία (αρχικά)  μπορούν είτε να προσελκύσουν επισκεψιμότητα  με τον παραδοσιακό τρόπο της σύγκρισης τιμών (CPC model), είτε να αντλήσουν παραγγελίες, ενεργοποιώντας απλά και την υπηρεσία του καλαθιού (percentage model). Η ομαδοποίηση των κωδικών έχει γίνει με μεγάλη ακρίβεια μέσω bar codes, ενώ ένα πολύ μεγάλο πλήθος των ήδη συνεργαζόμενων Online φαρμακείων με το Skroutz (γύρω στα 250), έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να το δοκιμάσει.

Το Skroutz Markeplace αναμένεται να ξεκινήσει την επίσημη λειτουργία του στα μέσα Ιουνίου για τα Online Φαρμακεία, αλλά η ιδρυτική ομάδα του Skroutz κράτησε κρυφή την ημερομηνία, που το marketplace  θα ενεργοποιηθεί και για τις υπόλοιπες κατηγορίες προϊόντων, αν και “δεν θα αργήσει πολύ“, σύμφωνα με έναν εκ των ιδρυτών.

Το οικοσύστημα Skroutz

Οι ιδρυτές του Skroutz, Βασίλης Δήμος (αριστερά),  Γιώργος Χατζηγεωργίου (μέση) και Γιώργος Αυγουστίδης (δεξιά)

Οι ιδρυτές του Skroutz, Βασίλης Δήμος (αριστερά), Γιώργος Χατζηγεωργίου (μέση) και Γιώργος Αυγουστίδης (δεξιά)

Το Skroutz κατέχει αυτή την στιγμή την ηγέτιδα θέση στην αγορά της σύγκρισης τιμών στην Ελλάδα, με 5,6 εκατομμύρια unique visitors κάθε μήνα. Ο κατάλογος του περιλαμβάνει περισσότερα από 12 εκατομμύρια προϊόντα από 2,000+ eshops, λαμβάνοντας 156 εκατομμύρια clicks, μια αύξηση 22% σε σχέση με πέρυσι. Ο κύκλος εργασιών για το 2015 ήταν στα 6,5 εκατομμύρια ευρώ, με 900,000 ευρώ κέρδη προ φόρων (αύξηση 45% σε σχέση με το 2014), ενώ το προσωπικό που απασχολεί ξεπερνάει τα 125 άτομα, όταν το 2013 ήταν 52 και το 2011 μόνο 33.

Έχει παρουσία εκτός από την Ελλάδα, και στην Τουρκία με το Alve.com, και στην Μεγάλη Βρετανία με το Scrooge.co.uk.  To Alve.com έχει καταφέρει μέσα σε 3 χρόνια να είναι στο Top-5 των μηχανών σύγκριση τιμών (σε μια αγορά που έχει 15+ μηχανές σύγκρισης), έχει καταφέρει να επιτύχει πληρότητα στον αριθμό eshops, μεγαλύτερη του 50% της Τουρκικής αγοράς, και τρέχει με ρυθμό ανάπτυξης μεγαλύτερο του 180% Year-on-Year. Τα στοιχεία για την αγγλική έκδοση είναι ακόμα πολύ μικρά, μιας και το εγχείρημα στο “μεγάλο νησί” είναι πολύ πρόσφατο.

Το eCommerce News αναζητεί καθημερινά μικρές και μεγάλες ειδήσεις που σχετίζονται με το χώρο του eCommerce.

Leave A Reply